Faktor V Leiden

Trekløveretmitt

Elsker forumet
Mailykke <3
Er det flere som har fått påvist dette av oss her inne? Og hva gjør legen ift det til vanlig og nå som dere er gravide? Er dere evt Homozygot eller hetrozygot?

Sent from my iPhone using BV Forum

Er det flere som har fått påvist dette av oss her inne? Og hva gjør legen ift det til vanlig og nå som dere er gravide? Er dere evt Homozygot eller hetrozygot?

Jepp, heterozygot her. Litt engstelig pga et alvorlig slag hos et familiemedlem under et svangerskap. 1. Kontroll på mandag og håper på litt mer info for å roe nervene. Ikke noe oppfølging til vanlig, litt spent nå. Du da? :)

Ja eg er Hetrozygot og får fragmin av legen min. Ei sprøyte kvar morgon og det er det. Magen min ser ut så som så med alle blåmerkene etter stikkinga.

Tvillinger ventes 8 Juni 2014

Ja eg er Hetrozygot og får fragmin av legen min. Ei sprøyte kvar morgon og det er det. Magen min ser ut så som så med alle blåmerkene etter stikkinga.

Huff, jeg også skulle få det hvis noe mistenkelig skulle dukke opp fremover. Og jeg som har så intens sprøyteskrekk :p

Jeg har akkurat det samme som deg og fikk ingen behandling under svangerskapet...

Det er noko med den S faktoren i min leiden Mutasjon som gjev høg risiko for blodpropp. Eg har hatt blodpropp før, det er nok derfor eg får fragmin. Spøytene er veldig små og nåla veldig tynn. Det er veldig lite du kjenner til stikket, visst du stikker på anna kvar side av navelen kvar gong, så slepp du å stikke opp igjen på samme punktet som dagen før. Om du setter inn sprøyta med ein vinkel på ca 30% vil du ikkje kjenne så mykje til at du stikker deg. Du kjenner det, men det gjer ikkje noko vondt.

eg har høy risiko for blodpropp etter 2 tilfeller av blodpropp. Ett i venstre legg etter operasjon i kne, og så venstre lår som kom under behandling av leggen med Marevan .. har ikke fått påvist Faktor V Leiden, men bruker Klexane hver morgen, et stikk i magen under svangerskapene. Så magen min ser ut som et fargekart av alle mulige blåveisfarger ;)

Back
Topp