Fakkeltog i dag

lenemor

Forumet er livet
Jeg er på jobb for første gang på over tre uker, og min første arbeidsdag ble å gå fakkeltog. Vi reiste ansatte og ungdommer til Ørsta, hvor Volda og Ørsta hadde gått sammen om toget. Det anslås at 3.500 mennesker møtte og gikk i tog, og med totalt omtrent 20.000 innbyggere i de to kommunene synes jeg det er et bra oppmøte. Tøft med apeller fra venner av vår savnede ungdom, se ungdommer foran kirka som skulle vært på Utøya, men som ikke reiste, og veldig vanskelig å stemme i på "til ungdommen" og "nordmannen" (millom bakkar og berg)

Er det flere som har gått fakkeltog i dag?
 
Jeg fikk desverre ikke gått. Hadde veldig lyst, men vanskelig når jeg er alene med to små og det er midt i leggetiden... Her var det fakkeltog i Haugesund, det hadde møtt opp 15.000, så det er ganske bra!:-)
 
Skulle gjerne ha vært i oslo i går men formen er desverre ikke på topp så følte med på tven i steden.
 
Hvis jeg orken så skal jeg og k inn til oslo å tennelys og legge ned blomster i morgen.
 
så fine tiltak ryundt om i norges land disse fakkeltogene..

jeg fikk ikke dratt inn til verken ski eller oslo pga laber form.. men tenkte meg inn å tenne lys en dag, eller legge ned blomster til helgen eller noe.. :) syns det er fin måte å vise følelser på.. jeg ble helt rørt da jeg så nyhetene i går,og så hvordan en hel verden stod samlet under ett minutt stillhet, og får en klump i halsen hver gang jeg hører "mitt lille land" eller "til ungdommen" sistnevnte er blandt de vakreste og sterkeste sangene jeg vet om..
 
Jeg og Linnea skal til byen en tur imårra, så tenkte vi skulle tenne lys og legge ned blomster da.
Det er helt utrolig å se samholdet og kjærligheten som vises for tida emoticon
 
Helt utrolig rørende flott alt som har skjedd i etterkant av denne grusomme gjerningen.. Jeg syns det er utrolig vondt eller synd at jeg ikke fikk tatt turen inn til Oslo nå når vi var østover.. Men det har vert markering her og, på lille plassen, og over 1000 stilte opp.. Kjempeflott! Til Ungdommen har alltid vert vond å stemme i på syns jeg, så nå er det så og si umulig.. :-(
 
Back
Topp