Fagprøven i barne og ungdomsarbeider??

ORIGINAL: barehege

ORIGINAL: mamma_86

ORIGINAL: Overraskelsen

ORIGINAL: mamma_86

ORIGINAL: Overraskelsen

ORIGINAL: mamma_86

ORIGINAL: Overraskelsen

ORIGINAL: mamma_86

jeg fikk om sosial kompetanse. hadde med 3 barn, en 2-klassing og 2 1-klassinger, grunnen var at vi så han lekte bedre med 1 klassinger enn sitt eget alderstrinn. ansatte: meg selv


Okey, hva gjorde dere da?[:)]


Vi hadde en konstruksjonslek. bygge med sugerør og piperensere. kjempe morro, ene fra nemda ville bruke det videre.


Oii..så morro da![:)]


ja. kjempe morro. bare spør om du lurer mer.

HUSK: barnas fokus. DET er viktig, blir de opptatte av noe annet ikke spor unna, fullfør det og evt gå tilbake på oppgaven.


Takk, for tips![:D]
Kan jo hende det kommer mer spørsmål igjen imorgen[;)]


du kan risikere og stryke fordi du ikke har barna i fokus. en fra nemda fortalte oss en historie om det.

samlingstund, 1-6 år, lese henrik wergeland grunnet 17 mai.
det kom en traktor ungene ble interessert i, hun brydde seg ikke for hun skulle jo lese, de ansatte lukket gardinene og hun fortsatte. 1åringene ble urolige, men hun fortsatte, ansatte måtte ordne med det og-tok de ut.
 
send meg en PM avt da, ikke sikkert jeg får med alle tråder her. er hjemme, men sitter ikke her hele tiden. hehe[8D]

Tenkte at det var litt drøy å stryke.. MEN å ha en samlinstund med barn i alderen 1-6 år med den boka.. haha.. den ser je ble litt dum!!! Men av og til så må du fullføre selv om fokuset ikke alltid er 100% også.. litt for at barna må lære seg til å sitte å følge med.. Mulig det tar litt lenre tid, bare.. Jeg leste nemmelig en bok, o syns alt ble bare rot og kaos, og skrev i evaluerina mi at jeg hadde tenkt mye på at jeg kanskje skulle lagt den fra meg, men at jeg kom frem til at det var greit å lese den ferdig, var ikke så lang, og handla om jul.. (dette var jo midten av des. ..) Hadde je hatt med 1-åriner hadde jo den samlinstunda vært byd opp annerledes fra 1. stund!!!
Med 2.klassiner blir jo ikke dette samme problem. På det stadiet må de jo kunne ta imot beskjeder, så det ligger nok mer i formidling for disse barna! Forklare på en tydelig måte, og få alle med.. I allefall prøve.. ;) Men man må¨bare tenke ut fra situasjon! Ikke stress deg opp, men gjør det du føler er rikti i de forskjellige situasjonene!! :)

 
helt enig her. hadde valgt og gjort det på en annen måte om det hadde vært meg. hun hadde visst fått beskjed at om hun hadde sett litt på traktoren hadde hun nok stått.
 
mamma_86: skrev litt mer på den forrige, forsto det litt mer.. Man MÅ se an situasjon, oppgave og barnegruppa!! Og alt kan jo ikke være helt A4 heller!! Men ofte greit å gjennomføre det påbegynte, selv om det tar lengre tid! :) Men 1 åriner og Henrik Wergeland?? hahaha.. det blir bare mer og mer komisk jo mer jeg tenker på det! ;)
Nei, jeg er glad je er ferdig! Og at jeg klarer å se barna som går i bhg som jeg jobber i! :)
 
ORIGINAL: barehege

mamma_86: skrev litt mer på den forrige, forsto det litt mer.. Man MÅ se an situasjon, oppgave og barnegruppa!! Og alt kan jo ikke være helt A4 heller!! Men ofte greit å gjennomføre det påbegynte, selv om det tar lengre tid! :) Men 1 åriner og Henrik Wergeland?? hahaha.. det blir bare mer og mer komisk jo mer jeg tenker på det! ;)
Nei, jeg er glad je er ferdig! Og at jeg klarer å se barna som går i bhg som jeg jobber i! :)

 
ja, jeg forsår ikke helt tankegangen til hun som hadde den fagprøven. Hun burde nok tenkt på og velge ut. Er komisk ja. Hun fra nemda valgte vel den for og si hvor "lite" som egentlig skal til.
 
Glad jeg er ferdig og.
 
Hei. jeg skal ha fagprøve om 1 uke til, gruver meg veldiiiiiiiiiiiig jeg vil gjørne vil ha noe tips, hjelp meg folken,
 
Back
Topp