Faens systemidioti hos NAV

Dollface

Forumet er livet
VIP
Var nede hos nav 4 august, og søkte om bidragsendring, stønad til barnetilsyn og utdanningsstønad.. Fikk beskjed om at de to siste var det 4 ukers behandlingstid på, og bidragsendringen var 2 mnd.. vel.. greit nok.. Vi har penger så vi klarer oss liksom.
Ringte dit på mandag denne uka, for å høre hvor det ble av vedtaket mitt.. "eehh.. nei, det har de ikke avgjort ennå... men jeg skal sende de en melding og be de ringe deg.."
Javel.. så da har jeg ventet hele uka på en telefon fra nav, evt et brev, evt penger inn på konto..
I dag? NADA.. Så da ringer jeg igjen og spør.
"ehh.. jaa.. det står her at hun har sendt deg et brev i går.. men jeg får ikke opp hva det brevet inneholder.."
Neivel???  Så da kan du ikke heller svare på OM jeg får stønadene da, og i tilfelle NÅR jeg får de?
"nei..."
GAAAAAAAAAAH!!!
Sug meg langsomt... går det an liksom?

Jeg syns så skikkelig skikkelig synd på de alenemødrene som ikke har noen til å hjelpe seg med regninger når ting skal ta så jævlig lang tid...!  Darlingen har heldigvis penger så vi får betalt skolebøker og barnehageregninger, men ikke for evig og alltid liksom! [:'(][:'(]

DUmmedumme NAV [:@][:@][:@]

I know! NAV SUGER [:@][:@][:@][:@][:@][:@] De forbanner meg gang på gang. Senest idag gjorde de noe vi er høyst misfornøyd med her i huset også!! [:@][:@][:@][:@][:@]

har venta siden april jeg [8|]
fikk brev om summen jeg skulle få, men den har jeg ikke sett. nå får jeg bidragsforskudd.

Ingen som er takknemmelig for at dere får penger i det hele tatt???? Vi er ganske heldige i Norge...

ORIGINAL: Marianne1

Ingen som er takknemmelig for at dere får penger i det hele tatt???? Vi er ganske heldige i Norge...

Hun FÅR jo ikke pengene sine, er jo det tråden dreier seg om... [8|][:D]

ehh hvem har sagt noe om det?

jeg er veldig takknemmelig.. men det er enkelte personer på nav som ikke skulle
ha jobba i det yrket.. som ikke passer inn overhodet..
men idet siste så har jeg blitt litt forbanna på dem. dem lover og sier en ting.
når jeg kommer å få det bekrefta på papir så sier dem NEI det har dem ikke sagt[&:]
hallo?!?

men syns det er litt drøyt med 4-5mnd behandlingsitd..

ORIGINAL: MarcElia

Er vel saksbehandlingstiden som ble kritisert. Og jeg synes veldig mange er utrolig sutrete når det gjelder sånne ting. Men for all del..  

ORIGINAL: lille umulius

jeg er veldig takknemmelig.. men det er enkelte personer på nav som ikke skulle
ha jobba i det yrket.. som ikke passer inn overhodet..
men idet siste så har jeg blitt litt forbanna på dem. dem lover og sier en ting.
når jeg kommer å få det bekrefta på papir så sier dem NEI det har dem ikke sagt[&:]
hallo?!?

men syns det er litt drøyt med 4-5mnd behandlingsitd..

Ja det er et tungrodd system... Utrolig mange som sitter i feil yrke. Det gjelder vel de fleste yrker. Men pengene kommer vel til slutt! [:)]

ORIGINAL: snart 3 barnsmor

ORIGINAL: svimsa

Det er to forskjellige ting å være takknemlig for støtteordningene vi har i landet og å bli forbanna når de ikke fungerer som de skal!

Det blir det samme som hvis du har influensa og klager det, så skal noen komme å spørre om du ikke er takknemlig for at du ikke er lam? [;)]

Ja, for det ble jo akkurat det samme... [&:] Hjelpes..

Tror jeg lister meg stille ut igjen jeg... Har heldigvis sluppet å ha noe særlig med NAV å gjøre. Prøvde bare å snu det til noe positivt. At dere faktisk får hjelp.. Men snakker visst mot strømmen.

Tror jeg lister meg stille ut igjen jeg... Har heldigvis sluppet å ha noe særlig med NAV å gjøre. Prøvde bare å snu det til noe positivt. At dere faktisk får hjelp.. Men snakker visst mot strømmen.

nei akkurat, så når du har gått rundt og venta månedsvis på penger du TRENGER .. så kan vi snakkes [;)]

Jepp, sånn er det med NAV. Har ennå ikke fått ei krone. Søkte OS i begynnelsen av april..Måtte sende papirene på nytt, de kunne ikke finne papirene. Men registrert var jeg...jadda..[8D]

Jo, jeg er kjempetakknemlig for at jeg får stønader jeg.. men når vi for det første har noe som heter forvaltningsloven som lovmessig sier at jeg skal ha et svar innen 4 uker, OG jeg har fått beskjed muntlig om at det tar fire uker - og når begge disse tingene er brutt - og ingen kan gi meg svar når jeg ringer, fordi de har innført et så fanatisk idiotisk system der nede, DA er det vel lov å bli irritert?

Hvordan tror du det er for alenemødrene som må gå på sosialen i et halvt år for å få penger til barnehageregning og mat, ene og alene fordi saksbehandlingstiden hos nav er 6-9 mnd?????

ORIGINAL: MarcElia

Er vel saksbehandlingstiden som ble kritisert. Og jeg synes veldig mange er utrolig sutrete når det gjelder sånne ting. Men for all del..  

Forvaltningsloven gjelder for nav, som for alle andre offentlige instanser som forvalter penger og tjenester.. man SKAL ha et svar innen en mnd.. og når man sitter og venter og venter på et svar som er lovet, og man ikke får det - og man purrer, og ingen kan svare, har man ikke lov å sutre da?
Bare vent til du en dag sitter der, venter på sykepengene eller permisjonspengene dine som ikke kommer fordi nav har rota vekk papirene dine.. du sutrer sikkert ikke..

Back
Topp