Faen's NAV

x1xBertaa

Flørter med forumet
Jeg får foreldre penger når permisjonen min starter den 16 september.
Men siden jeg jobber som lærling å ikke har mer en 7 300 kr i lønn å samboern min er arbeidsledig for øyebliket. så fikk vi dekka husleie å strømregninger av nav.
Men så fikk vi vite at vi hadde krav på stipend fra lånekassa også. så fikk etterbeltalt ca 20 000 kr der som jeg har fått inn på konto.
Jeg fortalte dette til nav, om at vi trenkte de pengene til å kjøpe inn barneustyr. så det vi spurte om var om vi kunne beholde den støtta vi fikk til husleie å regninger, mot at vi brukte de pengene på barneustyr.
Men fikk beskje om at vi skule levere inn en egen søknad på alt det vi trente av ustyr, å vi trenger virkelig ALT !
så da fikk vi ikke dekka husleie å strøm regninger a likevel, så tenkte at det var greit. vis vi fikk de pengene vi trengte til å kjøpe inn alt av utstyr.

Det vi fikk a Nav til å kjøpe inn alt vi trenkte var 3.200 kr til sammen [:@]
de mente at det holdt i masse vis, men når de deler ut engansstøtene som ligger på ca 40 000 kr. ossen skal vi klare oss med 3.200 til alt sammen ???
Jeg får ikke enganstøtene, får foreldre penger i stede.

Er det mulig. så vi må bruke de 20 000 vi fikk a lånekassa på husleie 4500 kr, strømregninger 2500 kr. ver eneste måne.
pluss mat som jeg bruker rundt 1500-2000 kr på.

Skal sende inn en klage nå altså.. er så dritt lei av nav at jeg spyr snart !!!!
Å jeg har termin den 16 oktober, bynner virkelig å haste med å få kjøpt inn det mest nødvendikste vi trenger.

Jeg og forstår deg veldig godt...
Men en engangsstønad er på 35.000 og det er det man får faktiskt. man får ikke noe utenom.
Men håper virkelig det ordner seg for deg...