faenfaenfaen, grine/syteinnlegg.. oppdatert.

*buffy*

Elsker forumet
sitter å stortuter nå, fordi jeg har så vondt.. skrev ett innlegg om at jeg hadde skikkelig tannpine, sikkert en betennelse, og for å gjøre en lang historie kort, så ringte jeg legevakta, og legen ville ha meg inn for å utelukke byller å annet svineri..[:'(] alle tannlegevakter var stengt. på legevakta kunne de jo selvfølgelig ikke gjøre noe, han kikka så vidt inn i glefset på meg.. ville ikke gi meg noe smertestillende, enda jeg nesten satt å ristet.. han mente det ville gå bort av seg selv. har ikke sovet ett kvekk inatt, fikk noen timer på øret etter jeg leverte jenta på bhagen..
så nå sitter jeg her da, med ENDA større smerter, og med den forbannende ibux'n som ikke hjelper en drit.. ringt både lege og tannlege, men jeg ringte så sent på dagen, at de ikke kunne ta meg inn. den er grei den, men det er ingen som kan gi meg noe sterkere.. jeg går på veggen her jeg!!

hva kan jeg gjøre??

HVEM FAEN MÅ JEG LIGGE MED FOR Å FÅ NOE STERKERE MEDISIN???
ringte både tannlegevakta og legevakta, og bege mente at jeg kunne ta en blanding av paracet og ibux og at det ville virke.. er det noen som har prøvd det? funker det mot sterke smerter?
fader, jeg trenger bare en tabl. for å klare meg gjennom natta, sånn at jeg får sove.. en som virker fort og leeenge.. hvorfor skjønner de ikke det. trur det klikker for meg snart. har så vondt nå..

Fikk du kjøpt Cordosyl??

Syns synd på deg!

putter masse salo på sklia i parken, finner fram en svart plastpose og setter deg oppi der.... og så hopper du ut på sklia for å få ekstra fart!..... kan jo hende du ligger bevisstløs litt hvertfall[8|]

Er det ikke mulig å bare troppe opp og så og grine? krisetimer finnes jo!

ORIGINAL: hissigproppen

Fikk du kjøpt Cordosyl??

Syns synd på deg!

jepp, fikk kjøpt det.. har ett helt apotek foran meg her nå..  med div tannbørster, tanpirkere, sinktbl
([8|]) to forskjellige pk med ibux.. og syns det var godt med den cordosylen.. den rev litt godt, hvis du skjønner.. men en skal visst bare ta den 1-2 ganger i døgnet, mente jeg at jeg leste..

syns egentlig ufattelig synd på meg selv også nå.[:D]

ORIGINAL: *buffy*

ORIGINAL: hissigproppen

Fikk du kjøpt Cordosyl??

Syns synd på deg!

jepp, fikk kjøpt det.. har ett helt apotek foran meg her nå..  med div tannbørster, tanpirkere, sinktbl
([8|]) to forskjellige pk med ibux.. og syns det var godt med den cordosylen.. den rev litt godt, hvis du skjønner.. men en skal visst bare ta den 1-2 ganger i døgnet, mente jeg at jeg leste..

syns egentlig ufattelig synd på meg selv også nå.[:D]

Den funker veldig bra ja.. Sikkert derfor den smaker så forbanna driiiit...

Håper det går over snart da!

ORIGINAL: Thille

Hmmmmdet er jo en grunn til at det kalles tannlegevakt da....Er det ingen tannleger der du bor som tar imot akutt tilfeller? Du må mest sannsynligvis få antibiotika etter du har fått fiksa opp i kjeften, trekt elr hva som trengs. For siden det er så vondt, er det nok betennelse der jah.

ja, jeg vet.. men nå kom jo dette på det mest gunsigste tidspunktet hvor man selvfølgelig er steinblakk.. å tannlegevakta tar visst 75% mer enn vanlig tannlege.. og med 500 kr innpå kontoen, så har jeg ikke råd.. tror en må betale alt på en gang.. mamma måtte hvertfall det.
tannlegen jeg snakka med mente også at jeg sikkert fikk en antibiotika kur, men akkurat nå trenger jeg DOP.. men må jeg, så må jeg..[:(]

blomsten min: det er faktisk like før jeg setter meg på sklia.. hihihi.. tannlegen sa at hvis jeg kunne komme innen 10 minutter, så hadde jeg fått kommet inn.. men det rekker jeg ikke.. så må fint vente til i morra..

ORIGINAL: Villanden

Er visst Ibux som anbefales, siden det er betennelsesdempende. Jeg har ikke hatt effekt av det, selv ved 600mg. Ingen ting av smertestillende biter på meg ser det ut til[&:] Hvor mye Ibux tar du om gangen?

nå tar jeg 400mgX2.. men nå er det en en og en halv time siden jeg tok det, og det har enda ikke hjulpet.. så det må visst sterkere saker til her å..

Hmmmmdet er jo en grunn til at det kalles tannlegevakt da....Er det ingen tannleger der du bor som tar imot akutt tilfeller? Du må mest sannsynligvis få antibiotika etter du har fått fiksa opp i kjeften, trekt elr hva som trengs. For siden det er så vondt, er det nok betennelse der jah.

ja, jeg vet.. men nå kom jo dette på det mest gunsigste tidspunktet hvor man selvfølgelig er steinblakk.. å tannlegevakta tar visst 75% mer enn vanlig tannlege.. og med 500 kr innpå kontoen, så har jeg ikke råd.. tror en må betale alt på en gang.. mamma måtte hvertfall det.
tannlegen jeg snakka med mente også at jeg sikkert fikk en antibiotika kur, men akkurat nå trenger jeg DOP.. men må jeg, så må jeg..[:(]

blomsten min: det er faktisk like før jeg setter meg på sklia.. hihihi.. tannlegen sa at hvis jeg kunne komme innen 10 minutter, så hadde jeg fått kommet inn.. men det rekker jeg ikke.. så må fint vente til i morra..

Jeg fikk ettersendt en faktura jeg....elr den første gangen betalte jeg cash, andre gangen fikk jeg faktura. Det er faktisk noen tannleger som er litt ålreite og gir ut faktura. Burde kanskje spørre om det!

Dessuten fikk jeg beskjed om at jeg kunne blande ibux og pinex forte....hjalp på meg, ble iallfall en litt hyggeligere 17 mai her hjemme[8D]

ok, men hvis det går så skal jeg sannelig prøve!![:)]

tusen hjertlig takk for alle svar..[:)] føler meg som jeg er 14 år igjen, ringte til mamma å storgrein.. "mamma, jeg har sååååååååå voooooooondt.. hulkhulk" hihi[:D]

ORIGINAL: ida mor

huff hørtes vondt ut ja...god bedring ,klem fra mæ

ja den blandinga der hjelper! to ibux og to paracet[;)]hjalp på meg iallefall og har ikke hørt at denikke hjelper...

huff, tannverk er kjipt altså[:-]

ORIGINAL: summerbaby

ja den blandinga der hjelper! to ibux og to paracet[;)]hjalp på meg iallefall og har ikke hørt at denikke hjelper...

huff, tannverk er kjipt altså[:-]

ok, håpehåpehåpe!! mamma kommer med paracet snart nå! ja, dette er fader ikke no moro.

avholdskvinne som jg er så passer ikke dette å komme fra meg, hehe...

jeg hadde vanvittig tannpine engang, dette var en lørdagskveld.. jeg bodde sammen med ei venninne.... og hun hadde vodka....

jeg svelget ikke bare brukte det som munn skyllevann og tok det på bomull og trykket det inntil der jeg hadde værk....   

MEN IKKE SVELG DA BLIR DU FULL,,

ett lite forslag fra en som har hatt mye tannværk..Ta en paracet og to ibux det skal hjelpe,gjorde ihvertfall det på meg.
God bedring

ORIGINAL: ovis lovis

jeg hadde vanvittig tannpine engang, dette var en lørdagskveld.. jeg bodde sammen med ei venninne.... og hun hadde vodka....

jeg svelget ikke bare brukte det som munn skyllevann og tok det på bomull og trykket det inntil der jeg hadde værk....   

djæææ.. bruke som munnskyllevann?!?!? fy fader, sterkt da! har dessverre ikke vodka i hus.[:D]

elisa26; jeg skal prøve det nå, mamma er på vei med paracet.. men paracet funker egentlig ikke på meg, derfor er jeg litt smånervøsen.

djæææ.. bruke som munnskyllevann?!?!? fy fader, sterkt da! har dessverre ikke vodka i hus.[:D]

elisa26; jeg skal prøve det nå, mamma er på vei med paracet.. men paracet funker egentlig ikke på meg, derfor er jeg litt smånervøsen.

Paracet funker ikke på meg heller men en blanding av paracet og ibux gir en sterkere virkning,fikk til og meg anbefalt det av tannlegen

ORIGINAL: elisa26

Paracet funker ikke på meg heller men en blanding av paracet og ibux gir en sterkere virkning,fikk til og meg anbefalt det av tannlegen

ja, var legen som anbefalte meg det også.. men grunnen til at jeg reagerer er at jeg ikke har sovet på godt over ett døgn, og jeg trenger virkelig noe som funker raskt og som varer en stund.. jeg sovner, men våkner med en gang, fordi jeg haqr så vondt..
syns du "blandinga" funka lenge og begynte å virke raskt?

ta 1 ibux og 1 paracet,fungerer mye bedre om du blander dem ja.det pleier jeg og gjøre når jeg har tannværk.

Ps.jeg var hos tannlegen i dag [:'(]

ja, var legen som anbefalte meg det også.. men grunnen til at jeg reagerer er at jeg ikke har sovet på godt over ett døgn, og jeg trenger virkelig noe som funker raskt og som varer en stund.. jeg sovner, men våkner med en gang, fordi jeg haqr så vondt..

På meg virket det etter ca 10 min og varte lenger en vanlig ibux,men kan ikke garantere noe er jo sikkert individuelt,men det er vel verdt ett forsøk,hvis du ikke har noe annet sterkere

På meg virket det etter ca 10 min og varte lenger en vanlig ibux,men kan ikke garantere noe er jo sikkert individuelt,men det er vel verdt ett forsøk,hvis du ikke har noe annet sterkere

ja, jeg har tatt de nå, ca 10 min siden.. har enda ikke virket da. håper det skjer noe snart. hvis heller ikke dette virka skull mamma dra meg nedover på legevakta å kreve å få noe hjelp. hihi.
tusen takk for svar![:)]

Back
Topp