Faen..

HjerteMamman

Glad i forumet
tok en hcg blodprøve forje torsdag å nå en på mandag... hu sa de var høye men den siste hadde sunket...:S:S hu skulle ringe meg tilbake da men faen...

hun ringte nå å sa de bekreftet at jeg var gravid...
noen som har noe erfaring med at det synker i uke 8-10?

Oii! Det var en nervepirrende beskjed å få kan jeg tenke meg! Men godt hun bekreftet at du fremdeles er gravid!!
Sa hun noe at det var normalt den sank?
Får du videre oppfølging da? UL f.eks?

guri, så rart, men kjempe bra at du fremdeles er gravid da!!!
Har bare tatt to hcg tester, og det var begge ved SA, så kan desverre ikke hjelpe deg med om det er normalt at de synker! Men krysser fingrene,og sender en stor klem!!

okeei.. noen andre som vet ?

Vet ikke akkurat når det begynner å synke, men inne på statistikk uke for uke her inne på forumets topptråd ser jeg at det fra 14-15 uke går kraftig ned, men det kan jo også være begynt å gå ned før den tid. Du får google litt? Men synes det var rart at ikke legen kunne si noe mer nøyaktig til deg om dette, som f.eks om det normalt begynner å synke rundt denne tiden.

hun sa det kunne være for at egget modnes? øhh.. men legen skal ringe meg opp...
var høye begge to men faen nå er jeg så dritt nervøs..

Du er i uke 9+2? Var inne på et forum nå hvor det ble opplyst at hcg-nivået stiger frem til uke 10-12 hvor det vil begynne å synke, i og med at morkaka overtar det hormonelle rundt den tiden. Og hvis du er 9+2 i dag så er du jo i din tiende uke! Det kan også være at du er litt lengre på vei enn tidligere antatt. Jeg tror egentlig du skal ta dette med klingende ro jeg, men jeg skjønner GODT at du blir bekymret. Krysser fingrene for deg og spirevippen.

Jeg tok tre hcg prøver, de var skyhøe og riktignok stigenede, men de hadde ikke steget så mye på to dager. Så du er sikkert bare litt lenger på vei enn det jeg var. for mine var så høye at det ikke hadde vært så mange dagene før de hadde begynt å synke.. men fikk du vite nøyaktig hvor høye de var og hvor me den hadde sunket da?

står på den siden grethe skreiv at i uke 8-10 går ned nedover men..

HCG fordobler seg hver 2. dag til nivået ligger på ca 10.000, for så å øke langsommere. Ved 8-10 ukers svangerskap (etter siste menstruasjon) er det på et maksimum: 50.000-100.000, så faller det til ca 20.000 for resten av svangerskapet.

ORIGINAL: Tove81

Jeg tok tre hcg prøver, de var skyhøe og riktignok stigenede, men de hadde ikke steget så mye på to dager. Så du er sikkert bare litt lenger på vei enn det jeg var. for mine var så høye at det ikke hadde vært så mange dagene før de hadde begynt å synke.. men fikk du vite nøyaktig hvor høye de var og hvor me den hadde sunket da?

Nei, men håper legen ringer etterpå

dette er nok sikkert like individuelt som alt det andre i svangerskapet vil jeg tro!! det er nok ikke noe å bekymre seg for

ORIGINAL: ØnsketErStort

ORIGINAL: Tove81

Nei, men håper legen ringer etterpå

Skal krysse fingerene for deg at alt er i orden! men skjønner at du venter veldlig på den samtalen! men det andre har helt sikkert rett, det med når hcg synker i svangerskapet er svert individuelt fra svangerskap til svangerskap..

Verdiene er for de ulike dagene etter at hCG er påvist.

Normale enbarnssvangerskap

Dag
Snitt
Høy
Lav
Antall

14
48
119
17
12

15
59
147
17
18

16
95
223
33
23

17
132
429
17
21

18
292
758
70
19

19
303
514
111
23

20
522
1690
135
13

21
1061
4130
324
12

22
1287
3279
185
22

23
2034
4660
506
13

24
2637
10000
540
16

"Høy" viser den høyeste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.
"Lav" viser den laveste verdien som er funnet hos gruppen med gravide.
"Antall" er antallet tester som er tatt den dagen hos gruppen med gravide.
Tallene er basert på en gruppe med 53 gravide enbarnssvangerskap. Resultatene er ikke 100% pålitelige siden det er variasjoner fra svangerskap til svangerskap og person til person. I tillegg kan de ulike laboratoriene komme frem til ulike resultater.
Det som er sikkert er at hCG nivået skal ha en jevn stigning i svangerskapet frem til 8-10 uker - på et maksimum: 50.000-100.000 - for deretter å synke til ca. 20.000 for resten av svangerskapet

klippet og limt fra linken i ett tidligere innlegg

HUSK at vi alle har forskjellige svangerskap..

er usikker på hvor høy den var.. for dt har jeg ikke hørt ennå..
men er jeg helt dum eller står det at dn blir lavere i uke 8-10?

Legen ringte og sa at han mente jeg hadde kommet over den grensen der det synker litt å var ikke mye dt hadde synket.. å han sa at dette vært en abort så hadde den synket mye mere

Ja,var bra det.. leste på nettet at det sank fra 8-10 uker etr første mens å her er det 12 uker sia

Har lest hele tråden nå, og herlighet så nervepirrende...så bra at du til slutt fikk en positiv tilbakemelding fra legen din[:)]

Back
Topp