Faen ta skeidar nå!!!

Hyssamaia!

Gift med forumet
Kjøpte ny sofa for 4 mnd siden.. Kosta egentlig 10 000 men siden modellen var på vei ut solgte de den for 6999. Fikk sofaen (den nest siste de hadde igjen) og 3 av putene var helt slerkete.. var alt for overflødig med skinn.. Fikk ny sofa etter en ukes tid.. dette var den aller siste som var igjen..

Denne var helt fin.. stussa over at det hang noen tråder ned under sofaen, men brydde meg ikke så mye om det.. Sofaen holder jeg godt vedlike, tørker av den omtrent hver dag..

Så for en uke siden skulle jeg lete etter noe jeg hadde mista som jeg vet lå oppå sofaputa, så jeg dro putene litt ifra hverandre (disse er ganske tunge, siden de er skinn) og jammen var det ikke et svært høl der[:@] gått opp ca 5 cm i sømmen..

Så jeg ringte skeidar og fikk beskjed at de som hadde med reklamasjon å gjøre skulle ringe meg iløpet av uka.. mot slutten av uka hadde jeg et ubesvart anrop.. kjente ikke igjen nr, så ringte opp igjen. ingen som tok tlf.. så ringte jeg opp igjen litt senere, ingen som tok den da heller..

Så ringte det på nytt litt senere og jeg fikk tatt den. men da var det helt stille i andre enden..[&:] så jeg prøvde igjen å ringe opp, men ikke noe svar.
Dagen etter hadde jeg mobilen rett ved siden av meg og det ringte et ring før de la på[&:][&:] jeg ringer igjen opp men INGEN som tar tlf.. og nå har jeg fått brev om at jeg må kontakte de innen to uker, eller så avslutter de reklamasjonssaken.. så nå har jeg prøvd å ringe de 3 ganger.. men fortsatt ikke svar[:@]
Faen jeg blir irritert.. hvorfor tar inge tlf.. har ringt nesten hver eneste dag nå..

Men en ting til.. sofaen min finnes ikke lenger, vil jeg da få ny sofa eller reparerer de hullet??
Og hvis jeg ikke finner en sofa til 6999, vil jeg da kunne velge en som er dyrere??
Jeg gidder jo ikke velge en sofa bare for å ta en sofa. og jeg har heller ikke råd til å spytte inn 2-3000 nå for og få en sofa jeg liker..

[:)]

samme har skjedd me oss med en skinn sofa fra skeidar...sikkert den samme som dere, hehe. veldig irriterende[:'(]

ORIGINAL: MammaTilMira

samme har skjedd me oss med en skinn sofa fra skeidar...sikkert den samme som dere, hehe. veldig irriterende[:'(]

er den Lord vinkel sofaen.. men hva skjedde med dere? fikk dere ny?

tror at når den sofaen du har, har gått ut. Så skal du få ny sofa til ca lik pris.....at du da kan velge en ny....
håper det ordner seg for deg da [:)] er kjedelig når det skal være sånn...men ikke gi deg.....

ORIGINAL: Hyssamaia!

ORIGINAL: MammaTilMira

er den Lord vinkel sofaen.. men hva skjedde med dere? fikk dere ny?

husker ikke om den heter Lord, men det hørtes kjent ut. anyway,, ja vi fikk en helt ny (di hentet den gamle og leverte den nye) vi kunne velge å få den samme sofaen (noe vi valgte,men som jeg angrer masse på) eller vi kunne velge en annen til samme pris. (som var 10 000 da) er nesten 1 år siden vi fikk den nye levert.

ORIGINAL: lykkeligjente

tror at når den sofaen du har, har gått ut. Så skal du få ny sofa til ca lik pris.....at du da kan velge en ny....
håper det ordner seg for deg da [:)] er kjedelig når det skal være sånn...men ikke gi deg.....

hva om jeg finner en sofa til 10 000 da, må skeidar betale resterende da? jeg gidder jo ikke velge en sofa til ca lik pris om de er stygg som juling og kansje ikke passer inn her..

Du kan ikke velge en sofa som koster mer enn det du betalte, om du gjør det må du betale mellomlegget selv.

Ring til butikken på mandag og be om å bli satt over til reklamasjonsansvarlig istedet for å ringe tilbake til det nr som ringer deg[:)]

Hilsen en som har jobbet i Skeidar[;)]

ORIGINAL: *blomsterpia*

Du kan ikke velge en sofa som koster mer enn det du betalte, om du gjør det må du betale mellomlegget selv.

Ring til butikken på mandag og be om å bli satt over til reklamasjonsansvarlig istedet for å ringe tilbake til det nr som ringer deg[:)]

Men kan jeg få igjen pengene da?? jeg finner ikke en eneste sofa på skeidar sine hjemmesider jeg kunne tenkt meg.. bare en og den kosta 17 000[8D] ikke finner jeg noen sofaer til rundt 7000.. fleste koster nærmere 10 000.. og jeg har ikke råd til å betale det nå.. hva skal jeg gjøre da a?

ORIGINAL: Løveunge05

Når du reklamerer har du krav på et produktet tilsvarende verdi av varen du reklamerer på.

Med andre ord, kostet sofaen 10.000kr ahr du krav på ny sofa til 10.000kr. De kommer sikkert til å prøve seg, men ikke gi deg [:)]

Ring butikken igjen, ikke det nr som ringer deg og forklar saken med tlf

men jeg betalte bare 6999 for den var satt ned fra 10 000

Men kan jeg få igjen pengene da?? jeg finner ikke en eneste sofa på skeidar sine hjemmesider jeg kunne tenkt meg.. bare en og den kosta 17 000[8D] ikke finner jeg noen sofaer til rundt 7000.. fleste koster nærmere 10 000.. og jeg har ikke råd til å betale det nå.. hva skal jeg gjøre da a?

Jeg troooor ikke det er vanlig å få igjen pengene, men vet vi hadde saker der det skjedde.
Det er jo salg nå, så du kan jo være heldig og finne noe til omtrent samme verdi[:)]
Men dessuten vil de sikkert prøve å reparere hullet først for å se om det går - så det er ikke sikkert du trenger ta stilling til ny sofa[;)]

Når du reklamerer har du krav på et produktet tilsvarende verdi av varen du reklamerer på.

Med andre ord, kostet sofaen 10.000kr ahr du krav på ny sofa til 10.000kr. De kommer sikkert til å prøve seg, men ikke gi deg [:)]

Nei, det er salgsprisen som er avgjørende, ikke hva nyprisen er. Sånn var det i allefall hos oss. Og om det reklameres etter noen mnd/år på en ting, så blir det regnet ut ett "tapsbeløp" som blir trukket fra.

Jeg troooor ikke det er vanlig å få igjen pengene, men vet vi hadde saker der det skjedde.
Det er jo salg nå, så du kan jo være heldig og finne noe til omtrent samme verdi[:)]
Men dessuten vil de sikkert prøve å reparere hullet først for å se om det går - så det er ikke sikkert du trenger ta stilling til ny sofa[;)]

Nei, det er salgsprisen som er avgjørende, ikke hva nyprisen er. Sånn var det i allefall hos oss. Og om det reklameres etter noen mnd/år på en ting, så blir det regnet ut ett "tapsbeløp" som blir trukket fra.

Men syr de igjen hullet da?[:)] Jo, også tar de vel med seg sofaen når de reparerer den??
Og hva skal jeg sitte på da? må jeg og andrea sitte rett på gulvet den tida det tar??

*harpåfølelsenavatdetkanblilittdiskusjonermedskeidar*[X(]

Ja de må nok ta den med om de skal klare å sy hullet[:)]
Kan hende de har en utlånssofa eller noe som dere kan låne i mellomtiden, vet ikke praksisen på de andre butikkene. Vi hadde ikke det, men vi var ikke så stor butikk og hadde ikke så mye sånne reklamasjoner. Spørs hvor lang tid de beregner å bruke på å reparere[:)]

Ett stalltips; vær blid og glad når du prater med de, for da har de mere lyst og være behjelpelig enn om du er sur og sint[:D] *snakke av erfaring*

send de ett skriftlig brev, der du legger fram saken fra begynnelsen :) eller dra og snakk med de direkte i butikken.  og ringe slike butikker er håpløst har vi funnet ut! vi fikk en sofa som vi måtte sette sammen selv, og disse delene passet overhode ikke sammen, uansett hvordan man vente og vridde på de..  og fargenøyansen var ikek like engang på de forskjellige delene.. etter mange ring ned på butikken, og endeløse diskusjoner, tok ve med hele sofa driten og møtte opp på lageret der, hvos han på lageret sku være mye bedre enn oss og sette sammen den for det haddeh an gjort MANGE ganger uten problemer! han ente opp med og klø seg i huet han og gitt og ble da enig med oss at det var feil! så vi fikk ny sofa.. :)

Vi hadde lord vinkelsofa fra skeidar i skinn.. Hadde hatt den 1 år da jeg oppdaget ALLE hullene i den..[:@] Hadde fader meg revna over alt jo.. bak ryggputene, under putene, ved armlendet osv. Tok kontakt med de og fikk faktisk ny sofa ganske raskt. Men vi betalte fullpris for den så vi fikk valgt en ny sofa til den prisen, men tror ikke du får dyrere sofa enn det du har betalt.... De kom til og med og hentet den gamle og leverte den nye helt gratis[:)] Men det du må gjøre er og ta bilder av hullene og legge de ved på mail, og lagre den sendte mailen[;)] Da har du bevis på dato og klokkeslett den ble sendt..

Vi har den Lord sofaen, og vår og var det plutselig hull i. Vi fikk ny med en gang, og ble faktisk positivt overraska over at de bare godtok det så fort, men da har de tydeligvis problemer med den sofaen da. Den nye vi fikk er heldigvis like hel foreløpig hvertfall. Håper det ordner seg for deg. Kanskje de har en annen de er villige til å gi deg til den prisen?

FY FADER SÅ KJIPT!! Hadde blitt dritforbanna å krevd pengene tilbake å gått en annen plass og handla

Pireus 3+2s

Pris:  8 995,-

Kreta 3+2 seter

Pris:  6 995,-

Cuba 3+2,5s m/armlene rett

Pris:  6 995,-

Bari 3s-divan (2s+d)  

Pris:  7 495,-  

Amsterdam 3-hj-divan

Pris:  8 995,-

Fant noen sofaer til deg eg fra Bohus. de va grei pris på dei og:)

anbefaler ingen å kjøpe lord sofa fra skeidar...
de er dålig kina kvalitet på den..og noe sånt blir ALDRI tatt inn igjen..

hadde selv en lord sofa..og fikk igjen alle pengene...[:)]

lykke til...

ORIGINAL: Surgodisen

Hva heter sofan?
Har å sofa fra skeidar som har revnet. De ble sååå overrasket da jeg nevnte det til de.For var vist ikke vanlig at det skjedde.
Vi har LORD vinkelsofa. Fikk tilbake 40% av kjøpesummen å så beholdt jeg sofan. Er ikke hull på plasser som har noe å si..

edit: så no at det var lord det var snakk om ja...Møkkasofa..Men pen å se på å god å sitte i...
Hunden har dessverre laga et par hull i den å nå så er glad for at vi fikk tilbake endel av kjøpesummen.

Haha, så over vår og nå, og det er faktisk hull i den nye og. I sømmene bak putene...Så da blir det reklamasjon igjen her og...

Morsomt å lese her..
vi hadde en svart skinn 3+2, revnet i sømmen, fikk velge ny sofa, valgte da Lord vinkel sofa, i mikrofiber.. men på lengden der den stikker litt ut bare synker vi, så vi har fått pengene igjen + at vi får kvitte oss med Lorden selv[:D]

den vi vil ha nå koster 18000, brun 3+2,.

Skeidar har økt prisene på sofaene sine fordi de har forbedret kvalititen på alle sofaene sine, sier de.. så det er vanskelig å finne sofa til 6000 på skeidar nå..

Men etter nye regler har vi krav på pengene igjen. Så du har loven på din side.
Sofahuset har billigere sofaer[;)]

You must log in or register to reply here.
Back
Topp