Faen så frekke*oppdatert*

Rebecca85

Forumet er livet
VIP
Tror den kjærringa vet at ho ikke skal ringe og spørre om sånt for ho ringte fra uregistrert mobil nummer ho og ikke jobb tlf som alle andre gjør i arb tid og jobbrelaterte samtaler [:'(]

De ringte fra jobben nå for de misstenknte at jeg var syk pga jeg har sagt opp og vil begynne i ny jobb [:'(][:'(]

Jeg vil jo ikke si at jeg sa opp for at jeg hater jobben, føler meg motarbeidet av alle som driver stedet og får omtrent ikke sove om natta[&o] De kan vel ikke kreve å få vite grunnen til at jeg er syk? Ho sa det kom nye lover fra 1 september som sa jeg ikke kunne sykmeldes uten kjempe grunn og at de skal legge til rette osv..de kan jo ikke legge tilrette at det er en dritt arbeidsplass[8|]

NAV ringer etterpå for å si om jeg får begynne i ny jobb selv om jeg er sykemeldt.. Ho på jobben sa jeg IKKE kunne begynne i ny jobb når jeg er syk men ho på NAV var 99% sikker men skulle dobbelt sjekke at det var ok..

Frekke drit kjærring asså[:@][:@][:@][:@] Vil legen sykemelde meg 100% kan de bare drite i hvorfor og spekulrere så mye de vil[:'(]

De har ikke krav på og vite hva du er sykemeldt for trodde jeg
iallefall[8|]men det høres merkelig ut og vet iallefall at de ikke
hadde krav før.

Det mener jeg også, og ringe og presse det ut av meg for de misstenker at jeg gjør det for at jeg ikke fikk slutte før oppsigelses tiden[:'(] De kan jo bare drite i det, legen sykemelder meg ikke kun for at jeg ber om det da!

har du vært hos legen ennå? Hvis ikke du har det så forklarer du hva som har skjedd og får han til å skrive på sykemeldingen at du er frisk til å jobben men for syk til å jobbe der du jobber nå.. Og at det går utover psyken din.. Så burde legen din skjønne det.. Håper det ordner seg for deg..

ORIGINAL: sesa

har du vært hos legen ennå? Hvis ikke du har det så forklarer du hva som har skjedd og får han til å skrive på sykemeldingen at du er frisk til å jobben men for syk til å jobbe der du jobber nå.. Og at det går utover psyken din.. Så burde legen din skjønne det.. Håper det ordner seg for deg..

Tror ikke han skriver det på den [:'(] skal hente den i morra, han hadde ikke tid til å skrive den ut igår og har fri idag så får ikke ringt og sagt det.. Men uansett, om han sykemelder meg kan jo ikke jobben krangle på det, han er jo "eksperten"[8|]

ORIGINAL: *HornyBunny*

ORIGINAL: sesa

Tror ikke han skriver det på den [:'(] skal hente den i morra, han hadde ikke tid til å skrive den ut igår og har fri idag så får ikke ringt og sagt det.. Men uansett, om han sykemelder meg kan jo ikke jobben krangle på det, han er jo "eksperten"[8|]

Ja han er jo det.. [:D]

De trenger ikke å vite hvorfor du er sykemeldt det har de ingenting med, hva svarte du henne da hun ringte deg? Tror jeg hadde blitt litt sjokka om jeg hadde fått en slik tlf.

ORIGINAL: emilieogmamma

de har ikke rett på å vite hvorfor du er syk...[&:]

ORIGINAL: mamma85

De trenger ikke å vite hvorfor du er sykemeldt det har de ingenting med, hva svarte du henne da hun ringte deg? Tror jeg hadde blitt litt sjokka om jeg hadde fått en slik tlf.

Ble veldig sjokka [:-] sa bare at jeg er ikke kun syk for at jeg ikke kunne slutte tidlig, jeg er faktisk dårlig og legen avgjør saken på torsdag! Da sier sklia at det var nye regler, da sa jeg at da vet nok han godt om de..dumme dama sier da, men ikke alle har hatt kurs om det tenker jeg[:-] grrr...sinna asså [:@] om NAV og legen sier det er ok så kan vel ikke de si noe på det??

De har ikke rett til å vite en dritt, men den nye loven sier legen skal fylle ut skjema med forslag til tilrettelegging tror jeg[8|]

ORIGINAL: *LiseT*

Du kan ha mange forskjellige arbeidsplasser. Av ulike årsaker kan du være sykemeldt fra den ene jobben, samtidig som du jobber ett annet sted. Dette må jo legen krysse av for på sykemeldingen. På den står det jo også GRUNN til sykemelding (dette ser ikke arb.giver) og der kan det f.eks stå "depresjon grunnet arb.plass"

Ok, takk [:D] snakke med legen i morra jeg..

ORIGINAL: gulen

De har ikke rett til å vite en dritt, men den nye loven sier legen skal fylle ut skjema med forslag til tilrettelegging tror jeg[8|]

Ja det stemmer no, men om det er psykisk så er vel ikke det mulig og legen avgjør vel det?

Arbeidsgiver har faktisk ikke LOV til å spørre hvorfor du er sykemeldt engang....!

ORIGINAL: Fru.MacDreamy

Arbeidsgiver har faktisk ikke LOV til å spørre hvorfor du er sykemeldt engang....!

Latterlig!! De har ikke krav på å vite noe som helst, det er bare piss! MEN det som hun mener er at dersom du er langtidssykemeldt, så kan du, legen og sjefen møtes for å se om det er noe du kan gjøre på jobben, og da tilrettelegge arbeidet etter det. Men dette gjelder ikke bare fordi du nå er kommet med en sykemelding. Hvor lenge har du igjen av oppsigelsestiden din? Har du fått sykemelding ut den tiden?

ORIGINAL: September Mammaen

De kan ikke kreve å få vite hvorfor. Men de kan forlenge oppsigelsestiden din, om du er sykemeldt!
Altså, om du er sykemeldt i 3 uker da .. så kan du måtte jobbe 3 uker ekstra når du er friskmeldt

Nei det har de ikke lov til, oppsigelsen går som vanlig [;)]

De trenger ikke vite hvorfor du er sykemeldt nei, men det er rett som hun sir at de skal prøve å legge til rette for at sykemeldte skal komme tilbake til jobb, men det er vel hvis du er sykemeldt så, så lenge (er usikker på reglene der). Har dere ikke et verneombud som du kan prate med og si det som det er.

ORIGINAL: MJTbebis09

Latterlig!! De har ikke krav på å vite noe som helst, det er bare piss! MEN det som hun mener er at dersom du er langtidssykemeldt, så kan du, legen og sjefen møtes for å se om det er noe du kan gjøre på jobben, og da tilrettelegge arbeidet etter det. Men dette gjelder ikke bare fordi du nå er kommet med en sykemelding. Hvor lenge har du igjen av oppsigelsestiden din? Har du fått sykemelding ut den tiden?

Er sykemeldt ut oppsigelses tiden, fikk skriftlig at jeg kan løses fra kontrakten fra den 30 september..

Jeg har vært i en lignende situasjon, der jeg ikke klarte å jobbe pga psyken. Jeg hadde nett hatt innbrudd og var litt frynsette kan man vel si[;)] SÅ jeg gikk inn på jobb dagen etter at jeg nesten knakk helt på jobb og sa, jeg sier opp, med øyeblikkelig virkning. Det kan du ikke svarte de, nei vel, da sykemelder jeg meg svarte jeg. Så gikk jeg. 10 min etter ringte de og sa jeg bare kunne gå på dagen, men at jeg ikke burde be om ref der i fra!
Dette til tross for at de hadde vært super fornøyd med meg hele tiden mens jeg jobbet der, gav meg masse ekstra ansvar osv... Men sånn er det bare noen ganger.....

ORIGINAL: *HornyBunny*

ORIGINAL: MJTbebis09

Er sykemeldt ut oppsigelses tiden, fikk skriftlig at jeg kan løses fra kontrakten fra den 30 september..

Jammen det er jo helt knall!![:)] Om hun ringer igjen, bare smil og si du er dessverre syk, og har behov for å bli frisk, i en veldig overhøfflig tone åsså legger du bare på. Du er jo tross alt sykemeldt pga bla henne, og da skal hun ikke få plage deg hjemme heller mener jeg!

Back
Topp