Faen i helvetes amming!

Real

Gift med forumet
Jeg får ikke den stakkars jenta til å ta begge brysta når vi ammer. Og ofte får jeg henne ikke til å ta tak i det hele tatt. Hun blir liggende å kave og snur hodet fra side til side også begynner hu å gråte. Jeg ser jo at hu vil ha, men ikke tale om altså! Noen ganger får vi det til, men mesteparten går det til helvete og jeg må pumpe å gi flaske.

Har vært på helsestasjon 2 ganger på ammeveildning, og da var vi jo superstjerner både jeg og hu. Fikk masse skryt og hu drakk og koste seg uten at jeg fikk vondt. Men Såå kommer vi hjem også skjærer alt seg.

Åååååååååh!!!!!!

Men da er d jo håp:) siden d funker på stasjonen mener jeg?sleit innmari m førstemann jeg og i starten, måtte liksom finne hva som ga MEG ro til å amme- hvis jeg stressa så gikk alt til ....
Først tenkte jeg hun kanskje har stiv nakke, sover på favorittside?
Prøv å gjenskape noe av situasjonen på helsest.? Ev få de hjem til dere?
Når dere skal amme så kan du også starte m det "enkle" brystet og så avbryter du henne når verste sulten er stagget- så tar dere det "vanskelige"
Håper dere får det til men veit hvor frustrerende det er å sitte med hylende hoderistende barn og pupp som renner forgjeves..men d ble kanonbra tilslutt:) stå på!!

Sent from my GT-N7100 using BV Forum

Hold ut!! Eg delamma og pumpa meg i 3 mnd sist før me fekk det heilt til. Slitsomt, men det var verdt det. Flasker og koking og det styret der var ein lettelse å sleppa syns eg...
Berre fortsett å tilby ho puppen slik du gjere, så kjem det seg etterkvart. Det kan også hjelpe med ammeskjold slik at ho får bedre tak, eller nasespray du får av legen for at melka skal komma fortare ut :)

Tenkte også på ammeskjold. Jeg bruker det på en pupp nå for jeg er så sinnsykt sår:confused:
Håper du får det til til slutt:)

Det samme har jeg sliti med lillemann her og.. Men jeg fant til slutt ut at hvis jeg holder under brystet mens han sutter, så går det greit. Leste et sted om at det hender babyen syns puppen blir for stor, og at det derfor kan hjelpe å holde den. Du kan jo prøve å se om det hjelper.
Jeg satt nesten i to timer her en dag og prøvde å få han til å ta den, og man blir ganske oppgitt og sliten.
Babyen blir jo så sint og lei seg og.
Så jeg er glad jeg fant en løsning på det. Nå går det veldig fint!
Det hender til og med at jeg kan slippe puppen etter han har sutta en stund.. Så det går framover ;)

Jeg har slitet med tvillingene til å ta puppen, og begynte med brystskjold, som gjør at de får skikkelig tak. Underveis i ammingen tar jeg de av, for da har brystknoppen formet seg og de får lett tak på den. Nå har jeg store pupper med små brystvorter.

Om lillebror her blir for sulten eller ivrig...får han ikke alltid tak. Da må jeg ta han opp og avlede med smokken litt eller en finger. Så kan jeg prøve på nytt igjen etter ei lita stund.

Sliter vi også.. Er sååå vondt og han vil ikke ha den høyre puppen :( så her pumpes det og gis fra flaske de gangene han ikke vil ta.. Mye styr men han blir mett :-) like før han blir flaskebarn tror jeg.

Eneste gangen frøkna mi sliter med å ta puppen er hvis den er full. Nå vet jo ikke jeg hvordan brystene dine er:-P men babyene liker at de er myke, ikke store og harde:-)

ImageUploadedByBV Forum1359371015.235869.jpg

Haha- jeg må nå le oppi all elendigheta! Mens jeg fikk ho til å ta puppen nå, klarte jeg å smelte ALLE lokka til flaskene våre oppi den fantastiske flotte Le creuset jerngryta vår!!! Glemte det helt bort.

Jeg unner virkelig ingen det styret med den amminga, men må si det føles bedre når man hører at man ikke er den eneste.
Idag har ho tatt puppen 2 ganger, men ho tar helst bare den ene puppen om gangen. Jeg skal tilbake på helsestasjonen på ons, så hvis det ikke bedrer seg får jeg invitere de hjem til oss. Det gjør heldigvis ikke vondt lenger.

Tuuusen takk for alle tips og triks:)

Jeg sier det bare: microsterilisator!!!!;)

Hehe, da er den ikke mye verdt nei:p

Amming er ikke bare bare. Trodde jeg kunne det nå, gjorde det jo i over ett år for en stund siden, men nytt barn byr på nye utfordringer. .. her sliter vi med såre brystvorter og å ta høyre puppen.

Håper det ordner seg for deg både med amming og den fine gryta di! ;)

Bruk god tid når du legger babyen til og ikkje vent for lenge mellom kvart måltid, mange gonger fekk jenta mi med bare ein time mellomrom, halvanna time andre gonger. Det blei sjelden tre timar mellom. Ikkje stress og slapp av, sjå på tv f.eks eller høyr på radio og len deg tilbake viss du kan. Trur viss babyen er veldig sulten har den ikkje tolmodighet til å vente til utdrivningsrefleksen kjem i gang og då kan den bli veldig irritert eller sinna.

Hei,

vi har hatt lignende problemer. Mye kaving ved puppen ,særlig på ene siden, og han har vært dårlig på å gape, så sugetaket har vært dårlig de gangene han har tatt tak.

MEN: I dag var vi hos manuellterapeut, og hun fant med en gang at gutten var stiv i nakken. Han bøyer helt fint hodet til begge sider, så det var "nikke"bevegelsen han var stiv i, og det er jo den han trenger for å komme seg på puppen.

Hun løste opp stivheten på null komma niks, og Lillebror lå kjempefint på puppen etterpå! Så det er noe jeg anbefaler av hele mitt hjerte! Vi har vært både hos helsesøster og ammepoliklinikk, men de har bare påstått at han er litt liten og umoden i munnen og at det kom til å gå over...

Back
Topp