Fader ta kristen Norge og regler og norsk vær!!! (Sinna syte innlegg)

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Hvorfor i svarte f**** lager de regler som følger variable religiøse høytider :angry4:angry4
På Østlandet er det forbudt å ha på piggdekk fra og med mandagen etter 2. påskedag.
HALLO!!!
Noen år er faktisk påsken TIDLIG, og enkelte er AVHENGIG av bilen og bor slik til at det er fint med pigg!!!!
Når er det bare 3 dager igjen til piggdekk er ulovlig og snøen laver ned, og det er faktisk ikke unormalt at den gjør på denne tiden av året...
Og vi må etter reglene skifte til sommerdekk innen få dager :angry4:angry4

Bra du får det ut ;) her nekter vi å bytte dekk da snøen har lavet ned i dag. Tviler på politiet sier noe på det! Er tross alt sikkerhet i trafikken det er snakk om!

Minusgrader på nettene her, og i dag har det snødd. Jeg har ingen umiddelbare planer om å fjerne piggdekkene.

Ehhhh..... Jeg bor på i lavlandet på østlandet... -5 grader i dagtidlig, skrapa is av bilen. Og i sta snødde det. Ikke ti ville hester får meg til å bytte dekk i helgen altså!

Reglene sier selvsagt at du ikke skal bytte så lenge vær og føre tilsier at du trenger pigger/vinterdekk. Null stress

Kan ha pigg dekk om føret tilsier det. Her kjører vi piggfritt så slipper det tullet.. Tragiske regler. Viktigere at vinterdekka kommer på i rett tid. Det er ingen som bryr seg om.

Ehhhh..... Jeg bor på i lavlandet på østlandet... -5 grader i dagtidlig, skrapa is av bilen. Og i sta snødde det. Ikke ti ville hester får meg til å bytte dekk i helgen altså!
Samme her. Men det er jo bart på veiene.
Kjører piggfritt så trenger ikke bytte.

Kan ha pigg dekk om føret tilsier det. Her kjører vi piggfritt så slipper det tullet.. Tragiske regler. Viktigere at vinterdekka kommer på i rett tid. Det er ingen som bryr seg om.

Hva er tragisk med reglene, når reglene sier at de ikke må av nå ettersom været er som det er?

Virker som mange her ikke kan reglene... Dersom føret tilsier noe annet trenger man ikke bytte piggdekkene!

Og de som kjører meg piggfrie vinterdekk skal uansett ikke bytte første mandag etter 2.påskedag

Har ingen planer om å bytte til sommerdekk enda.. Det er vel ikke forbudt å bruke piggdekk utenom sesongen hvis det er nødvendig? Man trenger bare ikke å betale gebyr da..

Man skor seg etter forhold. Her har vi mildt og pent, bytta for ei uke siden. Skulle vi til fjells hadde vi beholdt piggdekka på gitt ;)

Er det ikke slik at en skal være skodd etter føret uansett? Dersom føret krever pigg,kjør med pigg.

Det har vi i alle fall lært her vet jeg, at man skal jo ikke legge om før det faktisk er sommerføre uansett hva kalenderen sier.
Her er det vel ikke skifte før 1. mai uansett. :p

Det har vi i alle fall lært her vet jeg, at man skal jo ikke legge om før det faktisk er sommerføre uansett hva kalenderen sier.
Her er det vel ikke skifte før 1. mai uansett. :p
Regner med du og er i nord norge?:p her kan jeg nesten ikke huske sist de ble tatt av 1 mai heller. For det kommer alltid en snøbølge eller nattefrost tidlig den måneden

Regner med du og er i nord norge?:p her kan jeg nesten ikke huske sist de ble tatt av 1 mai heller. For det kommer alltid en snøbølge eller nattefrost tidlig den måneden

Jepp. :) Tror det har vært fint føre her i mai de siste, men jeg husker en 17. mai med nysnø ute, så det kan snu fort. :p
Man kan da vel få bot for å kjøre med sommerdekk på vinterføre selv om det egentlig er utenfor vintersesongen?
Akkurat som at man også kan få bot for å følge fartsgrensen hvis det er alt for glatt eller dårlig sikt til å kjøre så raskt. Man må kjøre etter forholdene. :)

Back
Topp