Fader, har jeg fått bronkitt eller noe nå da eller??

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Hoster, hoster, hoster og hoster hele tiden. Begynte på onsdag med vond hals, hodepine, tett nese og hoste. Så har det bare blitt værre og værre. Nå må jeg ta små åndedrag for ikke å hoste, og hvis jeg ler bare hoster jeg. Har ikke noe feber, men er sliten og fortsatt tett i nesa og vondt i hodet. Var på jobb selv om jeg var forkjølet fordi mine to kollegaer også var syke. (Jobber i bhg). Men nå må jeg nok kaste inn håndkleet, kan jo knapt røre meg før jeg hoster og det kjennes ut som om hele brøstkassa rives ut. Det er så vondt, og svir omtrent konstant. Så blir nok legebesøk i morgen. Brun utflod har jeg hatt i helga også, og virker som om det kommer ved anstrengelse. Heldigvis kjenner jeg liv selv om det har vært litt roligere i to dager nå. Fredag var det full fest der inne, så måtte vel slappe av litt den frøkna også ;)

Jeg føler virkelig med deg!! Begynte med en kraftig forkjølelse for meg,lå rett ut i 3 dager med feber og verking i kroppen,så ble jeg endelig bra og tenkte NÅ er det over!! men neida,da var det rett over på konstant hosting!! Hoster hele tiden,og som du sier,bare man ler eller beveger seg hoster man til man nesten spyr!! Blir jo helt utslitt.. Fryktelig tungt! Er litt småforkjølet fortsatt,men er hostingen som er verst!! har holdt på i nesten 1 uke nå!!

Vi får krysse fingre vi snart er tilbake i go,gammel form:)
masse,masse go bedring til deg:)

Uff, så dumt at du også har det sånn! Vært hos legen du eller? Sykmeldt eller jobber du? Jeg jobber fullt, men har nok ikke sjans til det nå dessverre...

Jeg har hatt bronkitt flere ganger (jeg har litt problemer med luftveiene når jeg er forkjølet spesielt) og det høres skremmende likt ut...Eller så er sjangsen der for at du har fått mycoplasma infeksjon som er en luftveisinfeksjon..Hos 1 av 10 utvikler dette seg til en lungebetennelse. Mycoplasmainfeksjon har vært SVÆRT utbredt denne vinteren, flere apotek har vært tomme for ery-max antibiotika fordi behovet har vært så stort...Ta deg en tur til legen i morgen den dag..Og hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg hjemme fra jobb. Er det mycoplasma du har fått smitter det via dråpesmitte.. Masse god bedring!! :)

Jeg har ikke vært hos legen enda,men gir det seg ikke i løpet av de første dagene så må jeg.. Jobber fullt enda,men er begrenset hvor lenge man orker..
Etter det andre innlegget her så tror jeg kanskje jeg tar en tlf til lege imorra.. Greit og få det sjekket iallefall:)

Jubbu85 skrev:
Jeg har hatt bronkitt flere ganger (jeg har litt problemer med luftveiene når jeg er forkjølet spesielt) og det høres skremmende likt ut...Eller så er sjangsen der for at du har fått mycoplasma infeksjon som er en luftveisinfeksjon..Hos 1 av 10 utvikler dette seg til en lungebetennelse. Mycoplasmainfeksjon har vært SVÆRT utbredt denne vinteren, flere apotek har vært tomme for ery-max antibiotika fordi behovet har vært så stort...Ta deg en tur til legen i morgen den dag..Og hadde jeg vært deg ville jeg holdt meg hjemme fra jobb. Er det mycoplasma du har fått smitter det via dråpesmitte.. Masse god bedring!! :)

Æsj... Håper det ikke er mycoplasmainfeksjon.. Jeg hadde mye bronkitt som lita, men ikke hatt det i ettertid. Svigermor hørte hosten min i ettermiddag når hun snakket med samboeren min, og hun likte den ikke. HUn hadde lungebetennelse før jul og var ganske dårlig lenge. 

Har fortsatt ikke feber, eller, jeg har høyere temperatur enn vanlig, men ikke mye over 37. Ligger rett over 36 til vanlig. 

Prøvde å ringe sjefen i sted, men fikk ikke tak i henne, så får prøve senere. Men blir hjemme i morgen og tar en tur til legen.

Takk for svar 

Heisann. Jeg hoster på 5 uka her, legen sier jeg har a-typisk lungebettenelse, men siden formen er fin vil han helst ikke gi meg antibiotika.(sier at den typen jeg trenger ikke skal brukest av gravide uten at det er helt 110% nødvendig)
Føler med deg og håper at det du har kan behandles for det er pyton å gå slik:(

Mycoplasma har jeg fått. Skikkelig irriterende hoste, har hostet siden før jul, og hoster ennå... Det er 2 medisiner som funker mot dette... Den ene kan gi hjerte/kar sykdom hos foster, og det andre kan gi skjellet og emaljefeil, så legen min og meg bestemte oss for å la det gå... Så jeg hoster  og hoster... Han sa det kan ta opptil 2 mnd om man ikke får behandling...
Brun utflod har jeg og hatt nå i helgen, er glad jeg skal til ultralyd i morgen så jeg får sjekke at alt er bra med lillegull!
God bedring til deg, håper virkelig at du ikke har fått mycoplasma pnemonia!

Da har jeg vært hos legen, og det er en virusbasert bronkitt. Så jeg må bare ta det med ro noen dager til den værste hosten har gitt seg. Fikk resept på cosylan som jeg kan ta hvis hosten blir helt ekstrem. Men i samråd med apotek prøver jeg hostesaft først. Vil helst ikke ta inn noen medisiner, og iallefall ikke morfin, som det er i cosylan. Så jeg får ta tiden til hjelp. Heldigvis ikke noe bakterielt, crp var bare på 8.

Jeg har og vært hos legen idag og det var noe virus,ei heller noe bakt her,crp var på 9.. Men legen min ville ikke gi meg hostesaft eller noe pga graviditeten.. Han mente på at mye drikke og avslapning ville løse det,så ble sykmelding 1 uke..

Da får du ha masse go bedring og pleie deg selv og slappe godt av:)

Sunshine_85 skrev:
Jeg har og vært hos legen idag og det var noe virus,ei heller noe bakt her,crp var på 9.. Men legen min ville ikke gi meg hostesaft eller noe pga graviditeten.. Han mente på at mye drikke og avslapning ville løse det,så ble sykmelding 1 uke..

Da får du ha masse go bedring og pleie deg selv og slappe godt av:)

Virker ganske likt for oss da. Unngår å ta noe så lenge det går, selv om den hostesaften jeg kjøpte kan brukes av gravide. 

Jeg ble ikke sykmeldt da, bruker egenmeldinger like greit siden jeg har mange av dem, og hvis jeg bare trenger den her uka så går jo det fint. Men skulle det bli værre måtte jeg komme tilbake.

God bedring til deg også! 

Godt å høre at dere fant ut av det jenter...Og godt dere slipper antibiotikakur for å bli friske..Da er det bare og ta tiden til hjelp...Når jeg har hatt bronkitt har det hjulpet mye å holde seg helt i ro i alle fall:) God bedring! :)

Hvordan er formen din? Har du blitt noe bedre etter denne uka?
Det har ikke jeg.. Vært hos legen igjen idag,og nå har de tatt prøver og sendt for og sjekke for mykoplasma..
Er helt utslitt jeg nå.. Sover maks 3-4 timer om natta for da hoster jeg som verst,og på dagen hoster jeg og brekker meg om hverandre..
Sukk,når skal dette ta slutt!!!

Sunshine_85 skrev:
Hvordan er formen din? Har du blitt noe bedre etter denne uka?
Det har ikke jeg.. Vært hos legen igjen idag,og nå har de tatt prøver og sendt for og sjekke for mykoplasma..
Er helt utslitt jeg nå.. Sover maks 3-4 timer om natta for da hoster jeg som verst,og på dagen hoster jeg og brekker meg om hverandre..
Sukk,når skal dette ta slutt!!!

Heisann! Joda, mye bedre jeg. Hoster ikke like mye, ikke river det i brystet heller. Men litt slimete i brøstet og tett i nesa fortsatt. Men vært på jobb i dag. Håper de finner ut hva som plager deg, ikke godt å gå sånn!

Back
Topp