Fade altså!

RacingFrue

Glad i forumet
Nå ble jeg bekymret igjen!
Jeg fikk påvist celleforandringer for 10-11 år siden, har siden den gang tatt prøver jevnlig og operert 2 ganger (konisert). Jeg var hos gyn i oktober nå for å ta nye prøver og starte utredning for ufrivillig barnløshet. Der ble vi enige om at jeg skulle komme tilbake rund juletider for å diskutere prøveresultater og videre steg i utredningen.
Så ble jeg gravid. Jeg ringer gyn og han sier at vi da kan vente til etter svangerskapet med å behandle celleforandringene og at jeg fra nå kan gå til kontroller hos fastlegen. Dette ble vi enige om for litt over en uke siden.
I dag ringer de fra sykehuset. De har sendt brev til meg, men det tar litt tid i posten så hun leste det opp for meg i stedet. De har funnet masse forandringer igjen. Vanligvis vil de ikke ta disse prøvene hos gravide da det kan provosere fram en sa. Men de hadde en ledig time i morgen og ville gjerne jeg skulle komme inn og få tatt prøvene likevel, de skulle da ta
 
*Skjedde noe rart her nå*

-de skulle ta "så lite som mulig". Jeg kjenner jeg blir ordentlig stressa av at de plutselig fikk sånt hastverk.
Bør jeg være bekymret? Noen som vet hvorfor?
 
Ånei. Skjønner du ble usikker nå.bjeg har ikke så mye kunnskap på den fronten, men det virker som de mener det er viktig da! :/
Men før du ble gravid, spurte du noe om hvordan det ville vært å bli gravid i forholdt til de celleforandringene?
 
Ånei. Skjønner du ble usikker nå.bjeg har ikke så mye kunnskap på den fronten, men det virker som de mener det er viktig da! :/
Men før du ble gravid, spurte du noe om hvordan det ville vært å bli gravid i forholdt til de celleforandringene?
Jada, det skulle ikke sette noen stopper for det, men ettersom de har tatt en god del av livmortappen allerede har jeg veldig stor sjans for å føde for tidlig...

Egentlig vil jeg bare føde i fred og ro nå og så ta vekk alt. Heller overgangsalderen i 30 åra enn kreft i 40-50 åra. Jeg blir jo tydeligvis ikke kvitt dette, og det virker som om det blir mer og mer hissig!
 
Uff, det høres skummelt ut :( Jeg har selv blitt konisert, synes hele greia med å ha forandringer og slikt var ganske skremmende. Jeg tenker som så at om de vil ha deg inn nå til tross for at du er gravid så må det jo være noe som haster nok til at de ikke vil la det gå 9 måneder? ikke for å skremme deg, men...

Men kan du ikke bare dra på den timen, snakk med de, be dem si rett ut til deg hva de mener og er redde for etc, og hva som er farene ved å gjøre noe nå kontra å vente. Og så be om en anbefaling og så bestemmer du selv hva du vil gjøre uansett ikke sant...

Uff, håper du får litt svar i morgen, dette ordner seg nok skal du se! :)
 
Jeg ville tatt timen, men krevd å få en ordentlig samtale i forkant.

Få vite hva som er problemet, si det du sa om å bare få føde i fred og så fjerne alt. Få helt klart og tydelig for deg fordeler og ulemper og alternativer. Og så bestemme deg.
 
Jada, det skulle ikke sette noen stopper for det, men ettersom de har tatt en god del av livmortappen allerede har jeg veldig stor sjans for å føde for tidlig...

Egentlig vil jeg bare føde i fred og ro nå og så ta vekk alt. Heller overgangsalderen i 30 åra enn kreft i 40-50 åra. Jeg blir jo tydeligvis ikke kvitt dette, og det virker som om det blir mer og mer hissig!
Ja den ser jeg.. men jeg ville nok tatt den timen, det er nok en grunn for at dem ønsker deg inn. Får bare håpe det går fint og du får svar på det du lurer på! Håper på det beste:) Masse lykke til imorgen♡
 
Jeg har heller ikke så mye kunnskap om dette, uteom at søsteren min har hvert inne for operasjon en gang for lenge siden.

Men ville tatt timen og få snakket ordentlig med de. For siden de ringte deg er det nok noe de lurer på! Men snakk med de, så du vet hva som kan skje.:)

Ønsker deg lykke til i morgen <3
 
Ja, jeg har all intensjon om å ta den timen, har sagt ja til den allerede.
Jeg får kanskje bare være streng på at jeg trenger å vite hvorfor ting haster da! Blir spennende å se. Har aldri opplevd å bli oppringt på den måten før, så noe er det i hvertfall...
 
Ja, jeg har all intensjon om å ta den timen, har sagt ja til den allerede.
Jeg får kanskje bare være streng på at jeg trenger å vite hvorfor ting haster da! Blir spennende å se. Har aldri opplevd å bli oppringt på den måten før, så noe er det i hvertfall...
Spør de ut, for de må fortelle.Du må vite hvordan ting ligger an!

Det vil nok gå bra skal du se <3
 
Var på gu som planlagt i dag, han tok en kikk innvendig med et nytt fancy "kamera" eller "kikkert". Det så greit nok ut til at han ikke ville ta nye celleprøver, men jeg må inn hver 12 uke og sjekke på nytt. Får også hyppig innkalling mot slutten så vi kan følge med på livmortappen for å unngå å føde før tiden. Bare DET var utrolig betryggende.
Han er ikke så veldig interessert i å diskutere å ta vekk livmor, så det får vi komme tilbake til når bebis er ute.
Tok innvendig ultralyd også. Er 5+0 i dag og det trodde han stemte på en prikk. Kunne se en svart flekk (den der sekken) men ikke noe foster enda, alt ser ut til å være der det skal på dette stadiet. Så da kan man slappe av litt inntil videre i hvertfall :)
 
Kan jo si at jeg er litt spent på meg selv i forhold til noe lignende, har selv at celleforandringer lenge, og legen jeg har nå bestemte seg for å henvise meg til vevsprøve i august, fikk jo da time 12.november. Men endte jo da opp med positive tester. Så det ser ikke ut til at det blir vevsprøve med det første, men jeg skal nå inn på sykehuset den 17.november, så får vel se hva som skjer her også ;)
 
Kan jo si at jeg er litt spent på meg selv i forhold til noe lignende, har selv at celleforandringer lenge, og legen jeg har nå bestemte seg for å henvise meg til vevsprøve i august, fikk jo da time 12.november. Men endte jo da opp med positive tester. Så det ser ikke ut til at det blir vevsprøve med det første, men jeg skal nå inn på sykehuset den 17.november, så får vel se hva som skjer her også ;)
Er det første gang du skal ta sånn prøve?
De vil nok ikke gjøre det så lenge du er gravid nei, men det kan hende du får litt mer oppfølging under svangerskapet da, og det gjør jo ikke noe :) lykke til :)
 
Er det første gang du skal ta sånn prøve?
De vil nok ikke gjøre det så lenge du er gravid nei, men det kan hende du får litt mer oppfølging under svangerskapet da, og det gjør jo ikke noe :) lykke til :)

Ja, det var egentlig første gang jeg skulle ta vevsprøve, har hatt celleforandringer i ca 2år, som har ligget veldig lavt. Så var jo litt glad også når legen min henviste meg videre til slutt.
Ja, det kan virke som det da, for fikk brev om at første timen ble avlyst og rett etter et nytt om ny time den 17.nov og da på kvinne-barn :)
Takk for det, må jo si masse lykke til, til deg også :)
 
Ja, det var egentlig første gang jeg skulle ta vevsprøve, har hatt celleforandringer i ca 2år, som har ligget veldig lavt. Så var jo litt glad også når legen min henviste meg videre til slutt.
Ja, det kan virke som det da, for fikk brev om at første timen ble avlyst og rett etter et nytt om ny time den 17.nov og da på kvinne-barn :)
Takk for det, må jo si masse lykke til, til deg også :)
Takk takk :) jeg vil bare fjerne alt jeg nå. Har hatt dette i over 10 år, konisert to ganger og blir ikke kvitt det. Det blir bare mer og mer hissig...
Men vi får se hva som skjer til sommeren. Først skal jeg ruge og så føde :)
 
Takk takk :) jeg vil bare fjerne alt jeg nå. Har hatt dette i over 10 år, konisert to ganger og blir ikke kvitt det. Det blir bare mer og mer hissig...
Men vi får se hva som skjer til sommeren. Først skal jeg ruge og så føde :)

Det skjønner jeg veldig godt da. Nå vet ikke jeg hva konisert er for noe, men det høres fælt ut..
Da får vi håpe alt går bra og at du kan få gjøre som du vil neste år :)
 
Det skjønner jeg veldig godt da. Nå vet ikke jeg hva konisert er for noe, men det høres fælt ut..
Da får vi håpe alt går bra og at du kan få gjøre som du vil neste år :)
Operert på en måte. De tar vekk en del av livmorhalsen i håp om å fjerne alt der forandringene sitter. Hos meg sitter det mye dypere visst, enn bare i tuppen...
 
Back
Topp