Faddere

_marie_

Elsker forumet
Noen her som e faddere?? Plan-fadder, SOS barnebyer, UNICEF e.l.

He allti sagt eg sko blir d så fort eg fekk fast jobb - å d he eg nå hatt i 5 år så snart på tide å få fingen ud vel[8D]
Men liksom ikkje heilt kor?

Jeg er ikke, men har tenkt på det mange ganger!! Blir liksom aldri... Har så mye og tenke på at jeg ikke kommer på det til vanlig liksom.
Syns også det er viktig og passe på si ega dør, altså se litt hva som faktisk foregår i norge, er ikke bare bra her heller.

Vi er plan fadder til ei jente på 12 år i Kenya. Får bilder ganske ofte av henne, også brev veksler vi med familien.

ORIGINAL: Krølle_

Vi er plan fadder til ei jente på 12 år i Kenya. Får bilder ganske ofte av henne, også brev veksler vi med familien.

E Plan fadder eg og he tenkt på igrunn.. Virke seriøst! Syns d e mange useriøse organisasjona så ikkje gjør d di seie di gjør..

Og ang d å hjelpe di her hjemme, Lillingen, så syns eg d på en måte e lettere for di he eg "rundt" døra mi nesten. Så di kan eg slenga te en slant i ny og ne, eg kan ta m folk på cafe, eg kan slå av en prat om eg treffe fok så trenge d, eg jobbe i fengsel og innen barnevernet så gjør en innsats der [:D]
Men heilt klart!!! E viktigt å stilla opp for våre landsmenn!!![:D]

Vi har en jente på 9 år i uganda som heter Marita. Jeg har vært fadder for henne i vel 5 år tror jeg. Betaler drøye 200kr i mnd, også sender jeg henne gave og brev innimellom. Får også brev med tegninger av henne i ny og ne[:)]
Veldig koselig, også får man god samvittighet av å hjelpe noen som virkelig trenger det, uten at det koster så mye.

Back
Topp