Faddere....

Eufemia

Glad i forumet
Vet at det er veldig tidlig å tenke på det... Men jeg vil gjerne høre deres synspunkter på dette.... hvor mange har dere tenkt å ha? Og hvem tenker dere på å velge?

Vi har tenkt på fire faddere... Noen fra familien og noen utenfra...

hos oss er det vanlig med 6 stk
Vi har derfor denne gangen valgt andre enn de som er på Emil
Vi har tatt:
Min manns søster
2 søskenbarn
1 vennine av oss
og et vennepar

Hørtes fornuftig ut [:D]

Vi har tenkt på begge bestefedrene, ei tante og kanskje ei venninne [:)]

Her har jeg et vennepar som samboer har godkjent. Så får han velge et par, familie eller venner, som JEG godkjenner...[:)]

Aner ikke enda, men Leon har 3...
Og lillebror har foreløpig en som er spurt og har sagt ja[:)]

Storebror hadde fire fra familien og en venninne av meg.

lillebabyen har fått en til nå, det er min beste venninne, som har blitt spurt og svart ja.

Ådne har 2. søstra til K og søskenbarnet mitt. (var ikke aktuelle partnere inne i bilde på tidspunktet)

Lillen i magen får 2 evt. 2 par.

Kristian har 4 faddere, alle sine besteforeldre.
Regner med at bebis får 4 og, da velger vi sannsynligvis søsknene våre.
Enkelt og greit. Syns et er greit med familie, da jeg har sett så mange venner som velger vennepar som faddere.
Også går det ett år eller to, så er man plutselig ikke så veldig gode venner lenger.

ORIGINAL: Eldbjørg

Enkelt og greit. Syns et er greit med familie, da jeg har sett så mange venner som velger vennepar som faddere.
Også går det ett år eller to, så er man plutselig ikke så veldig gode venner lenger.

Mye sannhet i det med venner altså.

Venninnen som er fadder på storebror har jeg mistet all kontakt med igrunn. Hun kommenterer bilder av han på facebook, men siden vi bor på hver vår kant av landet så blir det liksom aldri noe mer.

Venninnen jeg nå har spurt er det mennesket bortsett fra mannen som kjenner meg ut og inn, så jeg føler meg skikkelig sikker på at hun vil være der (hun blir gudmor)

på snuppa har vi 4... ene søstra mi, ene broren hans, og 2 av di nærmeste kompisene til sambo...

vi har 2 sikre på snuppa, siste broren til sambo, mi 2. søster... så lurer jeg på om jeg har ei venninne jeg vil ha som fadder[:)] får se hva som skjer med tiden[:)]

ser ut til at det muligens blir fem her...syntes egentlig det var litt mange, men nå ser jeg jo at det ikker er så uvanlig=)

vi har ikke spurt noen enda da, men det ser ut som om det blir:
Et par fra familien
Et vennepar av meg (han meldte seg faktisk frivillig.. Han er litt barnsjuk=)
også min beste venninne

ORIGINAL: MiMiTa

Venninnen som er fadder på storebror har jeg mistet all kontakt med igrunn. Hun kommenterer bilder av han på facebook, men siden vi bor på hver vår kant av landet så blir det liksom aldri noe mer.

Venninnen jeg nå har spurt er det mennesket bortsett fra mannen som kjenner meg ut og inn, så jeg føler meg skikkelig sikker på at hun vil være der (hun blir gudmor)

Hva er forskjellen på faddere og gudmor/far??

Patrick har et vennepar, min bror, min søster og hennes mann. Dvs 5stk..

Den lille aner jeg ikke, men har litt lyst til og spørre min kusine på 16 om hun vil, og kanskje en veninne. Sambo vil nok spørre søsteren sin hvertfall..

Jeg skal nok ikke døpe mitt barn tror jeg for jeg er ikke medlem i kirken... men vil ha navnefest og da må vi jo ha noen... Kan iallefall tenke meg søstera mi (stakkars hu er den eneste av "oss store barna" som ikke har baby ennå så hu må få litt baby hu og :P) og kanskje søstera til typen... Og et vennepar... kunne jo vært fint :)

ORIGINAL: Eufemia

ORIGINAL: MiMiTa

Hva er forskjellen på faddere og gudmor/far??

Gudmor/Gudfar er den som bærer barnet til dåpen har jeg forstått det som [:)]

Jeg er usikker på om det blir noen dåp her i gården. Er litt i mot det. Men hvis samboer virkelig setter seg på bakbeina kan jeg vel overtales! [;)] Får det bare i vranghalsen det at barna er født syndige og det der! Men nå tar jeg muligens ting litt bokstavelig. Hehe!

Vi skal ikke døpe, for begge to synes det er hyklerisk å tvinge ungen inn i en religion vi ikke tror på...

Her blir det navnfest, og da er det ikke vanlig med faddere.

Sist gang hadde vi 6 faddere til 2 barn, da var det min og mannens bror, min svigerinne, min vennine, min kusine og mannens tante.
Denne gangen tror jeg det blir min vennine, min og mannens bror (kanskje den andre mine brødre også) og den andre tanta til mannen.

Verken jeg eller samboern er medlem i statskirka så blir ikke dåp her.
Men tenker på Navnefest.
Og da blir det nok søstera mi, søstera hans, bestevenninna mi og om samboern min velger sin bestekamerat så er det helt i orden også.

ORIGINAL: valkyrien

Vi skal ikke døpe, for begge to synes det er hyklerisk å tvinge ungen inn i en religion vi ikke tror på...

Her blir det navnfest, og da er det ikke vanlig med faddere.

Må bare signere denne[;)] Jeg er ikke døpt og faren har meldt seg ut av statsskirken, så vi kan ikke som ateister døpe barnet vårt- ville vært utrolig sært! Tror at mange døper unger inn i en religion som de ikke en gang selv tror på. Og dåpen er jo til for å love å fostre barnet opp i guds tro. Så jeg mener at det blir veldig feil å gjøre dette om man ikke har intensjoner om det. Også synes jeg barn skal få velge selv om de vil tilhøre et trossamfunn, når de er gamle nok til å bestemme selv.

Ikke for å tråkke noen på tærne, bare min mening.

Vi skal ha 6.
To av hans beste kompiser og søsteren, og to av mine beste venninner og min bror[:)]

Back
Topp