Faddere til dåp/navnefest

charmiiss

Gift med forumet
Aprillykke 2017
Har dere bestemt hvem som skal være faddere på deres barn?
Hvem og hvorfor? Har dere en tradisjon på det kanskje?

(må ærlig innrømme at jeg ikke vet om det er vanlig på navnefest, men tok det likevel med)
 
Planen er at mine foreldre skal vere faddere, og min samboers bror og mamma :) Grunnen er enkelt og greit at dette er personer som er veldig viktige for oss, og for min del klarer eg ikkje velge mellom mamma og pappa no og kem som eventuelt skal vente til neste barn pga er veldig pappajente men mamma er òg veldig sjuk. Neste gong blir det nok mine søsken som blir fadder :)
 
Her var det nesten planlagt før vi var gravide :rolleyes: Gudforeldre blir min svigerbror og hans samboer. I tillegg vurderer vi et nært vennepar til å være faddere. Har egentlig litt press på meg til å velge lillesøster, men er fortsatt usikker på om det blir. I såfall får nok lillejenta 5 faddere :woot:
 
Skal ha privat navnefest uten faddere. Hadde aldri klart å velge uansett :p
 
Ja, det har vi :) det blir min bestevenninne og broren til mannen denne gangen også :) enkelt og greit fordi det er dem som står oss nærmest, og følger opp barna.

For vår del blir det dåp, men flere og flere velger vel navnefest etter som jeg har skjønt.
 
Vi kommer nok til å ha to faddere i en navnfest uten seremoni. Er bare en symbolsk tittel for oss egentlig, vise at disse blir viktige i babyen sitt liv :)
 
Vi skal ha dåp og her blir det 5 faddere. 2 fra min side og 2 fra hans, også ville vi finne en som har betydd mye for oss begge to og det ble den eldste søsteren hans. Hun kommer til å begynne å hulke, hun gleder seg så enormt fra før av til denne babyen kommer[emoji173] Gleder meg enormt til å spørre.
 
Vi skal ha fire faddere! Søsteren og broren hans og min søster. For å få det til å bli likt fra hver familie skal også min tante være gudmor (hun er også min gudmor så er veldig koselig :) )
 
Vi tar privat navnefest uten faddere [emoji4][emoji4]
 
Det er vel bare i kristen dåp man må velge faddere, men mange gjør det av eget initiativ ved navnefest også :)

Vi skal ha privat navnefest og har egentlig ikke prata om det enda. Jeg ser vel for meg at vi velger noen, men jeg er ikke helt sikker på hvem. Tenker kanskje lillebroren min, men vi får se. Mannen har nok ikke tenkt tanken enda en gang [emoji14]
 
Her får lille jenta vår hele 6 faddere..Barnefar har 3 gode kamerater som har hengt sammen i tykt og tynt siden barneskolen,så blir de 3 og 2 av mine bestevenninner og min søster:)
 
Tenker at jeg og samboer skal velge 2 hver. Jeg vet ikke hvem han vil velge, men jeg skal hvertfall velge min lillebror:) har også lyst til å velge ei venninne, men er så usikker på hvilken venninne. Vil ikke at noen av venninne mine skal bli skuffa over å ikke bli spurt..så det må jeg tenke litt mer på!
 
Vi har valgt faddere fra utenfor familien til førstemann, og gjør nok det til andremann og. Vi har hatt noen tanker på hvilke venner vi vil be, men vil gjerne kjenne barnet litt først, for å se hvem vi føler er en god "match" for ham :) Vi kommer til å ha en privat navnefest i august/september for å feire lillebror.
 
Back
Topp