Faddere/gumor/gufar

Vi skal ha to faddere,fordi bestevenninna mi ikke kunne være fadder.(Hun er bare barnevelsignet og ikke blitt døpt) Så blir min bror og samboer sin søster,og ingen av dem blir gudmor eller gudfar. Blir ikke rettferdig å velge mellom de to.Så tenker at samboer bærer henne opp,og jeg tar av lua.

Vi har 6 denne gangen, broren min og begge søstrene mine, liløebroren til mannen og to kompiser :) mannen bærte selv.

Dersom vi skal ha dåp, trur eg det blir 4 eller fem, to frå kvar side Og kanskje ei til...

Har ikke besremt oss, men tror søstrs mi skal iallefall...

Sent from my GT-N7000 using BV Forum mobile app

Vi skal ha to faddere,fordi bestevenninna mi ikke kunne være fadder.(Hun er bare barnevelsignet og ikke blitt døpt) Så blir min bror og samboer sin søster,og ingen av dem blir gudmor eller gudfar. Blir ikke rettferdig å velge mellom de to.Så tenker at samboer bærer henne opp,og jeg tar av lua.
Vi har ei til storebror som ikke er døpt, fordi at faren er muslim. Her på vestlandet fikk vi beskje om at hun ikke fikk være fadder. Men hjemme i nord fikk hun lov:)

Vi har ikke faddere til våre barn.

Her ble det tanta og onkelen til mannen min og søstra mi og kusina mi. Jeg bar baby selv og pappa'n tok av lua :)
Har egentlig vært vanlig at søsknene til mannen min har vært faddere for hverandres barn, men synes de har brydd seg så lite om baby, så da ble det tante og onkel i stedet.

Tror ikke vi skal ha faddere når vi skal ha navnfest. El pleier man det?

vi har ikke bestemt oss... eller dvs gubben har ikke(han er noe treg når det gjelder slikt-tok laaang tid før navne var bestemt og-eller før han ville gjøre det offentli)....

Men jeg vil altså at vi skal ha et vennepar som bor her vi bor, de har og en sønn i lag så tror de holder i lag;) Han har kjent dem i mange år men jeg har først nå bynt å bli kjent me dem, men jeg liker dem:) Ellers er det mi bestevennine, men hun bor på andre siden av lande og jeg ønske at guttn skal møte både gumor og gufar ofte-noe han ikke vil få gjort om vi bare har en av hver... så for meg vil jeg at de blir 3...

Vi har ei til storebror som ikke er døpt, fordi at faren er muslim. Her på vestlandet fikk vi beskje om at hun ikke fikk være fadder. Men hjemme i nord fikk hun lov:)

Her var det avhengig av hvilken prest som skulle ha dåpen,og da valgte jo vi selvsagt dagen den strengeste presten ang. faddere skulle ha dåp. Så her blir det kun to,for jeg vet ikke hvem andre enn bestevenninna mi jeg kunne valgt.

Back
Topp