Fadderbarn

jaya86

Forelsket i forumet
Har du et fadderbarn? Altså, slik støtte-barn som man betaler en sum i måneden til? [:)] Hvilken organisasjon har du gjennom, hvor gammelt er barnet, hvor bor det, vært fadder lenge osv? [:D]

Tenker jeg skal få meg fadderbarn, men vet liksom ikke hvilken oganisasjon jeg skal gå gjennom? Er så mange å velge mellom..Sos barnebyer, plan fadder, unicef osv..så vil gjerne høre erfaringer [:D]

Vi har 2 i plan og en i sos- Barnebyer. Mannen min som har i SOS da og vet egentlig ikke hvor lenge han har hatt det,men fra før vi ble sammen som er 7år siden. De 2 i Plan er det guttene våre som har. Har hatt i Plan i 3 år. Synes det er supert med Plan. Enkelt å skrive brev/ sende gaver til Fadderbarnet. Og man får brev fra barnet ett par ganger i året. Noe som er kjempekoselig. Spesielt når de har skrevet det helt selv[:)] Har bare posetive erfaringer med Plan. Har man spørsmål er det veldig hjelpsomme[:)]

Hatt vært fadder i PLAN siden 1996. :)
Betalt 195 kr i mnd.
PLAN hjelper hele samfunnet/landsbyen barnet bor i. Ikke bare den speiselle familien.
Har hatt mye kontakt, fått bilder 1 gang i året, og ofte fått tegninger og ting hun hadde strikket. :)

Hatt samme jenta, men da hun ble 18 år og flyttet vekk fra familien for å gå på skole og jobbe, så fikk jeg tilbud om å bli fadder for yngste jenta i familien. :)
Hun er nå 5 år.

SOS Barnebyer.

Mailer, sender brev og ting, og nå chatter også datteren min med henne på Facebook innimellom. Vi var der på hennes første skoledag og sånn, og har besøkt henne to-tre ganger også tidligere. Nå er det mange år siden sist da, men eksen har lovet at han skal ta med ungene om de reiser i sommer til Algerie!

ORIGINAL: *Meya*

SOS Barnebyer.

Mailer, sender brev og ting, og nå chatter også datteren min med henne på Facebook innimellom. Vi var der på hennes første skoledag og sånn, og har besøkt henne to-tre ganger også tidligere. Nå er det mange år siden sist da, men eksen har lovet at han skal ta med ungene om de reiser i sommer til Algerie!

oi, dere har møtt henne også? [:)] antar dere har en "datter" da i Algerie? Fikk dere velge dere land og sted selv også? [:)]

vet ikke hvilken verdensdel/land jeg ville valgt..er jo så mange som trenger det overalt i verden...

ORIGINAL: jaya86

ORIGINAL: *Meya*

SOS Barnebyer.

oi, dere har møtt henne også? [:)] antar dere har en "datter" da i Algerie? Fikk dere velge dere land og sted selv også? [:)]

vet ikke hvilken verdensdel/land jeg ville valgt..er jo så mange som trenger det overalt i verden...

Jeg ringte, og forklarte at mine barn var halvt algeriske, og at jeg var gift med en fra Algerie, og da fikk vi en jente i Algerie. I Algerie er det to barnebyer, og vi spurte om å få i den som ligger i hovedstaden, fordi den andre ligger veldig langt unna hehe.

Først gjorde de feil, og sendte en gutt i Marokko, men den overlot jeg til moren min. Fikk brev fra han den dagen sønnen min ble født hehe, og han het Sofiane, som vi var blitt enige om å kalle sønnen min for hehehe...

Back
Topp