Fadder til den kommende babyen

Denkommendemamma

Andre møte med forumet
Hvor mange faddere tenker dere å ha til den kommende babyen? Har dere begynt å snakke om det?
Vi snakket om å ha 3 hver, men det blir kanskje i det meste laget å ha 6 stk eller?

Vi har en som vi har spurt om det.. thats it foreløpig. Hvor mange fra hvilken side betyr ikke mye for oss, men familie får ikke være fadder hos oss.

Vi er nok litt "konservative" på det der og velger én hver. Personlig synes jeg seks stk er mye, men samtidig skjønner jeg også at det kan være vanskelig å velge hvis man går for venninner. Vi velger familie nettopp fordi jeg ikke orker at noen skal bli sure :P

Hvor mange faddere tenker dere å ha til den kommende babyen? Har dere begynt å snakke om det?
Vi snakket om å ha 3 hver, men det blir kanskje i det meste laget å ha 6 stk eller?
Gjør det dere ønsker. Vi hadde 6 på første :) tenkte også at det var litt mange, men så ikke noen jeg kunne tenke meg å velge bort.

Har ikke spurt nien enda, pleier å vente til etter at barna er født med det.
Tenker 3 stk er passelig.
Vi har flere barn, og å være fadder er noe alle i nær relasjon til barna er/kommer til å være nå når de siste tilskuddene kommer. Hversin tur :)

Blir fire faddere og tenker det er nok :-)

Har ikke planlagt, men tipper 2-4 personer. Tror vi har hatt tre til de to forrige.... Eh, litt leit at jeg ikke husker helt akkurat nå:hilarious:

Vi hadde 4 sist, 3 familie og ei venninne.
Ikke så mange fler fra familien vi tenker som faddere, så nå tenker vi spørre to vennepar. Vi er faddere til minste til det ene paret.

Vi har ikke kristen dåp, vi har hedensk knesetting. I regi av Åsatrufellesskapet Bifrost. I den seremonien er det ikke faddere, men det er verger. Vergene er vitner til knesettinga, og lover at barnet alltid vil ha en plass hos dem om det skulle trengs.

For storebror hadde vi to verger, en venn av oss og barnets tante. Vi har ikke diskutert hva vi gjør for lillebror, men det blir nok noe ala det samme tror jeg. :)

Vi har tidligere valgt en fra familien på hver side (med (stabil)partner om det er aktuelt), og en/ett par som vi har til felles. På den måten føler vi at barna "uansett" har noen, på en måte. Tenker vi gjør det denne gangen også. Så vi kan ende opp med seks, eller vi kan ende opp med tre! :-)

Vi vil ha fire stk, samme som til storebror. Har ikke spurt enda da, men håper de vil være til lillebror også :) blir en kusine, bror, svigerinne og venninne.

Kommer til å gå for familie denne gangen også, men hvor mange er jeg ikke sikker på enda

Vi gjorde det enkelt og valgte våre søsken. Min mann har to og jeg har ett. Tre faddere var perfekt for oss. og vi ønsker familie siden det er mindre flyktig enn vennskap. Det føltes riktig for oss

Våre barn har en fellesnevner når det gjelder faddere, alle har tante og onkel (mannens søster+mann) som faddere, og det regner vi med denne lille får også. Ellers har vi valgt 2-3 andre også, en blanding av familie og venner. Usikker på hvordan det blir denne gangen.

Vet ikke hva man har når man skal ha navnefest og ikke dåp:) men jeg kommer isllefall til å velge bestevenninnen min og typen hennes, vet ikke hvem mannen min velger men:) kan hende broren min også får en plass :)

Jeg vet at vi skal spørre bestevennen til mannen min (mannen min er fadder for deres datter) også tenker jeg søsteren min.. Men kommer ikke til å spørre de før etter babyen er født, synes det er for tidlig å spørre allerede nå :)

Vet ikke hva man har når man skal ha navnefest og ikke dåp:) men jeg kommer isllefall til å velge bestevenninnen min og typen hennes, vet ikke hvem mannen min velger men:) kan hende broren min også får en plass :)
Man har ikke faddere i navnedag.
Veldig fin sermoni, her har hele familien bytta ut dåp med navnefest :)

Stemmer at man ikke har noen "arrangerte" faddere når man velger navnefest. Men veldig fint å ha noen faddere for det, synes jeg :) Vi hadde ikke seremoni i det hele tatt, bare fest for babyen rett og slett. Og vi valgte faddere for det. Kommer til å gjøre det på samme måte nå :)

Back
Topp