Fadder/ gudforeldre

Hedvik

Forelsket i forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Marsboerne 2023
Skal dere ha fadder/gudforeldre til barnet deres? Hvem velger dere? Og skal dere spørre på en spesiell måte? :)

Vi ønsker samme som på første jenta vår - tanter og onkler og vår gode venn i Japan som faddere. :)

Vi skal ha faddere/gudforeldre, men har ikke bestemt hvem enda. Ønsker en blanding av familie og nære venner. :)
Tror nok ikke vi kommer til å gjøre så veldig mye ut av det å stille spørsmålet :)

Ja, men vet ikke helt hvem [emoji85]
For storebror har vi min søster og svoger, i tillegg til en venn av mannen og en venninne av meg.
Men syns det er så vanskelig denne gangen! I mannen min sin familie er det ingen tradisjon for å ha søsken som faddere, så han er ikke fadder for noen av sine 4 onkelbarn. Jeg og mannen er derimot fadder til begge barna til min søster. Jeg har veldig lyst til å gjengjelde dette så søstra mi og svoger også blir fadder til lille jenta i magen. Men jeg er litt redd for at mannens søsken skal syns det er rart vi ikke spør dem. Hva ville dere tenkt?

Vi skal ha 6 faddere, tante og onkel også resten nære venner:) vi har ikke gudforeldre

Ja, men vet ikke helt hvem [emoji85]
For storebror har vi min søster og svoger, i tillegg til en venn av mannen og en venninne av meg.
Men syns det er så vanskelig denne gangen! I mannen min sin familie er det ingen tradisjon for å ha søsken som faddere, så han er ikke fadder for noen av sine 4 onkelbarn. Jeg og mannen er derimot fadder til begge barna til min søster. Jeg har veldig lyst til å gjengjelde dette så søstra mi og svoger også blir fadder til lille jenta i magen. Men jeg er litt redd for at mannens søsken skal syns det er rart vi ikke spør dem. Hva ville dere tenkt?

Om ikke dere er spurt til de,kan de jo ikke reagere på at dere ikke spørr dem...

Om ikke dere er spurt til de,kan de jo ikke reagere på at dere ikke spørr dem...
De fikk barn før jeg og mannen ble sammen, yngste der er 8 år. Men de spurte jo ikke mannen heller, tenker jeg da..

Regner med søstra til mannen skal være fadder iallefall å jeg har et par gode veninner jeg vil ha

Va skal ha 6 stk, det er jo bare «symbolsk».
Men vi har hversin venn og resten blir søsken. Vi har 14 søsken tilsammen, så vanskelig å «velge» :p

Her blir det navnefest igjen og da er det ingen tradisjon for faddere [emoji4]

Skal ha storesøster, og nære venner, men ikke landet endelig på hvor mange enda.

Vil velge fullt sett med 6 faddere ja:) Jeg synes det er vanskelig å velge, for har så mange gode mennesker jeg ønsker skal «forplikte seg» til barnet:) ...ønsker å spørre min nærmeste barndomsvenninne (hun er nesten selvskreven), og hennes mor er fadder på meg. Har også et par venninner til jeg gjerne ønsker å velge, MEN de fleste bor langt unna (det gjør Hun barndomsvenninna mi også) og jeg syns det blir litt trist om ingen faddere er i hverdagen til knØtt. Tror derfor jeg ber min onkel og tante som bor i nabobyen, de er gode og stabile som gjerne vil bli kjent med knØtt[emoji173]️ Mannen får velge resterende «sine» tre, om han ikke har noen han helst ønsker velger vi nok noen sammen. Men det er litt utfordrende når vi bor i en by langt fra biologisk slekt og familie.

Jeg er forresten fadder på mitt første tantebarn. Personlig syns jeg det er noe «tull», da jeg som tante allerede er «forpliktet» til tantejenta[emoji173]️ MEN takket ja da lillebror og svigerinna ikke hadde noen andre de ville spørre, og da de gjerne ønsket oss tantene som fadder. Men jeg blir ikke(!) å gjengjelde dette da jeg synes fadder og «familierolle» burde deles opp, på en måte[emoji120][emoji205]

Vi skal ha gudmor, gudfar og to faddere på hvert av barna. Er det drøyt mye?
Hadde det på eldste og er glad for det i dag dato av dem har «falt fra» og vi har ikke kontakt lenger.

Vi har valgt søstra til sambo og min søster, også har vi tenkt til å spørre ene kusina mi også har vi spurt en god kompis av sambo [emoji5]

Back
Topp