Facebook

Mamamoo13

18.10.13 <3
Sensommerbarna 2016
Hva tenker dere når det kommer til å publisere den store nyheten på facebook? Vi var fast bestemt på å publisere det etter oul. Men vi mistet litt lysten. Følte plutselig at det ikke var så viktig. Men jeg elsker å lese om andre som venter barn der. Vet ikke om vi kommer til å gjøre det etterhvert eller ikke.

Vi tenkte også å publisere der etter ul, men så har det bare ikke blitt noe av. Og det er helt greit. Jeg tenker at de som er oss nærmest vet det allerede uansett, for da har vi sagt det direkte til de

Tenkte og å publisere, men så forsvant lysten helt. Jeg har mange venner på FB og så har jeg mange "venner". Føler det er så privat enda at de nærmeste vet det og resten oppdager det vel etterhvert. Kan hende det dukker opp ett bilde av en mage full av "pizza" i sommer, men... :p

Pappaen har veldig lyst, så jeg sa han kan få gjøre det, men at jeg ikke kommer til å dele noe!
Men jeg deler generelt lite på facebook, så føler det blir feil om jeg plutselig skulle delt noe så privat!

Er kjempe usikker. Blir ikke før OUL uansett (som er 29/03). Får nesten føle litt på det når April kommer :-) ... Skjønner både de som gjør det og de som ikke vil dele det på facebook.

Nja... med førstemann skrev jeg om det på facebook, men har blitt mer privat med årene. Tenker kanskje jeg venter til etter at ungen er ute. Eventuelt nevner det litt tilfeldig i en annen sammenheng, hvis jeg feks legger ut et av 3-åringens gullkorn som det hender at jeg gjør.

Etter oul var mannen så gira på å legge ut, så da fikk han gjøre det :) Var litt koslig også, selv om jeg i utgp ikke hadde behov for å dele med «alt og alle» :)

Vi deler såpass lite på Facebook til vanlig så for oss er det mer naturlig å ikke gjøre det :) Er veldig koselig å se andre som venter barn og det kommer sikkert et bilde/en oppdatering når poden er ute :)

Ser ut som om det er flertall av dere som ikke deler det :) godt å vite. Så slipper jeg å føle meg 'sær' som ikke gjør det dennegang. For tre år siden la vi ut etter oul. Men facebook er ikke det samme nå som for tre år siden. Men kanskje det lekker ut etterhvert :)

Jeg deler heller ikke noe før babyen er kommet :-) Men har ikke noe sterkt i mot det, hadde bare ikke noe lyst selv.

Vi tenkte vel å dele d, men 12 uker kom og gikk, oul kom og gikk...nå går egentlig bare tiden og d føles ikke så viktig å dele der lengre:p

Vi delte disse bildene i helga, men de som ikke studerer dem/ leser kommentarene får det kanskje ikke med seg :)
6034424633bea25e93b2acb311480a1b
44b61636b9cbe931189c8e24425aa01e

Vi gjor ikke det med førstemann, og kommer ikke til å gjøre det nå heller :)
Har heller INGEN bilder av førstemann på nettet, og det vil forbli slik med neste :)

Vi delte om vår første sammen forde det var sånn vi informerte min manns familie som så, og ser oss kjeldent. Og det var deres første Olderbarn, og Barnebarn.
Men denne gang blir det ikke delt før ETTER fødsel hvor vi nok kommer til å legge ut 1 bilde av vår nyfødte :)
Mye er annerledes i forhold til Facebook og i forhold til hvor mye krefter jeg gidder på, og bruke på hans familie. Jeg slet meg ut sist på og innvollver dem i ALT og etter fødsel stadig dra til dem for at de skulle få mest mulig tid med Lille. Dem bare sier dem hele tiden skal komme ned og det skjer jo ikke så nå blir vi hjemme til jeg har overskudd og ork til noe annet. Jeg gikk på en smell sist og denne gang skal jeg nyte barsel tiden på mine premisser ikke reise avgårde på lang kjøretur med en 1 uker gammel baby...

Tar det som det kommer. Blir nok ikke legge ut noe selv, da får gubben ta intiativ til det. Blir nok også å informere slekt og nærmeste før noe kommer på fb. :-) Jeg er ikke av typen som legger ut personlige ting, bruker mest fb som underholdning (virale videoer, tage venner osv) og å sende pm med veninner :)

Vi valgte å vente til jeg var i uke 17 før vi delte det på Facebook. Vi ønsket å fortelle det til familie og venner først. vi ønsket også forberede og snakke med de som står oss nærme som sliter med å få barn og blir nedbrutt hver gang noen deler en slik nyhet selvom de er glade på våre vegne. Noe jeg er veldig glad vi gjorde, for det satt de skikkelig pris på og gjorde det litt lettere for de.

Men når vi delte nyheten delte vi det med dette bilde :) (vi venter tvillinger) ImageUploadedByBV Forum1458237766.268185.jpg

Vi gjorde det i går :) La ut bilde av storesøsken som lekte ute, og skrev at de gledet seg til å møte lillebror i August :)

Back
Topp