Facebook

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Jeg er egentlig et skikkelig facebook menneske. Etter jeg ble gravid. Bare datt min aktivitet fra fb bory. Jeg er der hver dag. Deler linker ect. Men ikke noe serlig privat tekst eller bilder. Minimalt nå. Nå går svigermor å maser om at vi snart skal si det til flere. Men mannen min har bestemt , etter oul. Noe som jeg er helt enig i. Men jeg vet ikke om jeg ønsker å si at vi venter barn på facebook. Og den vorende bestemoren ønsker å skrive det på facebook. Noe som jeg mener er feil når vi selv kanskje ikke skal si det. Vi ønsker bare å si det til dem som "trenger" å hvite det. Hvordan gå fram? Hvet at det er mannen som må "fikse" dette slik at jeg ikke blir familens stygge ulv som ødelegger gleden til bestemora. Alle vi blir å fortelle det til vil jeg at vi skal si t dette skal ikke på facebook. Men svigermor? Hvordan der?

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg hadde ikke tillatt det med mindre vi skulle legge det ut selv FØRST! Svigermor filk en rimelig kvass mld da vi hadde vært på ul med første og funnet ut at det var gutt. Havna på face 2 min etter vi hadde ringt. Jeg klikka!! For hadde egt ikke tenkt å skrive kjønn der . Hadde allerede skrevet at vi skule få et barn . Det gjorde vi i uke 14..

Alle som har fått vite det har også fått beskjed om at det ikke skal på fb. Og det respekterer man. Men vi har vært veldig klare på det fra start av. Få mannen din til forklare sin mor at det ikke skal på face før dere selv ønsker å legge det ut. Hva sier mannen din til at moren hans ønsker å dele det på face?

❤️Venter et nissetroll i slutten av desember ❤️

Skjønner ikke hvorfor andre skal dele andres gleder! Jeg hadde fått mannen til å snakke med mora si, og hadde ikke det funka hadde jeg gjort det selv! Syns det er frekt å legge ut før hovedpersonene selv gjør det.. Stå på krava! ;)

Vi delte ulbilde på facebook etter oul :) d gjorde vi sist og :) syns d e kos siden stortsett alle mine venner og familie bor 5 timer unna :)

Sent from my iPad using BV Forum

Alle som har fått vite det har også fått beskjed om at det ikke skal på fb. Og det respekterer man. Men vi har vært veldig klare på det fra start av. Få mannen din til forklare sin mor at det ikke skal på face før dere selv ønsker å legge det ut. Hva sier mannen din til at moren hans ønsker å dele det på face?

Vo har ikke snakket om det. Hun er her nå og diskusjon en var i bilen på tur til shopping. Glemte det litt bort. Men det har plaget meg. Og da vi var alene og jeg kom på det. Var jeg halveis i koma. Og ut kom bare mommel... så jeg fikk ut. Tar det senere. For stakkarst mannen min forsto ikke hva jeg sa. XF

Og han er omtrent ikke på facebook. Han er ikke så stor beundrer av fb. Han har egen men bruker min for å snike på andre. XD

Jeg hadde ikke tillatt det med mindre vi skulle legge det ut selv FØRST! Svigermor filk en rimelig kvass mld da vi hadde vært på ul med første og funnet ut at det var gutt. Havna på face 2 min etter vi hadde ringt. Jeg klikka!! For hadde egt ikke tenkt å skrive kjønn der . Hadde allerede skrevet at vi skule få et barn . Det gjorde vi i uke 14..

Ja vil være den som deler først. Vis vi skal legge det ut. Vi må få lov å teste oss ut å se hva vi ønsker. Føler jeg. Fult mulig at det kanskje havner på fb. Men alt til sin tid. Og hvem jeg deler med. Har ei på fb. Som deler alt fra uke 12. Er bare slitsomt. Jeg vil finne min flyt i denne verden.

Da har e snakka med mannen min. Gikk rett til helvette. Han mener jeg må si det. Siden jeg bryr meg. Men da blir jeg familiens stygge ulv. For sånn er denne backstabbing familien. Og det føler jeg ikke at jeg gidder. Kommer det fra han, blir det respektert. Jeg sa jeg må få gjøre det i mitt tempo. Han skjønner ikke hvorfor bry seg om facebook. Er jo ikke en big deal. Ja det er akkurat det. Da har det ingen hensikt å dele det før vi er klare til å dele. Jeg sa bare at blir det delt før vi deler det. Blir det krig i heimen og hans feil. Litt vel sur, trøtt og hormonell nå. Mulig jeg ble lott har der. Men dette er min nyhet å dele. Og den er tross alt i MIN kropp.

Når vi først snakker om facebook... Eg ska dele bilde av babyen med en gang han e ute denne gangen :P for sist fikk eg ikkje fortalt nyheten sjøl.. :P

Må innrømme at når det gjelder å annonsere nyheten om graviditet, har jeg ingenting imot at eventuelle besteforeldre deler dette først. Min mor var helt på tuppa og ville dele det med vennene sine på facebook, hun maste i flere uker, så til slutt ga jeg etter :). Bare koselig, synes JEG. Mange er sikkert uenig :).

Men jeg forstår så godt det er vanskelig å ta den praten med svigermoren din, og det synes jeg faktisk ikke er din jobb! Mannen din bør steppe opp og ta på seg oppgaven, det er hans mor det er snakk om, så den synes jeg ikke du skal gi deg på. Om det blir til at det blir du som må fortelle det, kan det jo hende hun faktisk forstår hvor du kommer fra? :) Av og til undervurderer vi både mødre og svigermødre, hehe :). Håper det ordner seg for deg!

Du får si fra til svigermor i klartekst at det ikke er greit :) Det er dere foreldrene som bestemmer sånt, mener jeg. Moren min har heller ikke helt skjønt det der, ikke når det gjelder Facebook altså, men sånn ellers gjør hun liksom som hun vil og tar fort styringa. Prøver å bestemme hva vi skal kjøpe inn og hvordan vi skal oppdra barnet vårt, og da jeg delte med henne hva slags navn vi tenkte på (og sa det fortsatt er litt hemmelig fordi vi ikke har bestemt oss) fortalte hun det til hele familien og mange av venninnene sine... Blir så irritert :P

Bare å si det rett ut ( men på en fin måte ) at du ikke ønsker at det skal legges ut på Facebook! Det har hun bare å respektere. Deres barn og dere som bestemmer hvem som skal få vite det og når. Ikke bestemoren :)
Om hun da blir sur så får hun bare være det. Det går over :p Hehe
Ønsker deg lykke til! :)

Da har e snakka med mannen min. Gikk rett til helvette. Han mener jeg må si det. Siden jeg bryr meg. Men da blir jeg familiens stygge ulv. For sånn er denne backstabbing familien. Og det føler jeg ikke at jeg gidder. Kommer det fra han, blir det respektert. Jeg sa jeg må få gjøre det i mitt tempo. Han skjønner ikke hvorfor bry seg om facebook. Er jo ikke en big deal. Ja det er akkurat det. Da har det ingen hensikt å dele det før vi er klare til å dele. Jeg sa bare at blir det delt før vi deler det. Blir det krig i heimen og hans feil. Litt vel sur, trøtt og hormonell nå. Mulig jeg ble lott har der. Men dette er min nyhet å dele. Og den er tross alt i MIN kropp.

Syns han bør ha forståelse for det du sier.. men er svigermor ei som ikke tåler å høre dine meninger? Er noe som heter respekt kan du si til mannen din!

Når vi først snakker om facebook... Eg ska dele bilde av babyen med en gang han e ute denne gangen :P for sist fikk eg ikkje fortalt nyheten sjøl.. :P

Ja det skal jeg også. Håper bare ingen er ufornuftige å deler det før. Men har lest litt tips på nettet. Så blir vel å gå. :)

Må innrømme at når det gjelder å annonsere nyheten om graviditet, har jeg ingenting imot at eventuelle besteforeldre deler dette først. Min mor var helt på tuppa og ville dele det med vennene sine på facebook, hun maste i flere uker, så til slutt ga jeg etter :). Bare koselig, synes JEG. Mange er sikkert uenig :).

Men jeg forstår så godt det er vanskelig å ta den praten med svigermoren din, og det synes jeg faktisk ikke er din jobb! Mannen din bør steppe opp og ta på seg oppgaven, det er hans mor det er snakk om, så den synes jeg ikke du skal gi deg på. Om det blir til at det blir du som må fortelle det, kan det jo hende hun faktisk forstår hvor du kommer fra? :) Av og til undervurderer vi både mødre og svigermødre, hehe :). Håper det ordner seg for deg!
Du har ikke møtt min familie xD haha... men jeg prøvde å si dwt i bilen men gav opp. Poenget er bare at vi må dele det først. Hun får fortelle til alle hun vil. Men facebook er ikke plassen.

Skjønner ikke hvorfor andre skal dele andres gleder! Jeg hadde fått mannen til å snakke med mora si, og hadde ikke det funka hadde jeg gjort det selv! Syns det er frekt å legge ut før hovedpersonene selv gjør det.. Stå på krava! ;)
Enig!

Jeg hadde reagert på samme måte og gitt klar beskjed at han viderebringer beskjeden til sin side av familien og jeg til min om hvordan våre intime familiedetaljer skal/kan deles på sosiale media.
Heldigvis har jeg en god tone med svigerfamilien og mannen min og jeg er enige om deling i media. :)

Vi har ikke annonsert på Facebook at vi venter og ønsker ikke å gjøre det.
Nyheten vil bli delt når Lille kommer til verden og det vil bli delt av oss når vi er klare og kommet hjem. :)

Back
Topp