Facebook..

Sol & Måne

Forelsket i forumet
Nå fikk jeg en liten oppvåkning! Har jo tenkt på det å stenge veggen min slik at ingen kan skrive der før jeg velger å åpne den igjen. Jeg vil nemlig være den som forteller om at babyen vår har kommet til verden før noen begynner å gratulere på veggen eller eventuelt tagge meg.
Nå har tydeligvis mine barn fått en tremenning i kveld, dvs at min kusine har fått en datter. Dette fant jeg ut på facebook da vår onkel gratulerte henne på veggen hennes.. Synes det er trist at man ikke kan stole på at familien ikke legger ut sånt med engang ting skjer! Uff.. nå har jeg i hvert fall stengt veggen min og hvis noen tagger meg så må jeg godkjenne det før det vises på min profil. Kommer til å få mannen til å gjøre det samme når han kommer hjem fra ferien.

Hva gjør dere? Skal dere stenge veggen deres eller synes dere det er greit at noen kommer med nyheten før dere selv gjør det?

Jeg synes det bare er koselig hvis noen gratulerer meg på veggen :) Pleier ikke å skrive noe offisielt status der med en gang allikevel. Og selvom jg hadde tatt vekk veggen sprer nyheten seg kjempe fort til alle bekjente. (Jungeltelgrafen hehehe ;) ). Til de ALLER nærmeste som familie og bestevenner så er det jo meg selv som får fortalt. Og det gjør vi jo nesten med en gang :)

Jeg har også tenkt å stenge veggen snart, har lyst å få fortelle det selv. Synes det er skikkelig uhøflig å skrive det på veggen til noen før de får annonsert det selv, men ser jo at det skjer med nesten alle. Har det allerede sånn at jeg må godkjenne tagging.

Nei, det gjør ingenting hvis noen gratulerer meg der før jeg får oppdatert den selv :) som det sies før meg så vil jeg jo få sagt det til de aller nærmeste selv via mann og telefon :)

Venter ei lita jente den 27. August

Gjør meg lite/ingen ting, men tviler noen rekker å komme min mann i forkjøpet uansett. Men vet mange reagerer på det og det er jo ok-vi er alle forskjellige;-)

Nei, kommer ikke til å gjøre det. Det er de nærmeste som får vite det først uansett på melding fra oss. Så om noen skriver noe på veggen før vi legger det ut selv, gjør det ingen ting:) det er bare hyggelig

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Nå vet jeg av erfaring at man ikke alltid får tak i de aller nærmeste med en gang så det er kanskje derfor jeg ikke synes noe om slike ting på facebook..
Et vennepar av meg opplevde også at de ringte til min venninnes søster for å fortelle at hun var blitt tante(den første de ringte til) og hadde ikke fått ringt til alle i familien når ei venninne av søstra som tilfeldigvis var hos henne når hun fikk nyheten gikk inn på facebook for å gratulere på profilene deres.

Det samme gjelder når noen går bort/blir utsatt for en ulykke, da er det veldig mange som skal skrive noe om det på facebook. Synes det er så unødvendig. Er f.eks. veldig glad for at facebook ikke fantes da min kjære pappa gikk bort i 2006. Veldig mange som hadde fått det med seg før jeg endelig fikk tak i min onkel 6 timer seinere, som var på ferie i USA.

Så det kommer vel kanskje litt an på folks erfaringer når det gjelder om de synes det er greit eller ikke.

Nå vet jeg av erfaring at man ikke alltid får tak i de aller nærmeste med en gang så det er kanskje derfor jeg ikke synes noe om slike ting på facebook..
Et vennepar av meg opplevde også at de ringte til min venninnes søster for å fortelle at hun var blitt tante(den første de ringte til) og hadde ikke fått ringt til alle i familien når ei venninne av søstra som tilfeldigvis var hos henne når hun fikk nyheten gikk inn på facebook for å gratulere på profilene deres.

Det samme gjelder når noen går bort/blir utsatt for en ulykke, da er det veldig mange som skal skrive noe om det på facebook. Synes det er så unødvendig. Er f.eks. veldig glad for at facebook ikke fantes da min kjære pappa gikk bort i 2006. Veldig mange som hadde fått det med seg før jeg endelig fikk tak i min onkel 6 timer seinere, som var på ferie i USA.

Så det kommer vel kanskje litt an på folks erfaringer når det gjelder om de synes det er greit eller ikke.

Enig i dette. Vi hadde heller ikke rukket å få tak i alle våre nærmeste når svigermor annonserte på sin facebookside at hun var blitt bestemor TO timer etter fødsel! Var rimelig forbanna på henne da kan du si. Hadde ikke hulpet om jeg hadde stengt veggen min. Min søster og mange andre venner og slektninger måtte lese det der istede for at jeg kunne få lov til å ringe de jeg er mest glad i å fortelle at det største i livet mitt hadde skjedd!

Jeg er litt både og...
Kommer nok ikke til å stenge veggen, men kommer til å ringe de nærmeste på løpende bånd.
Håper folk tenker og bruker hodet slik at vi får si ifra selv til de vi vil først.

Kommer ikke til å stenge veggen..men er ganske sikker på at ingen rekker å skrive noe der før jeg selv har annonsert det :)

Sent from my GT-I8190 using BV Forum mobile app

Min er allerede stengt, jeg kommer heller ikke til å annonsere det på face. De jeg bryr meg om skal få vite det personlig. Håper mannen min også stenger sin :)

Jeg synes det er helt OK å oppdatere det på Facebook når tiden er inne. Det er bare hyggelig, og så får flere vite hvorfor jeg ikke kan være med å drikke vin etc. fremover. Men det er jo greit å ha restriksjoner på hvem som tagger med i innlegg og slike ting uansett. Da har jeg hvertfall kontrollen selv.

Kommer ikke til å stenge, men forteller jo familien først. De er ikke så facebookete av seg ;) personlig så prøver jeg å vente med å gratulerte til en av foreldrene har skrevet det på boka selv.

Back
Topp