Facebook

Sjakk Matt

Betatt av forumet
Vurderer å slette meg der, har tenkt på det før. Om så bare for en liten stund! Blir så innmari lei... Hva er fordelen m ed Facebook og hva er ulempen?

facebook er i mine øyne snok, tidsfordiv og budskapsbringer. For meg er det ingen ulemper, da jeg jeg jevnlig sletter de jeg ikke har noen kontakt med, eller ikke vil ha noe med å gjøre. Ville ikke slettet profilen min, tror jeg. 

Men det er jo opptil hver enkelt! 

Jeg ser nok mer fordeler med facebook. Lettere å holde kontakt med gamle kjente fra der jeg kommer fra, for jeg er ikke akkurat den flittigste på mail, brev eller telefon ;)

Det kommer helt ann på hvordan man bruker siden. Personlig prøver jeg å være der sjeldnere, men det er veldig lett å gå inn på face når man allerede er på pc`n, og da er det fort gjort at det går en stund før jeg får gjort det jeg egentlig hadde tenkt til. Allikevel syntes jeg facebook er en fin side i forhold til å få litt oversikt over hva som foregår rundt omkring (ikke ned til hver minste detalj såklart). Jeg har også mye kontakter der som både er studenter og som jeg jobber med, og vi har gjerne egne sider hvor vi utveksler info og anbefalinger i forhold til fag osv. Sånn sett kunne ikke jeg ha slettet meg fra facebook, fordi jeg faktisk får mye info om hverdagslige ting som jeg nødvendigvis ikke får vite på andre måter. Hadde nok klart meg uten, men ser ingen stor grunn til å slette hele profilen.

Men at jeg gjerne vil redusere tiden jeg bruker der er det ingen tvil om! 

Fucoc skrev:
facebook er i mine øyne snok, tidsfordiv og budskapsbringer. For meg er det ingen ulemper, da jeg jeg jevnlig sletter de jeg ikke har noen kontakt med, eller ikke vil ha noe med å gjøre. Ville ikke slettet profilen min, tror jeg. 

Men det er jo opptil hver enkelt! 

Dette er jeg for dårlig til... Har altfor mange på vennelista!

Aprilblomsten skrev:
Det kommer helt ann på hvordan man bruker siden. Personlig prøver jeg å være der sjeldnere, men det er veldig lett å gå inn på face når man allerede er på pc`n, og da er det fort gjort at det går en stund før jeg får gjort det jeg egentlig hadde tenkt til. Allikevel syntes jeg facebook er en fin side i forhold til å få litt oversikt over hva som foregår rundt omkring (ikke ned til hver minste detalj såklart). Jeg har også mye kontakter der som både er studenter og som jeg jobber med, og vi har gjerne egne sider hvor vi utveksler info og anbefalinger i forhold til fag osv. Sånn sett kunne ikke jeg ha slettet meg fra facebook, fordi jeg faktisk får mye info om hverdagslige ting som jeg nødvendigvis ikke får vite på andre måter. Hadde nok klart meg uten, men ser ingen stor grunn til å slette hele profilen.

Men at jeg gjerne vil redusere tiden jeg bruker der er det ingen tvil om! 

Dette berører eg også som student og i jobb. Men jeg blir så lei av all tiden jeg bruker der, og folk som legger ut om alt og ingenting! En annen ting er alle vennene jeg har som igrunn ikke er venner for å si det slik, det er m ange gamle bekjente for å si d slik...

For meg/oss er det mest fordeler =) Blogget mye før,men det ble litt tungvindt når familien rundtom i verden skulle svare og jeg svare de.. Så no holder vi kjempe god kontakt via facebook =) Har en del søsken spredt rundtom,samt annen nær familie =) Er vell mest derfor jeg er der inne =)

Jeg registrerte meg ikke inn på FB før oktober 2008, og fram til no har siden vært helt OK selv om det har vært for mye forandringer på layout og innstillinger i det siste. Klarte å redusere venneliste ned til jeg vil holde kontakt med alle som jeg bryr meg om. Det ble under 100, og det holder.
Valgte å ha ekte venner enn falske bekjente :)

Back
Topp