facebook

turboquattro

Gift med forumet
så denne på facebook nå.

SØKER GODT HJEM: 2 år gammelt barn. Den ærlige grunn, jeg har fått ny hundevalp og syns ikke lengre jeg har tid til barnet, jeg frykter også barnet biter min hvalp. Barnet er renslig og up to date med alle vaksinasjoner. Mangler nytt hjem imorgen da det ellers vil bli avlivet. Takk.
DETTE VILLE DU ALDRI GJØRE MOT ET BARN! HVORFOR SER DU DET SOM AKSEPTABELT MOT EN HUND? Hvis du ikke kan investere 15 år i din hund, så la være med å anskaffe den. Kopier til din status hvis du er enig.

bare jeg som reagerer på det som står der? ikke sammenlignbart i mine øyne hvertfall.

Fysj... Nei, det er ikke sammenlignbart.

MEN det er helt sant at mange tar alt for lett på det å skaffe seg et kjæledyr, og burde aldri hatt et i utgangspunktet.

Overdrivelse er et godt virkemiddel for å få frem poenget sitt. Og sånn sett funket det. Men, hvis man synes det er realitet i det, da blir det søkt. 

©Smartass skrev:
Fysj... Nei, det er ikke sammenlignbart.

MEN det er helt sant at mange tar alt for lett på det å skaffe seg et kjæledyr, og burde aldri hatt et i utgangspunktet.

det er jeg helt enig i. men å skrive det på den måten og sammenligne det med barn blir alt for drøyt for meg.

Jeg freste midt i fasten til en hunde-elskende barne-hatende kvinne om den statusen der. Hun sletta meg. Men det er ikke bare pga den, men også tidligere diskusjoner om dyret. 

Så teit... Kan virkelig ikke sammenligne hund og barn.

Om man er i stand til å faktisk sammenligne et barn med en hund så er en i alle fall ikke klar til å få barn.. En har i alle fall aldri (håper jeg) opplevd å ha barn..

Om man er i stand til å faktisk sammenligne et barn med en hund så er en i alle fall ikke klar til å få barn.. En har i alle fall aldri (håper jeg) opplevd å ha barn..

Jeg tror nok de ALLER FLESTE ( med mindre de er i total retardation) vet at man ikke kan sammenligne en hund med et barn på den måten..
Så tror jeg også de ALLER FLESTE har hørt om å overdrive for å få frem et poeng..

Så,for mange så er faktisk en hund eller et kjæledyr et familiemedlem,og har man tatt det inn i hus,skal man også behandle det deretter..
Mener jeg da..

Har også ei bekjent som hadde den som status, men det er vel mest sannsynlig de som ikke har barn som står for det.....

De aller fleste skjønner vel at det kun er brukt som et virkemiddel for å få fram poenget. MEN - jeg vet om mennesker som kunne ha ment det der helt bokstavlig. En barnløs slektning av min mann har to hunder som er "ungene" hennes og når jeg snakker om barna, ja - da er det helt naturlig for henne å dra paralleller til hundene. Vi ler litt av det, men for henne er det helt reelt at hundene er minst like viktige som om de hadde vært barn. 

Jeg har også jobbet på spisesteder der gjester har frest over at hunden ikke får sitte til bords... 

Fru Riskorn skrev:
Overdrivelse er et godt virkemiddel for å få frem poenget sitt. Og sånn sett funket det. Men, hvis man synes det er realitet i det, da blir det søkt. 

sign

Så klart går det ikke ann å sammenlignes, men jeg skjønner poenget veldig godt.

Sammenlignbart er det ikke for fem flate øre.
Men jeg forstår godt poenget her. For mange er det veldig lett å bare ta med dyret til dyrlegen og gi dem dødsstikket.

Back
Topp