Facebook og fødsel

Trudee

Glad i forumet
Seriøst, har vi blitt så frittalende og oppmerksomhetssyke at vi faktisk innerst inne tror at noen i hele ville verden er interessert i hvor mange cm åpning vi har!? Hva er det som får folk til å oppdatere facebook statusen når man er i fødsel? Kjenner jeg blir litt sprø. Og hva er tanken bak en sånn oppdatering, oppmerksomhet?

Vant til å dele alt...? Har ikke fått med meg noen slike oppdateringe da.
Noen er vel litt ekstremt oppmerksomhetssyk :cool:

D samme lure æ på :) Når æ kjenne d e fødsel på gang, så e d null mobil å data på, for da har æ ainner ting å tenk på...men, vi e no aill forskjellig :)

Må da være nok og oppdatere da barnet er født.Tviler på at noen er interessert i detaljer fra fødselen.

Haha! Hvem bryr seg liksom? :p
Nei, det får da virkelig være nok å skrive noe når barnet har kommer, hvis man er av typen som vil dele det på facebook! :)

Nei. Ikke hatt noe behov for det. Deler på termingruppen, og denne gangen blir det også delt på den lokale termingruppen fra minsten. Men familie og venner får MMS først av alt. Når vi har fått hilst selv selvsagt. =)

Godt å se at det fortsatt finnes de med folkevettet i behold ;) her blir det jo oppdatert når ungen har kommet, ala sånn annonse vi setter i avisa. Men tenker at jeg har andre ting enn facebook å fokusere på, og andre har bedre ting å gjør på enn å lese om åpninga mi ;)

Hahaha:)) det må da ha vært ment i en slags humoristisk status?! Kanksje fødselen går innmari tregt og vedkommende liksom "kjeder" seg?!
Heheh..men må le da- selv om jeg ikke er overrasket- hører jo folk lese om de utroligste ting på FB:)
Er ikke så utsatt selv av slike da men..Er mest sykdommer og hvilken vei ting kommer ut jeg kunne ønske folk ville spare andre for..Detaljer altså..blææhh..
Ser vel egentlig for meg at tlf er avslått eller lydløs under fødselen:) Men at man etter fødsel når alt er ok legger ut et bilde av nurket sitt det synes jeg ikke er det minste rart!

Helt enig, vet selv at jeg har behov for å vise frem den lille når alt er over :) men har vært borti de som legger ut alt fra begynnelse til slutt..

Haha, nei, det er måte på hva man deler. Når alt er over og man har kommet til seg selv, syns jeg det er greit å dele at nurket har kommet og at alt gikk bra:)

Hihi =) Folk altså.. Men samtidig, er man vant til å dele alt, så faller det kanskje mer naturlig? Jeg bruker facebook som ren skrytevegg og skriver stort sett kun når jeg har noe å skryte av :p

En jeg kjenner oppdaterte veldig mye fra konas fødsel, om antall cm, fremgang og formen hennes. Jeg må jo innrømme at jeg fulgte litt mer med på facebook enn normalt de timene, men det var ordentlig ekkelt når siste oppdatering var "Dette går ikke så bra, keisersnitt nå"... Heldigvis gikk alt bra, men det var en liten tankevekker.

Jeg har ikke oppdatert noe på fb nå fra sykehuset, har egentlig bare sendt sms til de jeg føler trenger å vite det. Bare tenkte jeg skulle gi et lite pip fra meg her inne,siden jeg ikke har vært så aktiv de siste dagene.

Jeg har ikke oppdatert noe på fb nå fra sykehuset, har egentlig bare sendt sms til de jeg føler trenger å vite det. Bare tenkte jeg skulle gi et lite pip fra meg her inne,siden jeg ikke har vært så aktiv de siste dagene.

hyggelig med et lite pip :)

Kanskje muligens jeg oppdaterer at vi er på vei til sykehuse(men bare kanskje), har jo en lang tur dit... men ved ankomst, under fødsel og andre detaljer vil jeg ikke dele... men blir kanskje en liten oppdatering en stund etter junor er kommet ut og vi er kommet på barsel og jeg har slappet av litt.... ellers blir det sms eller ringing til de nermeste(min familie og min venninge) svigersn blir vel de første pga de vet sikkert når vi drar pga vi bor der :P

JEg skriver ingenting på veggen min før fødsel er overstått. Tenker ikke å informere noe som helst, hverken at fødsel er i gang eller at jeg drar til sykehuset. Noe spenning må man få ha for seg selv. Og hvor avhengig er man egentlig når man må oppdatere om *DET på FB??

Jeg kommer til å stenge veggen min snart og sperre for tagging, for jeg vil skrive det på facebook selv når den lille er kommet. :)

Er det virkelig noen som oppdaterer antall cm? :p
Det ville ikke jeg gjort i hvert fall, litt privatliv må man da ha!
Men en liten oppdatering når babyen er ute, det syntes jeg ikke gjør noe :)

Back
Topp