Facebook? eller ikke?

Nullenusken

Forumet er livet
Her har vi fortalt alle venner og familie om graviditeten....
Vi har prøvd i 4 år, og måtte ha prøverør, så de har støttet oss gjennom prøvingen alle sammen [:)]
Den eneste plassen vi ikke har fortalt det, er på facebook....
Jeg har sååå lyst til å røpe det på facebook dersom ultralyden er vellykket til torsdag, men er så usikker på om det er lurt!
Føler jeg går som et konstant nervevrak om at en eller annen jeg kjenner skal røpe noe dersom de kommenterer en status eller noe...
Skrev f.eks i dag at jeg hadde lyst på krydderkake, og tilogmed det klarte ei å vri om der inne!
Vil ikke sitte og lyve heller....

Men er det veldig dumt av meg å fortelle der inne ved 7 uker?
Er jo kun gamle klassekamerater som IKKE vet om graviditeten.... de aller fleste der inne vet det jo allerede....
huff, er usikker jeg...

Eg har definitvt tenkt å vente med å annonsere noko på Facebook. Men me har jo ikkje sagt det til andre enn foreldre, eit par vener og systo mi.

Jeg ville ikke ha gjort det...vet om følelsen og gleden over det hele, men den gleden ved og fortelle det på facebook vil du isåfall om alt går bra få før eller siden alikevel...

jeg har mista 3 ganger etter hverandre i alt fra uke 7+5 til 13 og var dum og fortalte det på facebook 2 av gangene...Ikke moro og så skrive senere at neeeei den gikk i do eller noe sånt no...Råder deg til og vente...da blir gleden litt større og [;)]

Det er nok mange som venter frem til etter uke 12 med å fortelle. Hvertfall på ett så stort og offentlig sted som facebook.
Vi har offentliggjort til alle vi har kommet over og på facebook, nettby og bloggen.
Jeg personlig vil ikke holde en så stor og gledelig nyhet hemmelig!

Jeg hadde ventet.. Hadde ei venninne for litt siden som oppdaterte statusen sin med at hun var gravid fra uke 5 eller noe. Uke 12 måtte hun skrive at "lille lykke" ikke overlevde i mammas mage. Veldig trist og måtte dele det med "alle".. For meg så holder det med de nærmeste, men alle er forskjellige!

jeg ville vente til jeg er 3 mnd før jeg sier d til absolutt alle og på face.
føreløpig så har bare mødrene våre fått vite d, og kun dem. resten får vente til jeg er 3 mnd. for da er vi sikker på at den lille er der og ikke motsatt[;)]

Det du må tenke på at jo hva som kommer til å skje om du skulle miste. I og med at du har fortalt det til de fleste allerede må du jo regne med at folk kommer til å spørre og lure på hva som har skjedd. Og jo flere som vet jo flere må du forklare det til, eller få andre tiol å videreformidle. Du har jo allerede sagt det til mange, og hvis ultralyden er fin, OG du syns det er greit at folk spør og lurer, så er det jo bare å kjøre på.
Jeg velger å vente litt, men jeg skal også på tidlig UL, og hvis alt er fint da kan det hende jeg reklamerer for graviditeten litt tidligere. Foreløbig er det bare tre veninner som vet om det, og det er de samme tre venninnene jeg kommer til å gå til om jeg skulle være så uheldig å miste. Jeg vet jeg hadde kommet til å tatt det tungt, så da hadde jeg trengt de.

jeg ville nok ventet, til du vet om det går bra....

Jeg skal selv si det til søs i helgen, men hun er den neste som får vite noe. Mamma og pappa etterhvert... etter ferien kanskje?

Ellers hadde jeg ikke tenkt å "annonsere" det noen steder...Forteller nære venner det etter 3 mnd, ellers får folk spørre når magen begynner å vokse....

:)

nesten hele familien vet at vi er gravide. for meg var det viktig at de vi skal på tur med vet det. sånn at om noe skjer så kan jeg få litt mer hjelp;)
også siden svigermor og de fikk vite det tidlig, så måtte mamma og de få vite det.

edit: men venter med å si det på facebook før etter den ordinære ultralyden..

Hadde nokk ikke lagt det ut på Facebook nei,men forskjellige er vi [:D] Men ser den at du har veldig lyst[:D]
Her kommer vi ikkje til å si noe til noen før vi må[8D] Vi holde det hemmelig så lenge som mulig[:D]

Jeg skriver sikkert ingenting i statusen før jeg har vært på ordinær ultralyd [:D] Syns det er litt gøy å holde det hemmelig for enkelte eg [:)]

Jeg har bare 3 venninner som vet at jeg er gravid igjen, trenger å ha noen å snakke med, sambo er jo på sjøen.. Venter med å offentliggjøre mer etter å ha vært på UL og har gått ca 3mnd. Facer'n venter jeg nok iallefall til etter den ordinære ultralyden. Blir mer spennende da :)

Siden jeg også har ICSI så er det svært mange rundt meg som allerede visste det, er ikke lett å holde sånt hemmelig over tid, det blir for slitsomt. Så ble jeg gravid, og når overstimuleringen attpåtil kom, så trodde alle som jeg møtte at jeg var gravid!!! såg jo ut som jeg var 5 mnd. Og da ble det ubehagelig å si at nei jeg er det ikke, for da lurte jo folk på hva det var- og venninner fikk sms fra andre venninner osv. dere vet jo hvordan det er med en nyhet og tørt gress!!! [:-] Det jeg fant ut tilslutt da, var at nyheten spredde seg, uten at jeg liksom fikk "ta del i den " og få den positive responsen.... Så da bestemte jeg meg for å legge ut et bilde på FB av meg selv med datteren min, og da strømmet gratulasjoener inn.. så får folk tro og mene hva de vil. Jeg har jo tenkt på hva som skjer om jeg mister, men så opplyste vi er pr dags dato, så er det mange som vet om faren og de fleste viser forståelse for det. SÅ om jeg mot formodning skulle miste så får jeg bare oppdatere statusen min. En annen ting som bør være med i vurderingen er: hvor mange venner har du på FB ?? og hvor mange av de er VENNER? er jo mange som bare legger til hundrevis av "hei venner" , og da er det jo litt andereledes. Jeg har ikke hundrevis på Fb så for min del så følte jeg det godt å fortelle det der, og all positive tilbakemeldingene var gode å høre...  Om alle gjorde det, ville det kanskje vært lettere for de som var så uheldige å miste også.... MEN jeg har aldri mistet, så jeg kan ikke sette meg inn i den situasjonen..... Men jeg MÅ leve posititv og tenke postitivt.. for det styrer såå mye mer i livet enn man tror.....Jeg er positiv til det motsatte er bevist...

Jeg ville ha ventet ja.
Så man slipper å skrive noe HVIS det skjer noe dumt.

Men min første ventet jeg vil uke 13 med å si det til de nærmeste og ventet til uke 20 på Facebook.
Det samme har jeg tenkt denne gangen også :)
Jeg vil at jeg og sambo skal kose oss med hemmligheten bare vi to :)

Virker som om alle dere som er negative til det, også har ventet med å fortelle det til venner og familie rundt dere....
Vi har jo fortalt det til jobben, naboer, venner, og ja... alle vi har rundt oss egentlig! I tillegg til alle forumene vi er på....
Er derfor jeg er så usikker på om jeg bare skal hoppe i det, og si det på FB også...

Jeg også har den oppfatningen at en "Glede er dobbelt så stor når du deler den med andre..." Jeg tror også det er spesielt når man har hatt prøverørsbehandling ...

Du får nå bare tygge litt på det, men det ser ut som vi er i fåtall vi som forteller det [;)] Men ikke alltid fåtallet som tar "feil"[;)]

Back
Topp