FAAN!! NAV

Heidi10+12

Gift med forumet
huff.. vet ikke hva som har skjedd jeg men...

hadde termin 23.05.10.. gikk da egentlig ut i permisjon 03.05.10.. fødte 28.04.10(men det har jo ikke noe og si!)
permisjonen skulle da være skutt 07.01.11.
men i høst hadde pappa`n 4 uker pappa-perm.. allså min permisjon skulla da bli forlenga med 4 uker..
fikk my dato 22.02.11.
så det er jo det jeg har gått ut i fra...

nå fikk jeg bare penger for 02.01.11- 11.01.11?!!
ringte og lurte på hvorfor.. og da sier de på NAv at permisjonen min gikk ut da!
sier jo at far har hatt 4 uker, så min perm er forlenga, men de mente den var forlenga?!

skal ned på kontoret i mårra og snakke med de! har med noen papirer, men skjønner jo ikke halvparten av det som står der da!

men hvis det er tilfellet at min permisjon er over.. mister far sinne siste 6 uker siden vi ikke har sakt i fra om de enda!
skulle si i fra nå i dag! men nå er det sikkert forseit! [:(][:@]

er så sint, fortvila og forvirra nå!
håper bare det løser seg!

dagens klage[8D]

huff så annoying og firkanta[:'(]

vett ikkje eg..min samboer har ikje tatt ut ennå, me har ikkje bestemt oss ennå hvordan
Men fikk streng beskjed å oppgi hans uker MINST en måned i forveien , før han går ut i permisjon[8|]

ORIGINAL: Vesten

huff så annoying og firkanta[:'(]

vett ikkje eg..min samboer har ikje tatt ut ennå, me har ikkje bestemt oss ennå hvordan
Men fikk streng beskjed å oppgi hans uker MINST en måned i forveien , før han går ut i permisjon[8|]

fikk beskje om at det var mens jeg hadde permisjon at de måtta ha beske 4 uker i forveien, men resten av ukene måtte de ha beskje FØR min permisjon var ferdig!![>:]

Jeg leste feil i HI. Ser du har fått forklaringen i innleggene nedover, så jeg forklarer det ikke en gang til.

men permisjonen regnes vel fra da du fødte? slik at du mister jo om du får fortidlig.. Uff håper du får ordnet dette! Pappaen her i huset søkte om sin perm min siste permisjonsdag, det er tidlig nok. Burde jo gå ann at du får ordnet dette, siden det har vært misforståelser her...

ja det kan godt være det er sånn her også. det tenkte jeg ikke over siden det er flere mnd til han skal ha sin perm...

ORIGINAL: jippiapril

men permisjonen regnes vel fra da du fødte? slik at du mister jo om du får fortidlig.. Uff håper du får ordnet dette! Pappaen her i huset søkte om sin perm min siste permisjonsdag, det er tidlig nok. Burde jo gå ann at du får ordnet dette, siden det har vært misforståelser her...

HÆÆÆ?? tuller du eller?[:o][8|]
det viste jeg IKKE!!
FAAN.. at det skal være så mye tull og dill og drit og sette seg inni!!
blir GAL av det her jeg!
bra jeg ikke har no jobb jeg skal tilbake til da.. for da hadde jo alt hvertfall blitt krøll![:@][:@][:'(][:@][:@][:'(]

Huff, så frustrerende! Man må visst virkelig dobbeltsjekke ting med NAV; vi holdt på å miste en del av pappapermen fordi de hadde ruta vekk noen papirer. Neste gang skal jeg gå fysisk på nav-kontoret og sørge for at det blir registrert, iallefall.... [:'(]

det har jo noe å si at du fødte såpass før termin. Det betyr at dere ikke får mer enn 43 permisjon fra datoen du førdte. 33 uker fra fødsel, gir permslutt for deg ca 15.DESEMBER. Utsetter du permisjonen din med 4 uker så er permisjonen din ferdig 11.januar......

ORIGINAL: lan77

det har jo noe å si at du fødte såpass før termin. Det betyr at dere ikke får mer enn 43 permisjon fra datoen du førdte. 33 uker fra fødsel, gir permslutt for deg ca 15.DESEMBER. Utsetter du permisjonen din med 4 uker så er permisjonen din ferdig 11.januar......

men hvorfor i HÆLVETTE har ikke vi fått no beskje om dette???

ORIGINAL: Heidi10

det viste jeg IKKE!!
blir GAL av det her jeg!
bra jeg ikke har no jobb jeg skal tilbake til da.. for da hadde jo alt hvertfall blitt krøll![:@][:@][:'(][:@][:@][:'(]

3 uker av permisjonen skal taes før UL termin.....

det viste jeg IKKE!!
blir GAL av det her jeg!

3 uker av permisjonen skal taes før UL termin.....

ja det veit jeg.. og det har jeg regna med..

uff kjipt å gi deg sånne dårlige nyheter! [&:] merkelig at ikke de på Nav kunne forklare dere dette. Skikkelig slag i trynet om en ikke vet om det på forhånd! Håper virkelig dere får orden på pappa-permen da i det minste!!

Ikke for å være ekkel, men les i vedtaket, det skal stå der.

Det skal stå om det i vedtaket ja..så kjedelig da [:(]

om du føder før termin, regnes det fra føde-dagen. Føder du etter termin regnes det fra termin- dagen. Så uansett mister du på en måte noe, så sant en ikke føder på termin. Jeg fødte 10 dager på overtid, og mister 10 dager sammen med barnet... Du mister permisjonsdager... Eller egentlig gjør du jo ikke det heller, men hele greia blir jo framskyndet... Ekstra kjipt for de som føder veldig tidlig og har umodne babyer når permisjonen er over!

Det kreves vel at du selv setter deg inn i permisjonsreglene..... Surt, men sant!

joda.. sant det..
men de kunne jo skrevet det i brevet de sente oss..

men jeg driter egentlig i min permisjon..
bare pappa`n får sinne 6 siste uker så er jeg LYKKELIG igjen!

får ta på meg utringa topp og smile pent til mammen i skranka!
smiske skikkelig!

ORIGINAL: Bymusa

Ikke for å være ekkel, men les i vedtaket, det skal stå der.

trudde jeg hadde lest godt nok, men hadde nok ikke det..
sto i brevene vi fikk at permisjons slutt var 22.02.11.. da regna jeg med at det var min permisjon det var snakk om..
og at far sine 6 siste uker om i tillegg.. men SÅ feil kan man ta!!

huff, så synd. håper dere får snakket med NAV og at ting ordner seg. jeg var på NAV i går og fikk levert inn og stempla papir på at pappaen må få ta ut permisjonen sin om 1 1/2 år. Var der på fredag og snakket med de, da fikk jeg grei beskjed om at viss vi ikke fikk stemplet papiret på mandag, kom han til å miste permisjonsukene sine. jeg begynte på jobb i dag. så alt måtte være klart innen i dag. På NAV kontoret her vi bor er de driiiiit sure, så håper du er heldigere med dem du møter. Lykke lykke lykke til!!

Back
Topp