F***!!

x1xbabyNicho

Forelsket i forumet
Jeg hadde ei venninne på besøk på fredag.. Hun var oppi å lekte med nicholas fra hun kom til hun gikk, ca i 4-5 timer. Hun kysset og koste på han. På mandag tror jeg, ble hun syk, med svineinfluensa..! Dette fikk jeg vite idag..Hva gjør jeg nå??[:(]

Hvor lang tid tar det før en får smitten og blir syk? Noen som vet? Tenker sånn om hun kan ha fått det lørdag eller søndag. Og i tillegg, i og med at han ikke har blitt syk enda hvis hun skulle hatt smitten med seg på fredag, om han da gjerne ikke har blitt smittet..? Han har akkuratt vært syk med en liten virusinfeksjon og var først feberfri på fredag så immunforsvaret hans har jo sikkert ikke vært på topp akkuratt da.[:(][:(] Blir så redd jeg i og med han er så liten, men det er jo ikke farlig om man ikke er i risikogruppen.

8 dager... Les www.pandemi.no
Lille gutt her fikk påvist SI i går, bare 3,5mnd[&o]

Gutten min på 14 mnd har hatt svineinfluensa. Fikk resept på tamiflu men ga han det ikke siden han da hadde vært syk i 4 dager alt med høy feber. Gikk vel en uke så var han frisk [:)] Så om han skulle bli syk av denne influensaen så kommer han nok til å klare seg veldig bra. [;)]

ORIGINAL: Christ

Huff da.. Stakkars liten..
Hvordan går det med han?

Det tar ca 1 uke. Hvertfall her i huset.
Eldstemannen hadde det for 2 uker siden, det gikk raskt over.
Minstemannen fikk det i forrige uke og er fortsatt syk. Det har tatt sin tid.
Han var så og si halvdø[&o] Han var sååå syk. Gikk ned 2 kg Det er mye for en som veier 15 kg.
Men han begynner smått å bli bedre nå.

ORIGINAL: Mamman til Leah

Huff da.. Stakkars liten..
Hvordan går det med han?

Joda.. Han er litt pjusk stakkars, veldig stygg hoste og tett i brystet.
Men ingen feber! (litt glad for det ja)

Må bare si at vi ikke ble smittet (meg og gubben), så det er god sjanse for at man ikke blir
smittet og. Vi har jo kysset og kost med begge guttene da de var syke og ikke brydd oss om vi ble syke, men ble likevel ikke smittet.

Tusen takk!! [:D] der fant jeg informasjonen jeg trengte:

Spm: Hvor lang tid går det fra man blir smittet til man selv evt. blir syk?
Svar: Vanligvis går det 1-3 dager fra man blir smittet til man evt. blir syk (inkubasjonstiden). I enkelte tilfeller kan det ta opptil 8 dager.

Spm: Kan man smitte andre før man selv kjenner de første symptomene?
Svar: I studier er det målt virusutskillelse fra personer som blir syke, noen timer før de får symptomer. Virusutskillelsen er da lav, og mangel på symptomer som hoste og renning fra nesen gjør at vi i praksis ser bort fra at personer i inkubasjonsperioden (tiden før sykdom bryter ut) kan smitte andre. Unntaket kan rent teoretisk være personer som lever tett sammen, og som har svært nær kontakt.

Det kan se ut til at vi har sluppet unna[:D] Det er jo snart en uke siden vi var med henne, og hvis hun ble syk mandag er det liten sjangs for at vi har fått det..[:D]

Uff så dumt med sønnen din da, så liten stakkars [&o] Håper han blir fort frisk og ikke blir for dårlig.. Er så forferdelig når de små er syke[:(] Masse god bedring til lille sønnen din!

Back
Topp