F*#%!%#

Hjemmkos

lykkelig tobarnsmor
Oktobermirakler 2013
Fikk påvist sv.skaps diabetes i første trimester men har vært usedvamlig flink i kostholdet, men ser nå at i sluttfasen hjelper det ikke.. Det ligger 0.5 for høyt på fastende og jeg VIL ikke ta insulin. Jeg vet det høres teit ut, men jeg vet også at siste svangerskap gikk jeg uten insulin selv om jeg målte for høyt de siste ukene. Snupp var 3500 og absolutt ikke påvirket av diabetesen. Logikken min tilsier at lillesøster heller ikke blir drt og alle målinger på UL sier det samme..
Har til mandag å overbevise diasykepleier om at denne forhøyningen kun skyldes mitt høynende sukkerinntak og at normalt kosthold holder målingene i sjakk.

Vet ikke hva jeg skal si på mandag...

KJIPT!!! Skjønner deg SUPERGODT at du ikke vil ta insulin altså! For det er ikke risikofritt det heller! Så snakk med diasykepleier, så ser de hva de kan gjøre for deg nå på slutten :) Håper virkelig det ordner seg for deg :)

Off, så kjedelig! Får håpe det hjelper å være litt nazi nå da og få det ned til normal :)

0,5 for høyt er jo ikke så veldig mye stigning da, og tviler på du må ta insulin av den grunn. Hvordan er det ut over dagen da? Skulle det likevel bli nødvendig med insulin vil det ikke være snakk om mye, så dette går nok bra skal du se. Masse lykke til på mandag.

Hva ligger fastende ba på da?
Syns det var rart at du må ta insulin når det er såååå lite forhøyet....

Fastende skal ikke høyere enn 5.5.
Gjennom dagen er det variasjon fra 4-8.0 der 8 er grensen.

Jeg tenker at spm er hvor hardt skal du presse deg for å unngå en liten dose insulin?
Er det verdt det å presse på? Om ja -kjør på, vær så forsiktig du klarer, prøv å få enda mindre måltider men enda hyppigere for å prøve å jevne ut stigningene ;) Er du sykemeldt?
Snakk med diabetessykepleieren om det, han/hun er en rådgiver/guide og ikke en streng/slem sjef :P
Det jeg vet er at insulinbehovet generelt stiger jevnt i sv.skapet, men de siste ukene reduseres behovet noe igjen.
Det merker jeg godt nå, ser et mye jevnere blodsukker og en god del lavere. Jeg kunne kanskje senket dosene mine nå, men jeg liker at hba1c-en synker litt, og synes ikke følingene er så plagsomme..
Om du må ha insulin tror jeg ikke det er snakk om mange ukene m.a.o.

Jeg presser heldigvis ikke så mye for å få målingene ned. Det er snakk om å la være alt som er godteri...

Er ikke sykemeldt, bare syk akkurat nå. Målingene har ble forhøyet etter at jeg startet på jobb igjen men heldigvis bare 2 uker igjen da...

Sent fra padda

Fastende skal ikke høyere enn 5.5.
Gjennom dagen er det variasjon fra 4-8.0 der 8 er grensen.
Eg fikk beskjed av diabetes overlege at mitt fastende bs ikkje skulle komme over 7-7,5
Har hele tiden ligget på 5,4-5,6 i fastende, og det var han meget fornøyd med så lenge alt ellers var fint og at den lille ikkje ble diger, men i følge vekst ul har hun til nå logget på normalen!
Å det har ikkje vært snakk om å starte me insulin enda så lenge fastende holder seg under 7-7,5!

Jeg presser heldigvis ikke så mye for å få målingene ned. Det er snakk om å la være alt som er godteri...

Er ikke sykemeldt, bare syk akkurat nå. Målingene har ble forhøyet etter at jeg startet på jobb igjen men heldigvis bare 2 uker igjen da...

Sent fra padda
Men da hadde det kanskje vært en ide å prøve å bli sykemeldt de siste ukene fram til permisjon sånn at du kan ha fult fokus på blodsukkeret? Stress påvirker også blodsukker -hos meg øker det gjerne..
Hør med diasykepleieren så ordner det seg nok til det beste for deg ;)

Egentlig ganske fornøyd. Fikk ned målingene til 5.3! Og mente vel at jeg har godt av å være hjemme fra jobb ja... Så JM time og håper at hun kan hjelpe med en sykemelding for meg. Så får vi se. Fikk to dager til nå for å vise at jeg kan holde det nede ;) krysser fingrene for null insulin!

Back
Topp