F#%$ ta jobben!

Yummy_mummy

Februar 2014 Miss Gode Råd <3
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Septemberlykke 2016
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Oktoberlykke2020❤
Beklager, men nå er jeg temmelig sur. Jeg jobber i et vikariat og er sykmeldt 100% i to uker, og nå er det tatt inn en vikar for meg ut svangerskapet mitt! Ikke hadde sjefen verdighet til å si dette til meg, jeg fikk høre om det gjennom kollegaen min som nå er ferdig med ansettelseprosessen. Jeg har kontrakt ut våren 2014 og føler meg presset ut som bare det. De har aldri hatt lyst til å ansette folk i fruktbar alder fordi de vil slippe "styret" med gravide. Det værste av alt er at jeg har jo en kontrakt og denne må de forholde seg til, men nå føler jeg at de vil prøve å ty til noe bare for å få meg ut. Jeg jobber i en personalavdelig og makan til uproffe arbeidsgivere jeg har! De vet at jeg har rettigheter, men skal sikkert finne noen smutthull. Syns det er kvalmt av arbeidsgivere behandler gravide som en belastning og stor økonomisk utgift. Nå håper jeg på å få full sykmelding ut svangerskapet for dit vil jeg ikke tilbake til. Sjefen min har fortalt alle at jeg er gravid mot min vilje. Jeg ga beskjed om at jeg ikke ville at andre skulle vite der før jeg var klar til å si det selv. Til dere som lurer har jeg en kvinnelig sjef.

Prinsesse født i 2011
Termin 19. februar 2014 ❤

Forstår kjempe godt at du er sur! Kjempe frekt og uproft å gjøre slikt...

Er det noen som er over din sjef? Slik at du kan ta saken videre? Er du medlem i noe fagforbund?

Forstår kjempe godt at du er sur! Kjempe frekt og uproft å gjøre slikt...

Er det noen som er over din sjef? Slik at du kan ta saken videre? Er du medlem i noe fagforbund?
Ja, men jeg er sikker på at sjefene har besluttet dette sammen for de har lagt mye press på å ansette menn i stedet for kvinner i fruktbar alder. Vi er ikke tilknyttet et fagforbund, men har tatt kontakt med arbeidstilsynet. De sier jeg har en kontrakt jobben må forholde seg til, og de vil ende opp med å få problemer for dette.

Prinsesse født i 2011

Det er så mange uproffe arbeidsgivere der ute.
Jeg har også et vikariat og fikk beskjed om at hvis jeg ble sykemeldt så fikk jeg ikke forlengelse.
Jeg fikk heller ikke fast jobb fordi jeg var gravid.

Uholdbart i 2014 at kvinner fortsatt blir diskriminiert.

Ja, men jeg er sikker på at sjefene har besluttet dette sammen for de har lagt mye press på å ansette menn i stedet for kvinner i fruktbar alder. Vi er ikke tilknyttet et fagforbund, men har tatt kontakt med arbeidstilsynet. De sier jeg har en kontrakt jobben må forholde seg til, og de vil ende opp med å få problemer for dette.

Prinsesse født i 2011

Godt at du har arbeidstilsynet i ryggen! Blir så sint når jeg leser slikt... Jeg jobber en plass hvor vi bare er kvinner, der det er forventet av man kan bli gravid! Innser nå at jeg er heldig :D

Godt at du har kontrakt ut våren 2014, slik at får rett på svangerskapspenger!

Kan hende det bare er ansatt en som en sikkerhet - så de slipper å styre med det i perioder med sykemelding mellom arbeidsperioder. det koster de ingenting da sykefravær i svangerskap blir dekket av NAV. Det finnes ingen smutthull - har du kontrakt så har du kontrakt. Ville bare møtt opp på jobb som den største selvfølgelighet jeg. Du har jo faktisk ikke fått noen annen beskjed. Ville ikke tenkt noe over det før jeg faktisk fikk beskjed av arbeidsgiver og ikke via noen andre. Kan hende hun som er vikar for deg skal brukes til annet når du kommer tilbake.

Kan hende det bare er ansatt en som en sikkerhet - så de slipper å styre med det i perioder med sykemelding mellom arbeidsperioder. det koster de ingenting da sykefravær i svangerskap blir dekket av NAV. Det finnes ingen smutthull - har du kontrakt så har du kontrakt. Ville bare møtt opp på jobb som den største selvfølgelighet jeg. Du har jo faktisk ikke fått noen annen beskjed. Ville ikke tenkt noe over det før jeg faktisk fikk beskjed av arbeidsgiver og ikke via noen andre. Kan hende hun som er vikar for deg skal brukes til annet når du kommer tilbake.
Nei, vikaren står oppført som erstatter for meg og alle arbeidsoppgavene mine er delegert bort. Navnet mitt er fjernet fra alle "kontakt xxx" dokumenter og internreferanser. Vikaren er vikar for meg. Jeg vil forholde meg til kontrakten, men har ikke noe lyst til å være der. Alle møtene mine er avlyst også. Jobben betaler tlf, trening samt månedlige bonus NAV ikke dekker. Jobben betaler alt dette og får kun refundert lønn iht arbeidstimer, ikke alt det ekstra. Planen deres er at de ønsker jeg skal gå i 100% sykmelding slik at de slipper å ha det så utforutsigbart. Sjefen min har tidligere sagt at det er det beste for meg, men jeg er ikke 100% syk. Jeg trengte bare en liten pause og vurderte sammen med legen at jeg ville jobbe mellom 50-80% videre, men det blir en belastning for avdelingen. Så her fryses jeg ut til tusen.

Prinsesse født i 2011

Det er så mange uproffe arbeidsgivere der ute.
Jeg har også et vikariat og fikk beskjed om at hvis jeg ble sykemeldt så fikk jeg ikke forlengelse.
Jeg fikk heller ikke fast jobb fordi jeg var gravid.

Uholdbart i 2014 at kvinner fortsatt blir diskriminiert.
Ja, det er utrolig kvalmt! Her var det også snakk om å få fast ansettelse, men det har ikke blitt nevnt etter sjefen fikk vite jeg er gravid. Etter alt dette vil jeg ikke jobbe der uansett. Håper på å få fast ansettelse et sted kvinner ikke blir diskriminert! Spesielt vondt er det at arbeidsnarkomane kvinner diskriminerer de kvinnene som faktisk ønsker familie og et liv utenom jobben.

Prinsesse født i 2011

Ja, det virker ganske mistenkelig. Men du har jo dine rettigheter så hvis du vil og kan jobbe 50-80% så må du bare møte opp (da får du vel ekstrabelønningene også?). Men jeg forstår også godt at det ikke frister å være der når de behandler deg sånn.

Jeg mistenker bittelitt at jeg kanskje ikke fikk forlengelse i mitt vikariat fordi jeg var gravid. Jeg fortalte det til min nærmeste sjef ganske tidlig fordi jeg var dårlig, og hun var veldig forståelsesfull. Men så fortalte hun det videre til hennes sjef som hele tiden har prøvd å spare inn penger på vår avdeling til fordel for en annen. Jeg har hatt kortidskontrakter og visst at det har vært en sjanse for å ikke få forlengelse, men når jeg var på medarbeidersamtale fikk jeg beskjed om at vi skulle ta en ny prat til høsten. Istedet fikk jeg vite rett før ferien at jeg nok ikke fikk en ny forlengelse fordi hennes sjef hadde satt foten ned.

Men ja, jeg har også fått inntrykk at de mest arbeidsnarkomane karrierekvinnene ofte er mest negative i forhold til kvinner som er gravide eller har små barn...

Nei, vikaren står oppført som erstatter for meg og alle arbeidsoppgavene mine er delegert bort. Navnet mitt er fjernet fra alle "kontakt xxx" dokumenter og internreferanser. Vikaren er vikar for meg. Jeg vil forholde meg til kontrakten, men har ikke noe lyst til å være der. Alle møtene mine er avlyst også. Jobben betaler tlf, trening samt månedlige bonus NAV ikke dekker. Jobben betaler alt dette og får kun refundert lønn iht arbeidstimer, ikke alt det ekstra. Planen deres er at de ønsker jeg skal gå i 100% sykmelding slik at de slipper å ha det så utforutsigbart. Sjefen min har tidligere sagt at det er det beste for meg, men jeg er ikke 100% syk. Jeg trengte bare en liten pause og vurderte sammen med legen at jeg ville jobbe mellom 50-80% videre, men det blir en belastning for avdelingen. Så her fryses jeg ut til tusen.

Prinsesse født i 2011
Shit så dårlig gjort! Skjønner godt du ikke har lyst til å være der når du ikke føler deg velkommen. Men jeg tror jeg hadde kommet med en sykemelding på feks 50% og sagt at det er jo legen som bestemmer sykemelding og ikke arbeidsgiver - bare for å lage litt faenskap rett og slett.

Fikk problemer med jobben selv. Jobbet i et vikariat som varer fram til jul. Spurte for et par uker siden om det var mulighet for forlengelse til sommeren og det skulle visst ikke være noe problem. Men så fant jeg ut at jeg var gravid, noe vi ikke forventet, men veldig glad for det. Jeg ville være snill og informere sjefen tidlig og siden jeg ikke skal ha baby før på sommeren så kan jeg nesten jobbe ut en evnt forlengelse... I dag kom sjefen og spurte om jeg trodde jeg komme til å holde ut og nå ser det ikke ut som jeg får den forlengelsen lengre....

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Så ja det er helt utrolig hvordan man forholdet seg til gravide i arbeidslivet og jeg ser din frustrasjon! Lykke til og stå på for det du har rett på!

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp