Fürst prøvesvar i helgen? Og spørsmål om beregning av ikm

LaLuna0

Betatt av forumet
Jeg tok en hcg-prøve hos fastlegen på onsdag og fikk beskjed om at resultatet sannsynligvis ville være klart på fredag, men jeg logget inn på Fürst nå (aldri hørt om dette før i dag!), men det er ikke kommet noe. Betyr det at jeg ikke vil få svar før på mandag, eller jobber de i helgene også?

Og så et annet spørsmål om beregning av ikm. I følge Flo skulle jeg hatt mensen i går, men jeg tror kanskje appen regner litt feil fordi jeg hadde en kort syklus forrige måned (eller unormale blødninger etter spontanabort i april). Men jeg hadde eggløsning tirsdag forrige uke, dvs. jeg er på 10 dpo nå. Når er det testene skal være positive? De sier jo at det er når man forventer mens, men prosessen skjer da vel ikke raskere for dem med kortere syklus enn de med lang syklus? Er det ca på 14dpo? Jeg kjøpte en tidligtest som skal kunne vise resultat 6 dager før forventet mens. Hvilken dpo tilsvarer det?

Jeg har så mange symptomer, akkurat som sist jeg var gravid før jeg mistet, så jeg trenger å vite om jeg har rett eller om jeg bare innbiller meg kvalmen og alle andre symptomer jeg kjenner på!

(Blodprøven hos fastlegen ble tatt allerede på 8dpo på grunn av at det skjer noe i livet mitt neste uke hvor graviditetsplagene jeg sannsynligvis har kan påvirke meg og jeg trengte legeerklæring å legge frem. Det kan uansett ha vært for tidlig til å se noe hcg, men jeg vil ha svar!)
 
Legen får svar tidlig, mens vi «vanlige dødelige» må vente til utpå ettermiddagen før resultatet blir lagt ut på Fürst. Får du opp at prøven behandles?

Det kan hende du ser noe på en test nå. Jeg fikk positiv 8-9 dpo nå sist. Det var såpass tydelig at selv ikke mannen ikke var i tvil. ;)
 
Hvor lang lutealfase har du vanligvis? Normalt sett har man omtrent like lang tid mellom eggløsning og mens hver syklus, 14 dager er sandard :)
 
Har opplevd litt lengre behandlingstid på Fürst siste ukene, så vil tro du risikerer å måtte vente til mandag for svaret:)
 
Legen får svar tidlig, mens vi «vanlige dødelige» må vente til utpå ettermiddagen før resultatet blir lagt ut på Fürst. Får du opp at prøven behandles?

Det kan hende du ser noe på en test nå. Jeg fikk positiv 8-9 dpo nå sist. Det var såpass tydelig at selv ikke mannen ikke var i tvil. ;)

Det står ingenting om at prøven behandles. Jeg får bare opp blodprøven jeg tok forrige uke og fra da jeg målte hcg etter SA-en. Jeg spurte legekontoret tidligere i dag, men de hadde ikke fått noe svar...

Jeg tok babyplantest i morges, men den var blendahvit...
 
Det står ingenting om at prøven behandles. Jeg får bare opp blodprøven jeg tok forrige uke og fra da jeg målte hcg etter SA-en. Jeg spurte legekontoret tidligere i dag, men de hadde ikke fått noe svar...

Jeg tok babyplantest i morges, men den var blendahvit...
Da kan det hende du ikke får svar før på mandag, ja.
 
Hvor lang lutealfase har du vanligvis? Normalt sett har man omtrent like lang tid mellom eggløsning og mens hver syklus, 14 dager er sandard :)

Jeg er litt usikker ettersom jeg ikke har rukket å ha helt normal syklus etter jeg tok ut spiralen. Jeg ble gravid etter tre uker, men da tok det 14 dager fra eggløsning til positiv test. Sist syklus tok det ca 10 dager fra eggløsningssymtomene var der til mensen kom, men jeg tok ingen test for å sjekke eggløsning. Vi skulle vente litt med ny prøving.

Hadde bittelitt rosa utflod i går, men ellers ingen tegn til mensen. Jeg plages vanligvis med alvorlig pms, men har ingen antydning til det nå.
 
Blæh. As we speak kom det litt blod på papiret da jeg tørket meg. Bare veldig merkelig med den fraværende pms-en, som jeg hadde forventet at skulle bli enda verre akkurat denne måneden pga omstendighetene i livet. Kvalmen kan muligens komme av stress. Puppene er vondere enn normalt, men det kan jo sikkert også variere fra gang til gang. Men håpet er jo forsåvidt ikke ute enda da, det var bare såvidt det var blod. Men jeg foretrekker å være pessimist, så kan jeg heller bli positivt overrasket.
 
Nå står det at prøven er under arbeid! Spent på øl det kommer flere oppdateringer i helgen. Hvor langt tid har det gått fra det står undet arbeid til den er ferdig hos dere?
 
Back
Topp