Førstekontroll

Froy

Betatt av forumet
Jeg skal til førstekontroll i morgen, men jeg er jo bare 6+2, hva gjør legen da egentlig? er det ikke tidlig å høre hjertelyden?
burde jeg ta med en urinprøve?

Også ang terminen, på babyverden står det at jeg er 6 uker og 4 dager på vei, mens på babytickeren står det 6 uker og 2 dager, hvilken er det jeg skal følge? [:)]

Hei. Urinprøve skal medbringes til hver kontroll, men om de ikke har gitt beskjed kan du sikkert ta den på legesenteret også [;)] Lykke til[:D]

Hei! Jeg skal også til førstekontroll i morgen!! Spennende [:D]
Jeg fikk ikke beskjed om å ta med urinprøve, men skal ta med en alikevell.

Angående tickeren din så er den sikkert amerikansk, og de regner svangerskap to dager kortere eller noe slikt. Du må stille inn termindatoen to dager tidligere enn den egentlig er, så blir det riktig antall uker og dager[;)]

Hei=)
Man skal ta med urinprøve med morgen urin til hver kontroll. Jeg var på kontroll første gang når jeg var 8uker på vei og da var det for tidlig med blodprøve å sånn så skulle komme tilbake om 3ukers tid for å ta det[:D] Vi skreiv helsekort, målte, veide osv.
Lykke til[:D]

Det er som de sier over, du får nok ikke høre hjertelyd, men skrive helsekort og snakke litt. Urin skal alltid med, også på legekontoret, det sa de hvertfall til meg[:)]

Du må sikkert levere urinprøve så de får fastslått graviditeten der. Spennende å være igang med prosessen[:)]
Skal på tidlig ul i morgen, men tenker jeg venter med å ringe fastlegen til neste uke... får være måte på hvor mye de skal rote oppi der på kort tid[8D]

Lykke til [:D]

Back
Topp