Førsteklassinger sniker seg unna på skolen

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Jeg har ei som ble førsteklassing i år og har funnet en god venninne fra samme trinnet, de går ikke i samme klasse men møtes i friminuttene og på SFO. Jeg får beskjed flere ganger i uken om at disse to sniker unna for å leke til andre områder på skolen, låser seg inne på toalettene, gjemmer seg når det ringer inn osv. Det var ved ett tilfelle bare flaks at en annen voksen så dem igjennom et vindu der de hadde låst seg inne. Min datter er kjemperedd for å låse dørene til et toalett til vanlig, enten det er hjemme, på kjøpesenter eller når vi er på besøk.

Jeg snakker med med min datter hver dag før og etter skolen/SFO om dette og får til svar 'men hun gjør det jo/sier vi skal gjøre det'. De på skolen/SFO og mammaen til venninnen bekrefter også at dette er tilfellet.

Noen som har vært borte i noe av det samme og kan gi litt råd?

Heldigvis har jeg god kommunikasjon med skolen og SFO angående dette men kanskje vi må få til en samtale mellom oss foreldrene og skolen/SFO for å legge en liten plan på hvordan vi skal klare å holde begge disse to trygge når de er på skolen/SFO.

Strengere oppsyn og forsiktig men aktivt splitte dem litt innimellom for å prøve å hekte de på andre som ikke fyrer oppunder det å snike seg unna?

Takker på forhånd for alle svar.
 
Last edited:
Back
Topp