Førstehjelp for tørre hender

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hendene mine svir! De er røde og hovne, og det er utrolig vondt å vaske dem.
Har bare håndkrem med parfyme tilgjengelig, og det svir! Finnes det noen der ute med et godt kjerringråd? Tar imot alt, om det så er å smøre hendene inn med smør eller olivenolje ^^

Har du vaselin?

Hendene mine svir! De er røde og hovne, og det er utrolig vondt å vaske dem.
Har bare håndkrem med parfyme tilgjengelig, og det svir! Finnes det noen der ute med et godt kjerringråd? Tar imot alt, om det så er å smøre hendene inn med smør eller olivenolje ^^
Har du babyolje i hus? Jeg tenker at olje i en eller annen form må funke som nødhjelp i kveld

I morgen anbefaler jeg deg å reise på et apotek å få tak i enten, avene cicalfate, den er super på sprukne hender. Jeg hadde dype sprekker da eldste var liten, jeg smurte godt med denne kremen i sprekkene på kvelden, tok på bomullshansker og sov med de på. Var mye bedre morgen etter.

Eller, du kan også prøve la roche posay sin lipikar baume ap. Bruk bomullshansker der og. Cluet er å beholde så mye fukt som mulig over lengre tid. Smør godt på, så varer det lenger.

Tørre og sprukne hender er fælt og vondt. Jeg har ikke vært plaget de siste årene. Men storebror her bruker la roche sin, uten hansker da, så han må smøre hver dag. Blir fort bedre.

Har du babyolje i hus? Jeg tenker at olje i en eller annen form må funke som nødhjelp i kveld

I morgen anbefaler jeg deg å reise på et apotek å få tak i enten, avene cicalfate, den er super på sprukne hender. Jeg hadde dype sprekker da eldste var liten, jeg smurte godt med denne kremen i sprekkene på kvelden, tok på bomullshansker og sov med de på. Var mye bedre morgen etter.

Eller, du kan også prøve la roche posay sin lipikar baume ap. Bruk bomullshansker der og. Cluet er å beholde så mye fukt som mulig over lengre tid. Smør godt på, så varer det lenger.

Tørre og sprukne hender er fælt og vondt. Jeg har ikke vært plaget de siste årene. Men storebror her bruker la roche sin, uten hansker da, så han må smøre hver dag. Blir fort bedre.

Takk for tips :D
Har ingen olje liggende dessverre. Endte opp med å bruke en vanlig håndkrem, og det kjennes! Det eneste jeg har funnet som funker er aloe vera, men jeg har gått tom :(
Skulle hatt krem med kortison i, men vil unngå så mye som mulig i svangerskapet. Ifølge min lege har jeg eksem. Har ikke hatt det før i år, selv om jeg alltid blir tørr og fæl på hendene om vinteren.

Hva gjør hanskene? Får ta en tur til apoteket i morgen da. Kanskje lurt å kjøpe inn engangshansker og, så slipper jeg å vaske hendene så mye. Har fått litt tvangstanker rundt renhold etter at lillemor fikk cøliaki, og all vaskingen gjør jo bare problemet verre

Vil anbefale denne når hendene dine blir bedre
83e89b9ab9e7dda2f49573cfdd3d2398.jpg

Har vasket mye nå siden vi ikke har oppvaskmaskin og lillegutt er flaskebarn.
Fikk store sår på hendene så brukte den fetere kremen sammen med bomullhansker på natta (de hjelper til å holde på fuktigheten) og ellers smurte meg mye på dagen. Nå bruker jeg denne og har heldigvis ikke problemer nå.

Vann tørker ut huden ja så lurt å beskytte hendene så mye du kan, bruk gjerne noe som denne ved vanlig håndvask [emoji4]

https://www.apotek1.no/produkter/eucerin-ph5-hand-wash-oil-250ml-923006p

Hvis du har en The Body Shop i nærheten, eller klarer å vente noen dager og bestille fra nettbutikken deres, så er jeg veldig fornøyd med den håndkremen deres som heter "Hemp".
Hadde så såre og tørre hender at det blødde fra sprekkene :( Brukte denne flere ganger om dagen, og etter bare 1 dag var hendene mine myyye bedre :)
Anbefaler dog å ha en annen håndkrem i tillegg, en som er parfymert, og bruke litt av den samtidig som "Hemp" :p
I følge min nese, så lukter den nemlig virkelig ikke godt ;) Men funka kjempebra for mine hender.

Pattesalve som de selger på europris! Gull verdt! Står ofte der med verktøy og sånn av en eller annen grunn [emoji23]

Fotkrem. Den er gjerne fetere enn vanlig håndkrem.
Du kan også smøre hendene inn i vanlig matolje (gjerne nøytral på lukt, ellers stinker du) :P og pakke hendene inn i bomullshansker om natten.

Kjøp fet krem på apoteket. Jeg smører inn om kvelden og tar på tynne bomullshansker. Hansker får du også kjøpt på apoteket. Dette gjør mannen også, han har utearbeid og sprekker på hendene. Mye fet krem + hansker er det eneste som hjelper.

Når det sprekker sånt at krem svir bruker min sønn locobase, tykt lag med fet krem som ligger hvit utenpå huden, også hansker utenpå (for at ikke alt skal tørkes av på sengetøyet) som han sover med.

Når han er litt bedre smører vi med canoderm, men pga karbamid svir den på sprukken hud.

Mindre fete kremer som de du har fått tips om fra apoteket er gode alternativer, men for ham funker skikkelig tykt lag "skikkelig fet locobase" inni hansker (bambus, men bomull gjør samme nytten) best

Hvis du har en The Body Shop i nærheten, eller klarer å vente noen dager og bestille fra nettbutikken deres, så er jeg veldig fornøyd med den håndkremen deres som heter "Hemp".
Hadde så såre og tørre hender at det blødde fra sprekkene :( Brukte denne flere ganger om dagen, og etter bare 1 dag var hendene mine myyye bedre :)
Anbefaler dog å ha en annen håndkrem i tillegg, en som er parfymert, og bruke litt av den samtidig som "Hemp" :p
I følge min nese, så lukter den nemlig virkelig ikke godt ;) Men funka kjempebra for mine hender.

Har prøvd den. Funket i en ukes tid bare :(

Pattesalve som de selger på europris! Gull verdt! Står ofte der med verktøy og sånn av en eller annen grunn [emoji23]

Haha, ser for meg at det kan funke ja! Det er vel bare fett. Har prøvd så mye annet nå at jeg godt kan prøve den der :D

Når det sprekker sånt at krem svir bruker min sønn locobase, tykt lag med fet krem som ligger hvit utenpå huden, også hansker utenpå (for at ikke alt skal tørkes av på sengetøyet) som han sover med.

Når han er litt bedre smører vi med canoderm, men pga karbamid svir den på sprukken hud.

Mindre fete kremer som de du har fått tips om fra apoteket er gode alternativer, men for ham funker skikkelig tykt lag "skikkelig fet locobase" inni hansker (bambus, men bomull gjør samme nytten) best

Mener jeg har prøvd begge. De virker i starten men så går det over :(

Er det for ille så trenger du kortison

Ja jeg må nok krype til korset til neste vinter. Om sommeren går det jo helt fint. Denne vinteren har gitt meg uvanlig tørre hender, og nå sprekker jeg opp på innsiden av håndflatene også. Er jo vant til å plutselig blø fra knoklene om vinteren, men innsiden svir mer synes jeg. I tillegg til at det brenner, og har spredt seg til å gå nedover håndleddene.
Jeg er bare så skeptisk til legemidler i svangerskap. Og legen mente at det var best å vente til etter at babyen er født og.

Sommeren går ofte bra ja.

Ang medisin hadde jeg heller hørt med tryggmammamedisin tenker jeg, for det er da måte på hvor mye du skal pines også.

Jeg må til å smøre guttungen igjen nå, gikk bra når det var mildt men så kom kulda og mor sov i timen og nå svir det

Back
Topp