Førstegangssko

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Har dere kjøpt sko? Isåfall, hvilke sko og hvilken størrelse?

Jeg har sett at de har tilbud på en del førstegangssko på eurosko så vurderte å kjøpe selvom snuppa ikke går helt enda. Hun passer strl 20 nå, hadde dere gått for 21 da? Regner med at hun går innen en mnd..

Nei har ikke kjøpt sko enda. Bruker skoposer ute. De på skobutikken anbefalte å vente til hun går skikkelig, siden de kan vokse fort i beina nå pg det er viktig at skoene sitter riktig.

Vi kjøpte et par sko fra Ecco, ble anbefalt det merket + noen med snøring slik at de sitter godt.

Kjøpte str 18 eller 19 :-)

Har gore tex sko som er mjuke og lette, vintersko.. i str 20..

Jeg vil også venta til hun gikk ordentlig.. Det sa hun i skobutikken jeg også har snakket med. Det beste er om de får gå uten sko så lenge som mulig. Er best for bena dems. Også er det viktig at skoene sitter ordentlig, blir de for store blir det feil tåstilling, og de må krumme tærne..

Jeg har sett litt, siden hun så vidt har sluppet seg og jeg håper hun går snart. Jeg tror vi går for Kavat. Det er veldig fine sko i skinn.
Kjøpte nylig et par tøfler fra Enfant i str 19 og de er litt store. Så jeg tenker det er den størrelsen som gjelder.

Men så lenge været er sånn som det er nå, så blir det en stund til hun kommer til å få gå ute selv om hun lærer seg å gå.
Så da tenker jeg hun kan bruke tøflene innendørs på offentlige plasser, som f.eks kafé.

Kommer ikke til å kjøpe vintersko, stonz er mer enn bra nok.

Nei har kjøpt stonz. Og så har vi skinntøfler inne (og her i syden :p).

Jeg ville nok kjøpt 21. De skal ha ca 1-1,5 cm å gå på. Egentlig 1,5 men for så små føtter er det mye å snuble i :p

Har fått et par adidas joggesko i julegave som passer til våren og arvet et par ubrukte sandaler som ikke er noe støtte i. Må nok kjøpe et par ordentlige til sommeren. Bruker stonz så lenge som mulig utover våren og disse andre skoene vi har fått "til bil og vogn" (altså ikke gå så mye selv)

Har sett på, men kommer ikke til å kjøpe før han går skikkelig. Beina vokser i rykk og napp. Plutselig har de hoppet over en sko str.. Kommer nok å gå for superfit eller ecco. Tar den som sitter best på foten hans :)

Vi kjøpte nettopp superfit i str 22, han går veldig fint i de :)

Har kjøpt kavat i str 21, lette fine skinnsko som sitter godt på foten og gir god støtte

Nei, ingen behov for sko her enda.

Vi er ikke i nærheten av å trenge sko. Har skoposer, det funker fint lenge enda :)

Får vel kanskje vente til hun går skikkelig da :) har bare så lyst til å kjøpe sko, de er jo så små og søte

Jeg var i butikken og så på kavat-sko idag. De hadde brun, hvit og svart. Jeg spurte om de fikk inn flere farger senere. Nei, vi får ikke inn for jenter svarte hun. Sånt irriterer meg, jeg kan vel kjøpe akkurat de fargene jeg vil til jenta mi!

Vi kjøpte ecco-sko i str 21 med snøring og glidelås i sida.
Har også et par geox vintersko som broren brukte tre ganger. Vet de ikke skal arve sko, men så lite brukte tenker jeg går greit :)

Kjøpte noen vintersko på skopunkten. Også kjøpte jeg noen fra ebay.
Ebay skoa hadde god såle og fin støtte.
Har ikke råd til å bruke flere hundre på sko de ikke bruker så mye.

Har kjøpt Angulus i str 21 prewalker.
Kan ikke gå.

Har ikke kjøpt enda. Aner ikke når han kommer til å gå (det blir i hvertfall ikke med det første), så da er det litt dumt å kjøpe sko mtp skostrørrelse

Kjøper ikkje før han går bra. Til lengre dei får gå på var fot, til bedre er det. Eg sliter masse med føttene og har spesialsåler. I følge fysioen er eg spesiell som er såååå ekstrem motsatt av plattfot. Når han sendte inn talla/måla på foten og trykket fekk han mail frå produsenten som ba han dobbelsjekke føttene mine. Kunne vistnok ikkje vera mogleg :P
Så, vent lengst mogleg og kjøp gode sko som passar. Ikkje for store og ikkje for små.

Back
Topp