Førstegangsruger. Noen tips?

Veientilbabylykke

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
I går satte jeg inn en blastocyst. Første gang jeg har satt inn noen sinne, så jeg er sykt redd for å gjøre noe feil. Vil så veldig gjerne at det skal hele veien.

Hva er det dere gjør i rugeperioden?

Jeg er hjemmeværende, så slipper tenke på stress på jobb osv. Jeg hadde et naivt øyeblikk i går og spurte hun på klinikken "bør jeg ligge nå"? For jeg er så redd for at egget skal falle ut :facepalm: Men det skulle jeg ikke være redd for. Det var godt beskyttet osv. Men hun sa "det beste du kan gjøre nå er å gå turer. Få blodhjennomstrømming inn til livmor. Ut å gå. Ikke bare ligg på sofaen, det er ikke lurt nå. Ut å gå". (jeg skulle selvfølgelig kjenne på formen). Men når jeg ikke jobber så blir det jo fort noen timer på sofaen. Og nå har jeg konstant dårlig samvittighet for at jeg slapper av på sofaen:oops: Er redd for at jeg ikke lykkes med mindre jeg får nok blodhjennomstrømming inn til livmor. Har en hund og går turer med hun. Men jeg er redd for å gå for langt, eller for kort. Må jeg gå langt for at det har en hensikt, eller er kortere turer, men oftere like bra?

Jeg har lyst å prøve yoga nå, for å holde meg litt i aktivitet. Er det trygt? Tenkte på sånn ivf yoga eller noe.

Kom gjerne med tips for hva dere gjorde/gjør❤️

Jeg gikk turer, men da jeg var hjemme hos foreldra mine etter siste innsettet jeg hadde så ville ikke moren min at jeg sku gå tur med hunden deres da Hu rykker fælt i båndet i tilfelle jeg sku falle og diverse. Var nok min mor som var litt overbeskyttende. Jeg sluttet snuse før siste forsøket jeg hadde sist. Jeg gikk uansett mye turer, var sykmeldt fra jobb da jeg kjente jeg trengte det ❤️

Hei! Jeg skjønner at du vil gjøre alt riktig, men det beste du kan gjøre er nok å bare slappe av og ikke tenke at du kan gjøre så mye galt. Ved mitt siste innsett sa sykepleier at hvis det ikke gikk så var det IKKE på grunn av noe jeg hadde gjort eller ikke gjort. Prøv å lev som du vanligvis gjør, vær snill med deg selv, få nok søvn og nok mat :) Det er ikke noe farlig om det blir noen timer på sofaen! Hvis du vil gå turer så gå så fort og lenge som du føler deg komfortabel med. Tenk på alle de som bli gravide på «gamlemåten» - de lever 100% normalt. Det er nok det beste du kan gjøre! Ønsker deg masse lykke til!

Det er lov å slappe av. :)
Fint å gå turer og ellers bevege seg litt. Ikke nødvendig å begynnebå trene masse plutselig hvis du ikke gjorde set før. Og ligg på sofaen med god samvittighet når du har lyst!
De første dagene etter uttak/innsett hadde jeg så mye vondt, og ble då søvnig at lutinus, at jeg tror ikke jeg gjorde noe annet enn å sove og hekle. Noen dager senere begynte jeg å gå turer, korte fjellturer. Men jeg fikk ikke lov å trene ordentlig før det hadde gått 2 uker etter uttak. Og ble gravid!

Hold deg varm på bena :) leve normalt å gjerne start trening rolig etter som du føler deg. Jeg er under trening nå. Trent fast ett år. Da kunne jeg fortsette siden jeg var vant med det nå, men anbefales ikke å starte tungt siden kroppen ikke er vant.. gåturer er knall, men hold deg varm på bena :D

Back
Topp