Førstegangskontroll

Noelle

Februar 2014
Februar 2014 - Skjult forum
Novembergull 2017
Da har jeg fått time til førstegangskontroll 26. juni. Det er litt tidlig kanskje, men det var fordi de ville ha meg inn før 12 uker, og alle går jo på ferie i juli. Tenkte bare jeg skulle tipse flere her om å kanskje få bestilt seg time snart :)

Jeg har fått time i uke 9+5. Det er første uka i juli. Så da tar vel ikke legen min ferie før litt senere kanskje? Uansett, jeg bestilte fem uker før denne første timen som de hadde ledig...

<3 sønn nov 07 og ny spire på vei <3

Kjekt å bestille i forveien om det er lang ventetid ja.
Her får man time på dagen, bestiller enten kvelden før eller tidlig morgen. Og så er det oversikt på nettsiden om når alle legene har ferie/fri/kurs etc.

Har allerede vært hos legen tre ganger, men fordi det har vært kjipt her pga uenighetene om å få barn. Første ordentlige kontroll er 21.juni, da er jeg 8+1..

Samme dag som meg det da :-)
Er 12+2 da jeg :-)
Tenkte å ta turen innom legekontoret for blodprøver ca i uke 8 slik at jeg har de klare til jm timen :-)

Edit: så nå at det sto juni. Ikke juli ;-p hihi

Bestillte time i dag så får jeg det når jeg har ferie, så 1 juli skal jeg:)

Bestiller time etter jeg har passert 6 uker tror jeg, de vil ikke ha inn gravide før uke 12 uansett hos min lege, så da blir det evt etter hvis de har ferie da:)

Bestilt, fikk time 8.juli :) da er jeg nesten ti uker basert på siste mens, men antagelig litt mindre. Skal dere ha med mann? Er første for meg, så vil gjerne ha han med :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Er det vanlig å ha med mannen?

Termin 11. februar 2014 <3
Taster fra mobilen

Jeg fikk time 5. juli, er da akkurat 8 uker. Han ville ha meg inn før ferien. Godt å se det er flere enn meg som får time tidligere enn kanskje vanlig.

Sent from my HTC Desire using BV Forum mobile app

Skal den 26. Ble litt tidlig siden legekontoret er stengt i fra uken etter. Hva gjør de den første kontrollen igjen? Husker ikke fra storebror.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det er hverken vanlig eller uvanlig å ha med mannen til time. for noen er det naturlig å ha ham med. Noen kommer begge to uansett hva man skal til lege for;) jeg hadde kun med min på ultralydene og fødselsforberedende samtale hos jordmor, ellers var timene mine... Da kunne jeg lesse av meg frustrasjoner i fred;)

første tmen er vel den minst spennende for mannen å være med på... En papirtime egentlig. Der fylles ut svangerskapspapirer, du har med urinprøve, der blir tatt blodprøver, regnet ut termin (som om vi ikke har gjort dette før;) og henvises til ultralyd i uke 18. En sier vanligvis at første kok troll bør være mellom uke 10 og 14. En får ikke hørt fosterlyd med doppler før en er rundt uke 12-13.

Selv har jeg ikke bestilt time, er nå 7+2 og tenkte egentlig å vente til etterr ferien, men får se... Skal denne kvalmen fortsette like mye, spørss det om jeg kan vente så lenge...

Har ikke bestilt time enda. Er 6 uker i dag,og stresser ikke med det. Lyst å ha tidlig UL først, så tar nok kontakt med gynekologen før fastlegen.

Back
Topp