Førstegangskontroll IVF

Mamma i 2023

Glad i forumet
Novemberfnuggene 2023
Hei,

Når skal dere til førstegangskontroll med IVF graviditet?

Jeg har ultralyd hos Riksen først i uke 9.
Vet ikke om jeg skal til kontroll før eller etter.

Jeg tar også ekstra tidlig ul privat når jeg er 6+1. Så jeg kunne ta kontakt med lege etter dette.

Veldig usikker hva er riktig å gjøre.

Og dere som har mistet mange ganger (4 ganger for meg). Hvordan er oppfølgingen?

Jeg opplevde helsestasjonen helt håpløs. Ingen hjelp eller råd når man faktisk har spørsmål eller problemer. Men fastlegen har ikke så mye tid/ vanskelig å bokke time.
Vurderer å ta hele oppfølgingen privat, men vet ikke om jeg skal booke alle timene hos gynekolog eller jordmor. Bor i Oslo.
 
Klinikken sa eg kunne venta med å bestilla time hos fastlegen til etter TUL (7+4), men eg er såpass utålmodig at eg hadde første time hos fastlegen i dag. Helsekort og bestille time til å ta blodprøver, og ny kontroll dagen etter TUL. )

Kanskje du kan prøva å få time hos fastlegen og lufta uroa di der? Min lege sa at eg fort ikkje kunne få time på helsestasjonen før i veke 24 (bur også i Oslo), syns det høyrdest veldig rart ut.

Har blitt veldig “godt vant” til at alt er ordna, effektivt og veldig innbydande på eit vis på privat klinikk, så eg syns det var litt overgang til set stusslege fastlegekontoret der det var mykje forvirring over blodprøver og datasystem, men eg har jo ikkje råd til å bruka private helsetenester for alltid, så tenkte det var like greit å starte “tilvenninga” tidleg.

Håpar det løyser seg for deg!
 
Klinikken sa eg kunne venta med å bestilla time hos fastlegen til etter TUL (7+4), men eg er såpass utålmodig at eg hadde første time hos fastlegen i dag. Helsekort og bestille time til å ta blodprøver, og ny kontroll dagen etter TUL. )

Kanskje du kan prøva å få time hos fastlegen og lufta uroa di der? Min lege sa at eg fort ikkje kunne få time på helsestasjonen før i veke 24 (bur også i Oslo), syns det høyrdest veldig rart ut.

Har blitt veldig “godt vant” til at alt er ordna, effektivt og veldig innbydande på eit vis på privat klinikk, så eg syns det var litt overgang til set stusslege fastlegekontoret der det var mykje forvirring over blodprøver og datasystem, men eg har jo ikkje råd til å bruka private helsetenester for alltid, så tenkte det var like greit å starte “tilvenninga” tidleg.

Håpar det løyser seg for deg!
Takk for svar!
Ja jeg er bare veldig stresset siden jeg har hatt så mange forsøk og mistet mange ganger.
Tror ikke jeg klarer å vente til 20+uker. Så må jeg bare ta private ul ved behov.
 
7+2 med 2020 ungen og 7+3 med det som skulle blitt 2023. Ul er inkludert i forsøkspakken hos Medicus. I første graviditet klarte vi ikke vente og tok en 6+4 også.

Jordmor uke 7 med første ungen. Skulle det samme med denne ungen, men ble mistanke om MA dagen før og da ble den avbestilt.
 
7+2 med 2020 ungen og 7+3 med det som skulle blitt 2023. Ul er inkludert i forsøkspakken hos Medicus. I første graviditet klarte vi ikke vente og tok en 6+4 også.

Jordmor uke 7 med første ungen. Skulle det samme med denne ungen, men ble mistanke om MA dagen før og da ble den avbestilt.
Så trist at du opplevde ma. ❤️

Tror jeg setter opp en gameplan i morgen etter tidlig ul.
 
7+2 med 2020 ungen og 7+3 med det som skulle blitt 2023. Ul er inkludert i forsøkspakken hos Medicus. I første graviditet klarte vi ikke vente og tok en 6+4 også.

Jordmor uke 7 med første ungen. Skulle det samme med denne ungen, men ble mistanke om MA dagen før og da ble den avbestilt.
Nå leste jeg feil. Var det kun mistanke om MA? Så det egentlig gikk bra!? Håper det! ❤️❤️
 
Hei :) Offentlig IVF her. Gravid på 3. forsøk. Har ultralyd på Kvinneklinikken i Bergen på fredag, da er jeg 7+4. Jeg har ikke historikk med å miste, men det tok lang tid å bli gravid og jeg er nå 36 år, så får NIPT iallefall. Fikk offentlig jordmortime i uke 16, litt seint, men her opererer de visst med legetime først, så skal til lege i uke 11. Mulig jeg ender med å gå privat, men vil teste det offentlige tilbudet først. Lykke til folkens! Krysser alt for at det lykkes til termin for oss alle! ❤️
 
Back
Topp