Førstegangsgravid

førstegangsgravid_27

Andre møte med forumet
Jeg har akkurat oppdaget at jeg er gravid for første gang. Første dag av siste mens var 3.mai. Har kun hatt to sykluser før det etter at jeg sluttet på pillen, og disse var på 37 og 35 dager.. Hvor langt kan jeg være på vei nå sånn ca?

Takk

Har kun ømme bryst, og ingen andre symptomer. Kan jeg forvente at andre symptomer er like rundt hjørnet?
nei du kan ikke forvente noe. noen har ingen symptomer annet enn manglende mens, andre er så dårlig at de ligger på sykehuset. og begge deler er desverre like normalt...

Takk

Har kun ømme bryst, og ingen andre symptomer. Kan jeg forvente at andre symptomer er like rundt hjørnet?
Alle svangerskap og kvinner er forskjellige. Er du heldig slipper du unna alt av symptomer. ;)

Her er min form veldig i bølger. Ingen dager er like. Dette er mitt tredje svangerskap. Dette er også det jeg kjenner mest til dårlig form så tidlig.

Vi har helt lik dag for første dag av siste mens! :-) jeg har vært på tidelig UL, og har termin ca 8-9 februar :-)

Gratulerer! :)

Jeg gikk på pillen i 8 år, og ble gravid på første forsøk :) sluttet på pillen 8.mai, 10.mai var første dag av siste mens, og etter legens beregning ble egget befruktet 24.mai :) så her gikk det fort :)
I morgen er jeg 8 uker på vei :) Har ingen symptomer annet enn vonde og ømme brystvorter :)

Jeg gikk på pillen i 8 år, og ble gravid på første forsøk :) sluttet på pillen 8.mai, 10.mai var første dag av siste mens, og etter legens beregning ble egget befruktet 24.mai :) så her gikk det fort :)
I morgen er jeg 8 uker på vei :) Har ingen symptomer annet enn vonde og ømme brystvorter :)
Det kan gå veldig fort :) son var det for meg og sist og ikke engang vonde bryst før halveis :) men jeg har lært det at svangerskap kan være veldig forskjellige :) ble like fort gravid denne gang men helt andre plager :p tipper på at du har en liten babygutt i magen :)

Det kommer helt an på hvilken app som regner det ut :P jeg hadde siste mens 5mai, syklus på 34 dager, vet jeg hadde eggløsning 25 mai, så jeg er 8 uker i dag. Hvis du da har hatt mensen bare en dag eller to før meg og en dag eller to lenger syklus, så vil jeg anta du er sånn ca like langt som meg +/- en dag eller to. Ettersom el er 14 dager før forventet mens uansett :)

Jeg hadde el 25 mai og er også 8 uker i dag.. Da må jo du være 8+1 i dag da siden du var en dag tidligere? Eller? :p
Foresten veldig fin tibbe på bildet ;) vi har også en liten tibbe :D

Jeg hadde el 25 mai og er også 8 uker i dag.. Da må jo du være 8+1 i dag da siden du var en dag tidligere? Eller? :p
Foresten veldig fin tibbe på bildet ;) vi har også en liten tibbe :D

Okei, ja jeg vet ikke, men ifølge babyverden appen og legen så var 24.mai den dagen egget ble befruktet, men jeg tenker at siden jeg har gått så lenge på p-piller, så hadde ikke kroppen rukket å komme tilbake til sin normale syklus på så kort tid, slik at eggløsningen kunne sikkert ha vært en annen dag for min del. Så det er litt vanskelig å si. Foreløbig termindato er 15. februar, men den endelige termindatoen får man jo ikke før man har vært på UL :) Så det blir spennende å se :)
Takktakk :D Veldig koselige og spesielle hunder! Blir spennende å se hvordan hun reagerer når det kommer en baby i hus :)

Okei, ja jeg vet ikke, men ifølge babyverden appen og legen så var 24.mai den dagen egget ble befruktet, men jeg tenker at siden jeg har gått så lenge på p-piller, så hadde ikke kroppen rukket å komme tilbake til sin normale syklus på så kort tid, slik at eggløsningen kunne sikkert ha vært en annen dag for min del. Så det er litt vanskelig å si. Foreløbig termindato er 15. februar, men den endelige termindatoen får man jo ikke før man har vært på UL :) Så det blir spennende å se :)
Takktakk :D Veldig koselige og spesielle hunder! Blir spennende å se hvordan hun reagerer når det kommer en baby i hus :)
Hunden vår reagerer allerede på meg. Han er ekstra obs på meg og hører veldig etter.
Bortsett fra den ene gangen han klarte å løpe i det ene benet mitt slik at jeg ramla i bakken.. 35 kilo hund tipper meg lett for å si det sånn..

Hunden vår reagerer allerede på meg. Han er ekstra obs på meg og hører veldig etter.
Bortsett fra den ene gangen han klarte å løpe i det ene benet mitt slik at jeg ramla i bakken.. 35 kilo hund tipper meg lett for å si det sånn..

Ja dyr kan være ganske oppmerksomme på slike ting. Huffdaa, får håpe det skjedde bare den ene gangen da :p

Katta reagerer også veldig positivt:) hun er vanligvis veldig sur og grinete, nå koser hun med magen!:O

Håper dyrene takler det fint at det kommer en liten i hus :)

Ååå, så koselig da :)
Ja får satse på det, som regel går det vel bare bra :) Har sett at min hund reagerer veldig fint når hun er i nærheten av babyer :) Hvis de begynner å skrike går hun å legger eller sitter seg ved siden av dem :p sikkert for å passe på eller noe slikt :p

Back
Topp