Førstegangsgravid og det å kjenne bevegelse i magen tidlig

Slofrie

Blir kjent med forumet
Hei jenter:)
Jeg er nå 15+3 (Ticker en dag forsinket), og er 99% sikker på at jeg har kjent liv i magen noen få ganger iløpet av den siste uka. Er ikke dette fryktelig tidlig? Er det noen andre som har opplevd det samme?
Når jeg legger meg flatt ned kan jeg kjenne helt nederst i magen bittesmå "dult". Kanskje bare to svake med noen sekunders mellomrom, også er det stille igjen. Magen min er treeeg og romler og styrer fælt om dagen, så vet hvordan DET kjennes ut hvertfall! :p Dessuten ligger vel ikke tarmene så langt nede lenger, bortsett fra de som er på vei ut ( :p ), men dette jeg føler er helt fremst i magen. Jeg elsker tanken på at det kan være den lille! Gleder meg til å legge meg om kvelden bare for å ligge og kjenne etter:) Har ikke vært på ul siden 11+4 og lenge til o.l og jordmortime enda for å kanskje få høre hjertelyden, så det er betryggende å kjenne noe som lever inni der..
 
Det kan godt være den lille ja :)
Jeg kjente liv i uke 15 og noe sist, som førstegangs. ikke hver dag i starten, men allerede fra uke 16 kjente jeg det daglig og sterkere å sterkere :)
Denne gangen kjente jeg liv i uke 14-15 og utenpå i uke 16+1. Tydelig at knøttet har god plass, for kan kjenne det alt fra midt på navla til nederst i magen!
 
Med storebror kjente jeg liv i uke 13-14. Da jeg var 16+2 kunne vi se spark utenpå magen. Så ja, det kan godt være spark du kjenner selv om du er førstegangs:-)
 
Så herlig at du kjenner liv. <3 Det er en helt ubeskrivelig følelse for ikke å snakke om en deilig bekreftelse <3

Det er veldig induviduelt når man kjenner liv både som første, andre, tredje, fjerde og femtegangs fødende... Ingen fasit... Nyt bevegelsene til det fulle..<3
 
Så herlig! Da vet jeg at det faktisk er veldig mulig at det er lillebaby jeg kjenner inni der:) Ultralyden i uke 11 føles så langt unna og uvirkelig nå, så godt å vite at det fortsatt er noe der. Selv om det er kjempe rart å tenke på! At det lever et lite menneske inni magen og som faktisk ligger og kaver rundt.
 
Ja jeg kjente også liv allerede i uke 15, er førstegangs og alle trodde det bare var tull, men jeg VET at det er den lille jeg kjente og etterhvert ble det bare kraftigere, kjente tydelige spark på utsiden i uke 19, kjempe gøy :) 
 
Så herlig! :) Gleder meg til det blir daglig og kraftigere, slik at jeg ikke må ligge muse stille og konsentrere meg for å kjenne:)
 
Jeg er også førstegangsgravid og er 15+0 i dag. På tirsdag og på fredag kjente jeg noe som bare MÅ ha vært spark! Jeg vet jo hvordan rumling og treg mage kjennes ut... Men dette var noe som jeg aldri har kjent maken til. Var som en helt fjærlett strykebevegelse nederst på venstre side i magen... Da jeg merket det på tirsdag ble jeg veldig usikker, men så kom det jo igjen på fredag.... Det må jo være spark?! Gleder meg sånn til å kjenne d oftere! Nå legger jeg meg nedpå hver dag for å kjenne etter:-) herlig tid!
 
jeg kjente daglig fra uke 15 med førstemann :) kunne se det på utsiden i uke 16 :) nå er jeg 14 uker og fortsatt ikke sikker på om jeg kjenner babyen :P så dette forhåpentligvis en litt mer bedagelig type enn søsteren :P
 
Åå, heldig! :)
Jeg er gravid med nr 2, er 15+5 i dag og har ikke kjent noe ennå (tror jeg...)
 


Blue_Bubbles skrev:
Jeg er også førstegangsgravid og er 15+0 i dag. På tirsdag og på fredag kjente jeg noe som bare MÅ ha vært spark! Jeg vet jo hvordan rumling og treg mage kjennes ut... Men dette var noe som jeg aldri har kjent maken til. Var som en helt fjærlett strykebevegelse nederst på venstre side i magen... Da jeg merket det på tirsdag ble jeg veldig usikker, men så kom det jo igjen på fredag.... Det må jo være spark?! Gleder meg sånn til å kjenne d oftere! Nå legger jeg meg nedpå hver dag for å kjenne etter:-) herlig tid!

Så moro!! Ja, det er helt fantastisk, og så utrolig uvirkelig!
 
Back
Topp