Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Har du snakket med bedriftshelsetjeneste/lege/jordmor? Vet du hvor lenge du kan jobbe?Jeg jobber som maskinfører i et verksted/laste firma på Gardermoen og med veldig lignende arbeidsdag som deg vil jeg tro Jeg har noe papirarbeid ved siden av så det gjør jeg som vanlig men jeg unngår alle de tunge løftene, dytting, etc
Har fått følelsen av at ingen sier til deg akkurat hvor lenge du kan eller ikke kan jobbe, dette må man bestemme selv Jeg også håper jordmor skulle komme med et klarsvar på at da og da burde du gå hjemme men neida Tror du fint kan skru, men da ikke være den som holder opp bånnpanna hvis du skjønnerHar du snakket med bedriftshelsetjeneste/lege/jordmor? Vet du hvor lenge du kan jobbe?
Vet ikke helt hvor mye papirarbeid jeg kan holde på med på jobb, men noe må jo kunne gjøres
Vet bare at om man ikke kan skru som bilmekaniker så er man litt fucked
Så dere har da andre arbeidsoppgaver du kan utføre mao? Det er jo bra!På min arbeidsplass blir jeg utsatt for mye vibrasjoner, støy, kjemikalier, hydrokarboner, tunge løft og arbeid i høyden. Hos oss er det vanlig praksis at gravide ikke får gå ut i felt, så må være inne frem til permisjonen.
Ei jeg kjenner som også er bilmekaniker fikk svangerskapspenger med en gang hun ble gravid. Siden det var så mye kjemikalier osv som var uheldig for en som er gravid. Hadde snakker med JM/bedrifthelsetjenesten om detteHei!
Noen her som jobber i yrker som innebærer tunge løft, kjemikalier, eksos, vibrasjoner etc?
Lurte litt på hvordan det er ifbm evt tilrettelegging på jobb, hvor lenge man kan jobbe, evt svangerskapspenger osv?
Noen med litt informasjon om dette?
Jeg har snakket med sjefen som skal bestille time til bedriftshelsetjenesten, men vi skal uansett snart ha sånn helsesjekk (men det kan jo fort vekk først være i november med all ventetiden vi har nå), så mulig han helst vil at det skal tas samtidigSnakk med lege, jordmor eller bedriftshelsetjenesten om det. Jeg jobber i et yrke som ikke kan kombineres med graviditet og fikk svangerskapspenger for den delen som arbeidsgiver ikke kunne tilrettelegge jobb for meg.
Hvis din arbeidsgiver ikke kan gi deg andre oppgaver så er svangerskapspenger løsningen.
Bare ikke drøy det om det er snakk om kjemikalier som kan være skadelig!Jeg har snakket med sjefen som skal bestille time til bedriftshelsetjenesten, men vi skal uansett snart ha sånn helsesjekk (men det kan jo fort vekk først være i november med all ventetiden vi har nå), så mulig han helst vil at det skal tas samtidig