Førstegangsfødende!

Bkno7469872

Flørter med forumet
Jeg og min samboer venter vårt første barn sammen. Vi har begynt å skrive en listenmed hva vi trenger. Men jeg er ganske blank. Hva er det vi virkelig trenger til den lille kommer? Jeg er litt kontrollfreak og må ha alt under kontroll :D så takk på forhånd!

Vogn, seng, sengetøy, stellebord, lite badekar til babyen, klær i str 56-62 (de bokser fort), bilsete. Det jeg kommer på nå :-)

Finner mange lister om du googler. Noe trenger man også er det ting som er "luksus" som man vil ha men ikke må ha. Mye er smak og behag. Spør man folk hvilken vogn eller bilstol som er best får man bare ulike svar. Det beste er å lese seg til det selv syns jeg. Da finner man det som passer en selv. Søk "bilstol best I test" og les om de ulike vognene.

Jeg har en liste i excel med utstyr og priser. Men vet ikke hvordan man legger ut sånt her...

Jeg og min samboer venter vårt første barn sammen. Vi har begynt å skrive en listenmed hva vi trenger. Men jeg er ganske blank. Hva er det vi virkelig trenger til den lille kommer? Jeg er litt kontrollfreak og må ha alt under kontroll :D så takk på forhånd!
Vogn, seng, sengetøy, stellebord, lite badekar til babyen, klær i str 56-62 (de bokser fort), bilsete. Det jeg kommer på nå :)

Godt å ha både bomullsteppe og ullteppe også.

Kan være praktisk med en hel haug gulpekluter og vaskekluter også ;-)

Greit å ha noen bleier og salve til sår rompe. Også ha ammeinnlegg og salve til såre brystvorter:)

Vogn har vi allerede og slik som seng og sånn vet man jo. Men tenker er det noen som hadde noen favoritter på ting som de gjerne hadde anbefalt videre?

Ang. salver og slikt så får en i hauger og lass i de der gratispakkene. De er gull syntes jeg da.. :-)

Ellers vil jeg tipse om omslagsbodyer. Altså bodyer man ikke må trekke over hodet. Det var de eneste bodyene vi brukte de første ukene. :-)

Ammepute! Mange som ikke bruker det, men med en liten baby var det gull verdt for meg! Synes det var slitsomt for armene å holde baby som den første tiden kan amme 20—30 min i strekk.
Brukte denne:
http://www.cozyfix.no
Var veldig god fordi den var høy og stabil (kunne legge fra seg ungen på den uten at den trillet innover/utover når jeg skulle kle på meg, og var ikke avhengig av stol med armlener for å få nok støtte til albuen)

Er førstegangsfødende, men har et fosterbarn på 15 mnd:-) fikk beskjed om å hente han når han var bare 4 dager gammel <3 så var ikke forberedt på noen ting, og hadde ingen verdens ting, så da ble det storhandling :p så nå er det bare å begynne å handle dobblet opp siden han enda bruker barneseng osv, så har nettopp kjøpt bilstol, så må man til pers med småting igjen, mulig jeg går over til søskenvogn, så seng, en hug skal jeg ha :-) om amming ikke skulle gå har jeg flasker i massevis, også både nøytrale og gutteklær, vi vil ikke vite kjønnet, så får gå med nøytralt di første dagene, til man evt har fått kjøpt jenteklær.

Babynest!!! Det er genialt og vi brukte den hele tiden. Pjokken sov så godt overalt;hytta,hjemme,på overnattingsbesøk etc.
Ellers finner man mye på listene som allerede er laget på nett.

Definitivt noe jeg skal ha også. Hadde ikke med første, men ser hos venninner som har det at det er kjempepraktisk! Slipper å ta inn vognbagen overalt. Ungen kan sove i senga sammen med meg uten at mannen er hjemme (var over gjennomsnittet redd for at ungen plutselig skulle finne ut av rulling mens jeg sov :smiley-ashamed005). Trenger av samme grunn ikke være like redd for å legge fra seg ungen i sofaen...

Back
Topp