Førstegangsfødende

spirelitens

Februar 2014's Miss Kokk <3
Tilgangsansvarlig
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
Marslykke 2016
Det er kanskje litt tidlig å tenke på fødsel nå, men jeg gjør allikevel det siden jeg nesten ikke vet noe om det. Lurte på hvordan de med erfaring ville beskrevet for eksempel rier til noen som ikke har født før? Og kan det sammenlignes med menssmerter, bare verre???

Ikke for å skremme deg, men de er veldig vonde. Er vanskelig å sammenligne de med noe, men mens smerter ganger veldig mye... Er vanskelig å puste, syns jeg da.
Er godt når endelig press riene kommer, da er det ikke så vondt lenger.

Men uansett hvor vondt det var, så gleder je meg til å føde igjen:) Det var en helt fantastisk opplevelse:) Og håper så inderlig jeg får føde normalt neste gang også, vil ikke ha ks!!!

Tja det er vondt men på en annen måte. Og på meg var det ikke vondt mer når hun var ute.er liksom ikke som når man slår seg, brenner seg eller har tannverk. så vondt også plutselig så er det ikke vondt i det heletatt også glemmer man at man har hatt vondt. Jeg kunne føda hver
Mnd om jeg hadde sluppet å være kvalm i svangerskapet

Jeg har alltid vært plaget med intense menssmerter, så for meg ble det nesten som : Huh? Ikke værre? :p

Kjennes ut som menssmerter som går i bølger, før pressriene endelig kommer og du kan gjøre noe fornuftig enn å bare ligge der :)

Ikke for å skremme deg, men de er veldig vonde. Er vanskelig å sammenligne de med noe, men mens smerter ganger veldig mye... Er vanskelig å puste, syns jeg da.
Er godt når endelig press riene kommer, da er det ikke så vondt lenger.

Men uansett hvor vondt det var, så gleder je meg til å føde igjen:) Det var en helt fantastisk opplevelse:) Og håper så inderlig jeg får føde normalt neste gang også, vil ikke ha ks!!!

Blir ikke skremt :-) Vil bare at folk er ærlige egentlig... Vet jo aldri hvordan min egen fødsel blir, før jeg er på dette stadiet selv :-P Prøver bare å psyke meg opp... har heldigvis noen måneder på å gjøre nettopp det :-P

hvis du puster dype inn og utpust så vil det ikke bli så vondt som hvis du foreksempel hyperventilerer... Men hvis du klarer å konsentrere deg om å puste... (ikke slik du gjerne ser på film) så vil du kunne føle mer kontroll.. MEN, de riene som er rett før pressriene (som er "himmelske" i forhold) de er helt for jævlige, men hvis du presser litt sammen med de, (som om du har en diger bæsj som skal ut, sorry detaljer altså) så vil du kanskje kjenne at du har mer kontroll på de... :)

Og for all del, du trenger ikke være tøff og ikke ha smertelindring... de finnes jo for en grunn... Og folk har forskjellig smerteterskel... Jeg har klart meg uten alle gangene, men prøvde lystgass nå på forrige fødsel bare for å ha prøvd noe... JEg har også hatt raske fødsler, det hjelper nok på å kunne holde ut... :)

Bare spør om du lurer på noe :)

Slik jeg oppfatter det... så gjør det mest vondt like før man skal presse ut babyen? Men med en gang man begynner å presse, så blir det bedre? Eller? :-P

Det viktigste er å puste ja, som sagt over her. Jeg sleit med å puste til tider, så hadde god hjelp med lystgass maska. Jeg syns de værste smertene ga seg når pressriene begynte, da var det bare vondt når hoder sto i åpningen.
Og når ungen er ute, er alt vondt borte og verden er perfekt:)
Ååå, som jeg gleder meg:)

Fra 5-8cm synes jeg var verst. på 8cm sa jeg at dette går ikke. Jeg venter til i morra :P hehe.. men dette var med nr2. Med nr1, så var jeg på riestimulerende, så da var riene hardere og mer intense. Men det var en grei fødsel :) Bare lytt etter hva jordmora sier, de har litt erfaring.. Ja også som andre har sagt. Pust dypt. Og nyt pausene mellom riene.

de lignet på menssmerter i starten hos meg, og gikk over i vonde tak i rygg og nedre del av magen etterhvert som det tok seg opp.

skal ikke legge skjul på at åpningsrier er vonde, men for min del gikk det helt fint. synes f.eks migrene er verre:p

jeg la alt fokuset på pustinga, og hadde heldigvis kjempegode pauser, så da gikk det veldig greit.

fødte nr 2 i badekar og synes det var deilig å bevege seg i vann :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hvis jeg får epidural er det ingenting å grue seg til. Fortsatt vondt, men under kontroll. Hvis jeg ikke får det så vil jeg heller daue. Hehe.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg vil egentlig ikke ha epidural... men det sier jeg nå. Mulig jeg sier noe annet når jeg ligger der og vrir meg i smerte :-P

Jeg hadde en veldig lang og veldig krevende fødsel, men det er allikevel den flotteste opplevelsen jeg har hatt i livet! Jeg bare gleder meg til å føde igjen, det er ekstremt smertefullt, men det er så utrolig fint når man er ferdig :)

Back
Topp