Førstegangsfødende på overtid

Naicish92

Andre møte med forumet
Jeg hadde termin på fredag og er nå 4 dager på overtid. Vet at det er ganske normalt, men burde man ikke kjent på flere tegn til modning etter termin dato ?

Jeg har veldig nedpress og hatt det i flere uker. Har de siste dagene kjent tegn til mens murringer på magen og vondt i lysken, men dette går fort over både natt og dag. Hen ligger godt nedi med hodet og jeg får kynnere så fort jeg beveger meg ut døren. Der stopper det.

Jordmor sa at jeg vil bli satt i gang 6-9 dager på overtid utfra risiko 1+ fordi jeg er overvektig ?
Har fått overtidskontroll på poliklinisk lørdag. Det er jo 8 dager. Slik jeg forstår, så kan jeg bli satt i gang etter dette ? Eller drøyer de det til senere og ser det an ?

Noen som har noen kjerringråd til hvordan man kan hjelpe til med å sette i gang ?
Klarer ikke sex med partner, men har klitoris orgasme samme effekt som ved samleie ?
 
Trenger ikke å kjenne tegn i det hele tatt :smug: Du har mange tegn, plutselig kan det starte opp uten at du er helt forberedt på det :joyful:

Jeg var overvektig selv under svangerskapene, men rakk aldri å bli satt i gang. Men vet at man blir satt i gang tidligere om man er overvektig. Fant ikke noe mer spesifikt enn dette(fra legeforeningen):
Ved BMI > 35 med ukomplisert svangerskap og uten ko-morbiditet tas pasienten inn til vurdering for induksjon i løpet av den første uken etter termindato. Tidspunktet for induksjon vurderes da individuelt.

Er det mulig at han feks ordner seg selv med deg ved siden av, for så å ta penis inn i deg de siste sekundene? :angelic: Eller så kan en klitoris-orgasme være effektiv også.. Samt å stimulere niplene :shy:
 
Hvis alt ser helt fint ut på den sene terminkontrollen og du ikke har noen flere risikofaktorer (bare ett risikopoeng), venter de nok til uke 42+0 med å sette i gang fødselen. Du kan jo spørre om de kan strippe deg (tøye livmorhalsen)?
 
Jeg hadde termin på fredag og er nå 4 dager på overtid. Vet at det er ganske normalt, men burde man ikke kjent på flere tegn til modning etter termin dato ?

Jeg har veldig nedpress og hatt det i flere uker. Har de siste dagene kjent tegn til mens murringer på magen og vondt i lysken, men dette går fort over både natt og dag. Hen ligger godt nedi med hodet og jeg får kynnere så fort jeg beveger meg ut døren. Der stopper det.

Jordmor sa at jeg vil bli satt i gang 6-9 dager på overtid utfra risiko 1+ fordi jeg er overvektig ?
Har fått overtidskontroll på poliklinisk lørdag. Det er jo 8 dager. Slik jeg forstår, så kan jeg bli satt i gang etter dette ? Eller drøyer de det til senere og ser det an ?

Noen som har noen kjerringråd til hvordan man kan hjelpe til med å sette i gang ?
Klarer ikke sex med partner, men har klitoris orgasme samme effekt som ved samleie ?

Som en som har blitt igangsatt på dag 7 og dag 12 med første- OG andremann, så vil jeg si ingenting hjelper :bag: Hva gjelder sex skal det være et stoff i spermen som liksom skal modne livmorhalsen, men dette hjalp ikke (unnskyld ordbruken) en dritt her noen av gangene. Jeg tror også de er gått vekk fra det som påstand, noe som på en måte gir mening, da sex på så måte kanskje kunne trigget prematur fødsel? Skal sier at jeg ikke er kjempedreven på dette, jeg bare vet at ingen tips jeg fikk hjalp. Jeg hadde også ekstremt smertefulle rier i 48 timer med begge UTEN framgang. Det eneste som hjalp her var stripping og at de tok vannet etter disse 48 timene med ubrukelige rier.

Sorry, jeg er skikkelig pessimistisk her, men kroppen min er ihvertfall en som ikke biter på kjerringråd... :hilarious: Håper du er mer heldig!

Nå venter jeg på samme leksa med overtid til igangsetting med nr. 3. Jeg lever i håpet om å ikke oppleve det igjen da! Lykke til uansett! :D
 
Jeg hadde termin på fredag og er nå 4 dager på overtid. Vet at det er ganske normalt, men burde man ikke kjent på flere tegn til modning etter termin dato ?

Jeg har veldig nedpress og hatt det i flere uker. Har de siste dagene kjent tegn til mens murringer på magen og vondt i lysken, men dette går fort over både natt og dag. Hen ligger godt nedi med hodet og jeg får kynnere så fort jeg beveger meg ut døren. Der stopper det.

Jordmor sa at jeg vil bli satt i gang 6-9 dager på overtid utfra risiko 1+ fordi jeg er overvektig ?
Har fått overtidskontroll på poliklinisk lørdag. Det er jo 8 dager. Slik jeg forstår, så kan jeg bli satt i gang etter dette ? Eller drøyer de det til senere og ser det an ?

Noen som har noen kjerringråd til hvordan man kan hjelpe til med å sette i gang ?
Klarer ikke sex med partner, men har klitoris orgasme samme effekt som ved samleie ?
Jeg kjente ingen ting før vannet plutselig gikk med første barnet, var da 7 dager over termin, hadde time til overtidskontroll på dag 9
 
Kan legge til at mine 2 første fødsler startet med vannavgang etter sex. Hadde sex kun for å se om det hadde effekt, å det hadde det :hilarious:
 
Jeg merka ingenting før jeg fikk modningsblødninger 5 dager etter termin. Fikk da komme inn på føden på sjekk og jordmora påpekte at jeg hadde flere kynnere på den tiden jeg var der, men jeg merka ingenting av de:hilarious: fødselen starta ca ett døgn senere, og siden mini er født på natt så endte jeg på 7 dager etter termin.
Nå er ikke jeg overvektig så kan ikke uttale meg om praksisen med igangsettelse, men jeg gjorde litt husarbeid som støvsuging og slikt, og var ute og gikk turer. Men om det hjalp, eller om det bare var tilfeldig vet jeg jo ikke;)
 
Skrevet av en jordmor:
Det stemmer at sex kan være med å framskynde en fødsel. Sæd inneholder prostaglandiner som brukes til å sette i gang fødsel. Orgasme og stimulering av brystvorter fremmer kjærlighetshormonet oxytocin, som også brukes til å stimulere rier under fødsel. Hvis fødselen uansett er nært forestående og forholdene er "modne" kan et samleie være utløsende faktor til at fødselen starter.

Hos Lommelegen:
I sæd finnes prostaglandiner. Prostaglandiner gis som medikament når vi ønsker å sette i gang fødsel hos gravide. Men det er aldri gjort studier om samleie virkelig fører til raskere start på fødsel.
 
Slapp kontrolltimen og fikk time for igangsetting til dag 8 grunnet overvekt. Vannet gikk spontant samme morgen og riene startet rett etterpå. Merket ingen spesielle tegn på modning i dagene før. Utenom at jeg ble strippet 2 ganger på en uke hvor slimproppen gikk.
Selv er jeg overbevist at kroppen slappet av på en annen måte etter jeg fikk time til igangsetting, som bidro til spontan vannavgang.
 
Back
Topp