Førstegangsfødende i Trondheim.

-Siri-

Flørter med forumet
Hei :)

Lurte på om det var noen førstegangsfødende her fra Trondheim.
Hadde vært hyggelig å følge dere videre fremover :)

Jeg har termin 16. desember. Vi venter en liten gutt og vi gleder oss noe utrolig <3

Hvordan har dere det nå?
Har dere begynt å planlegge en del?
Er dere spente? :)
 
Jeg er! Venter ei jente 15. desember!:)

Formen er fin, og er veldig spent! Har akkurat handlet oss vogn, men utover d har vi ikke startet med så mye forberedelser! Har liksom ikke så sykt mye plass, så prøver å unngå å dra full leiligheten for tidlig!

Enn du? Hvordan er livet som gravid? :)
 
Meli:

Formen generelt er egentlig ganske grei, men slitenheten slapp aldri taket :/
Ellers vokser magen og jeg er ganske så stolt over den :)

Vi har ikke handlet inn noe spesielt enda.
Barnerommet er ferdig oppusset, mangler bare møbleringen :) Selv om gutten blir liggende på rommet vår en periode først så er det fint å ha barnerommet klart.
 
Kjempe koslig å stelle og ordne også da, selv om d ikke blir tatt i bruk med en gang! Og sikkert nok å gjøre etter at han kommer, så greit å ha rommet klart!

Jeg trodde også at slappheten og trøttheten skulle gi seg, men d henger i hos meg også! Kan seriøst sove 12 timer i døgnet... Er spent på hvordan dette skal gå når semesteret starter med forelesninger klokka 8! :eek:
 
Meli:

Skjønner at du er spent på det. Det er ikke så greit og må ut å gjøre noe når man er så sliten :/

Jeg håper enda på at det kanskje gir seg snart, så jeg får noen litt mer opplagte uker før jeg blir stor og sliten igjen :p
Jeg skal på ny ultralyd i neste uke, sånn 3D. Jeg gleder meg sånn til å se den lille igjen :) Blir hyggelig å få med seg bilder hjem og. Vi mistet de fra første ultralyden :( De forsvant på hjemturen. Hvordan vet vi ikke, men vi letet lenge og kjørte tilbake til sykehuset, men de var rett og slett borte. Vi var så triste, snakk om å være uheldig :(
Så det blir fint å få bilder fra denne gangen selv om han er 3 uker eldre :) Disse skal jeg ikke ta øynene bort fra et øyeblikk, disse SKAL være med meg hjem :p :)
 
Åh så kjedelig å miste de! D er verdt å ta ekstra ultralyd bare for bildene sin del da! ;) samboer snakket om at han kunne tenke seg en ekstra ultralyd han også, bare for å dobbeltsjekke at alt var i orden og sånn, så lurer på om vi også skal bestille oss en time. Hvor skal dere ta d? Har lyst til å snakke med jordmor først da, i forhold til om d er noe tidspunkt som er mer gunstig å gjøre d på!

Må jo si at energien har tatt seg litt opp etter de første månedene altså, så d kan hende at d er ren latskap som gjør at jeg har lite energi nå... Har kanskje vært en i overkant lang sommerferie... :D
 
Meli:

Jeg skal til Ultraportalen. Grei pris og de var hyggelige.
Det står på hjemmesiden deres at de anbefaler 3D ultralyd etter uke 23 for å få best kvalitet. Utover det var det vel bare å velge og vrake :)

Det har vært litt opp og ned til meg. Jeg var mindre sliten en liten stund, men nå har det falt rett ned igjen. Har nesten vært en zombie den siste uken. Tatt både en og to dupper om dagen og alikevel helt ferdig :/
 
Jeg har termin 31.12-16 og venter en liten gutt.
OUL var den beste bursdagsgaven av de alle !
Tror nok det blir januar barn.
Jeg har handlet inn vogn, samt smått diverse annet.
Jeg kjenner litt på at jeg ikke trenger eller har råd til å kjøpe alt nytt. Så her tar man det litt som det kommer. Til tross for at jeg kjenner litt på dårlig samvittighet.
Ellers begnner jeg endelig smått å føle meg i halvvegs god form igjen.
Og ikke minst så går tiden så fryktelig fort!!
 
Virrehøna:

Kanskje nyttårsbarn da? :) Det hadde jo vært morsomt :)

Vi har en del arvesaker og jeg synes det er greit så lenge alt fungerer og er trygt.
Mannen min er nettopp ferdig med å pusse barnesengen (en seng moren min og søskene hennes lå, samt meg, søsteren min og noen søskenbarn). Så nå er det ingen gammeldagse spisse hjørner på den. Ellers var den fin og virkelig stødig. Eneste den mangler nå er litt maling :)
Det eneste jeg har satt meg selv til at jeg MÅ kjøpe nytt er bilstol. Det står vel anbefalt og at man gjør det.
 
Ja. Er mulig at det blir årets nyttårsbarn. Spesielt siden jeg er fryktelig redd for raketter
Bilstol har jeg tenkt til å kjøpe nytt. Men annet troe jeg at jeg prøver å finne brukt..
 
Virrehøna:

Er ikke noe særlig det da, å være så redd raketter :/

Men til det første innlegget ditt. Sikkert veldig godt at du begynner å bli i god form igjen :)
Har du vært mye dårlig i første del av svangerskapet eller har det gått greit?
 
Virrehøna:

Er ikke noe særlig det da, å være så redd raketter :/

Men til det første innlegget ditt. Sikkert veldig godt at du begynner å bli i god form igjen :)
Har du vært mye dårlig i første del av svangerskapet eller har det gått greit?

Jeg var veldig kvalm. Nesten det eneste jeg fekk i meg de første måndene var fiskegrateng med ketchup..
Har takk gud gitt seg nå. Men greier fortsatt ikke pasta eller ris. Så blir mye potet her i hus.

Hvordan er formen for dere andre? Og vet dere kjønn på barnet? Er så spent jeg! Kjøpte de første klærne til lillegutt i går. Storstas
 
Virrehøna:

Vi venter en gutt, er så spent :)
Formen min er okei nå, er enda ganske sliten. Var en del kvalm i begynnelsen, men kastet aldri opp. Kvalmen ga seg i uke 14. Har enda halsbrann til tider.
 
Virrehøna:

Vi venter en gutt, er så spent :)
Formen min er okei nå, er enda ganske sliten. Var en del kvalm i begynnelsen, men kastet aldri opp. Kvalmen ga seg i uke 14. Har enda halsbrann til tider.
Godt at kvalmen har gitt seg iallefall Har en del halsbrann jeg også, men skal ikke klage
 
Virrehøna:

Det er ikke så mye å klage på akkurat det nei.


Er det noen som har merket noe til bekkenløsning da?
Er det noe dere trener for å forebygge det?
 
Ah halsbrann ja! Lå på sofaen en dag, da jeg plutselig forsto at d var d som foregikk!:p ikke veldig plaget av d da, men benytter meg av unnskyldningen til å kjøpe lovehearts, som jeg hører skal hjelpe!:)

Ikke merket noe til bekkenløsning enda, ingen i slekta som har vært veldig plaget, så håper d er litt genetisk...? :) har begynt å svømme og meldt meg på gravidyoga da, vet ikke om d er veldig forebyggende, men aktivitet er vel bra!:)
 
Jeg er førstegangs og bor på Tiller :) Vi venter en gutt 9. desember. Vurderer 3D-ultralyd selv om vi fikk med fine bilder fra ordinær ultralyd. Er så spent på hvordan han ser ut ;-) Formen så langt har vært upåklagelig, med trøtthet de første tre månedene som omtrent eneste symptom. Spent på hvordan det går med jobbstart på mandag, jeg er lærer på småskoletrinnet og der er det mye ståing, tøying og bøying :p
 
Meli:
Det med lovehearts har jeg faktisk ikke hørt. Kanskje verdt å prøve det neste gang :)
Angående bekkeløsning så slet søsteren min med det gjennom sine to svangerskap, den andre gangen var ille. Men hun trente ikke noe i det hele tatt. Jeg trener litt kondisjon og styrke. Styrke til de musklene som trenger det så håper jeg slipper unna :)


Dagmara:
3D ultralyd blir jo spennende da, har selvt bestilt meg time (to grunner til det da).
Du har vært heldig med formen da :) Da går det jo sikkert kjempe bra på jobb og :)
 
Lovehearts funker om d ikke er ekstremt i alle fall!:)

Ja tror nok å trene og styrke musklene i områder hjelper, men d kommer vel av hormoner, så tror ikke d er noen garanti, uansett hva man gjør... Noen andre som skal prøve seg på gravidyoga da? Har meldt meg på hos zenit, kurs som begynner slutten av august! D blir spennende!:)
 
Meli:
Skal ikke prøve yoga nei, men det blir sikkert spennende :)
Tenkte jeg skulle prøve svømming, men jeg er ikke så komfortabel med mange folk rundt meg så det blir vel mest egentrening tror jeg.
 
Back
Topp