Førstegangsfødende i februar! (Forhåpentligvis)

Hellu :) 

Ser at det er mange som lurer på det samme som meg og opplever det samme som meg, dette er min første graviditet i en alder av 35 år.
Det va ikke planlagt men det er hjertelig velkommen for det, har så mange teite å rare spørsmål og siden det gikk så fort hos legen da jeg var der og fikk konstantert at det var en liten i magen så bestilte jeg meg UL på privat klinikk, der skal jeg den 4 juli. GLEDER meg :)

7 pluss 2 dager idag og håper alt står bra til :)
 
Åhh, endelig fant jeg en side hvor man kan treffe andre som har termin samme mnd:)

Her skal jeg komme innom ofte .


En liten presentasjon for ordens skyld;

-Termin 25 feb.
-Bergen
-26 år
-Førstegangsfødende :)
-Første prøveperiode mai, så første forsøk satt som et skudd
 
Hei alle førstegangsfødene :) Blir med i gjengen jeg å!

Er snart 21år og dette var ikke planlagt, så kom litt som et sjokk. Men ble fort snudd til lykke, selv om det er en helt uvirkelig tanke! Selv om jeg er så "ung", så har vi både kjøpt hus og en bra økonomi. Er 6+6 uker nå med mye symtomer som kvalme, oppblåsthet, ømmebryster, osv osv.. I tilegg begynner jeg å få avsmak for visse matprodukter. hehe..

Morro å se andre som er likt som meg. Lykke til med lillespire alle sammen :)
 
Hei alle sammen! Så gøy at vi er så mange som er førstegangs! :)

Jeg lurer på når dere bestiller første kontroll, den med alle blodprøvene, søknad til sykehus osv?
Jeg er 10 uker på søndag, og har foreløpig ikke ringt.. det er vel egentlig ikke no hast?
 
Du kan jo ringe til legen og spør når han vil ha deg inn?

Jeg fikk beskjed om 12+ av min lege da jeg var innom der tidligere... Men dette varierer tydligvis fra lege til lege...
 


FrøkenFin skrev:
Hei alle sammen! Så gøy at vi er så mange som er førstegangs! :)

Jeg lurer på når dere bestiller første kontroll, den med alle blodprøvene, søknad til sykehus osv?
Jeg er 10 uker på søndag, og har foreløpig ikke ringt.. det er vel egentlig ikke no hast?


Jeg gjorde det for 1 uke siden ca, fikk legetime når jeg er 10 uker :) Er bare å ringe inn til legen å få en time, det kommer jo helt an på hvor lang ventetid det er hos legen din, så kanskje greit å snart ringe inn å få en time, slik at du ikke må vente i veldig mange uker?=)
 
Er også førstegangsfødende i februar! Har termin 27.februar, og gleder meg masse! Jeg og samboeren er i lykkerus, men jeg må innrømme at jeg ikke klarer å roe meg helt ned før jeg vet at alt er bra i magen. Ser veldig frem til ultralyd, noe som føles som om en evighet frem i tid.. Må si jeg er redd for å miste.. Vi har fortalt det til foreldrene våre at vi venter en liten, og klart at alle gleder seg. Vi fant ut at det passet for oss. Det å kunne dele litt tidlig i svangerskapet. For meg er det viktig :)

Lykke til alle gravide :)
 
Hei :) Jeg er også førstegangsfødende og har termin 1 feb! Jeg har allerede vært på 2 ultralyder, og det var utrolig stas begge gangene å få se den lille tassen :D Supert med en egen tråd for førstegangsfødende :) Lykke til alle sammen!! :D
 
Hei hei :) 

Jeg har fått meg leieboer :D
-den har planer om å flytte ut 25 feb :)

 Ikke planagt, men gud så ønsket <3 etter 3 sa håper jeg denne sitter. Var tvillinger, men en er død, har hatt en blødning etter det :/ Skal på kontroll til torsdag. Tiden er sååå lang. 

Gratulere alle sammen :)
 
Så moro å se at det er så mange her nå! Virkelig flere enn jeg trodde ;o) Hehe idag ble jeg litt stressa når jeg leste på en tråd at ei hadde bestilt fødeplass!! Ikke lenger på vei enn meg.. Er det vanlig så tidlig tror dere, og skal man altså ringe og gjøre det selv, eller hvordan fungerer det? Den som vet får synge ut... ;o) Skal til tidlig ultralyd neste uke jeg, pga mye vondt i magen. Sikkert bare fordøyelsen, håper det ihvertfall... Men blir godt å se en liten, klarer fortsatt ikke å skjønne hva jeg har inni meg liksom -enda jeg har stor mage allerede... Spent ;o)
 
Jeg visste ikke at man måtte bestille fødeplass en gang jeg... Altså, føder man, så føder man. Er man ikke i hjemkommunen sin når ting starter kan man ikke komme til et sykehus og få beskjeden "nei, her har ikke du bestilt rom". Hehehe, det virker bare teit. Men er vel en grei samtale å ta med legen sin. Er vel at man skal inn i systemet på et vis, og slik at det sykehuset man skal bruke får opplysninger om deg slik at du blir kalt inn til kontroller og slik?? Aner ikke jeg :p Er jo over et halvt år til enda satser jeg på før jeg skal inn dit og trykke, så føler ingen hast... :)
 
Heiaa alle sammen!

Så koselig med denne tråden!
Er 21 år og venter første! Ikke heelt planlagt, men veldig velkomment! Vi gleder oss masse til å få vår egen lille familie :) 
Har vært på tidlig ul og fikk termindato 8. februar, så i dag er jeg 10+3 :) 
Masse lykke til i svangerskapet alle sammen! :) 
 
Legen gjør det på første kontroll :) tror det er viktigst for de som har muligheten til flere sykehus i samme kommune.. :) (oslo f.eks.) også for at sykehusene skal vite ca hvor mange som kommer inn når osv.. :p
 
Vi venter vår første 4. februar :-) gleder meg masse, men har som en del av dere andre vært engstelig for å glede meg for mye for tidlig. Skal bli deilig å komme over 12 ukers streken på mandag :-) det skal jeg frie med å kjøpe noe til babyen :-) Klarte forresten ikke å vente så lenge med å fortelle familie og nærmeste venner. var så dårlig, kvalm hele tiden.. Så det var vanskelig å skjule. Men føler meg heldigvis litt bedre nå :-) Gratulerer til alle dere andre! Dette klarer vi, ikke sant? ;-)
 
Kan jeg bli med i "klubben" deres eller? Jeg har egentlig termin 31. januar. Men det kan jo fort bety at det blir februar på meg og..... ;)
Jeg er også førstegangsfødende, 28 år fra Drammen. Enig med dere andre at det er mange flergangsfødende, og de deler ikke alltid helt den samme entusiasmen som oss som går igjennom dette for første gang. De har jo vært igjennom alt dette før, og fått svar på alle sine "dumme" spørsmål.... Feirer forresten 12 uker i dag!!! Jippi :) Tror den lille feirer dagen sin med en liten hormonfest inni der, for alt jeg spiser og drikker kommer i retur i rakettfart..... Selv om kvalmen egentlig gav seg for en ukes tid siden.  
 
Hei alle sammen!

Så kjekt å se andre som er førstegangsfødende! Har termin 13. februar og gleder meg selv om det er ganske skummelt. Skal på første ultralyd, privat, om litt over en uke. Utrolig spennende. Hadde noen blødninger for noen uker siden så har vært ganske bekymret, men har hatt så mangen symptomer siden da at legen mener jeg fortsatt er gravid og hcg testene så fine ut.

Ser at mange her venter med å fortelle til i uke 12., skulle ønske jeg hadde gjort det men både jeg og kjæresten greide ikke å vente så alle viste det allerede i uke 6.
Men nå nærmer jo uke 12. seg så håper alt går fint vider!

Gratulerer alle sammen!

 
Jeg er 36 år og venter førstemann i februar. Godt å se at det er flere "nybegynnere" her. Venter veeeldig på å komme over 12-ukersmerket da jeg har hatt en SA tidligere for endel år siden, men vi har tyvtittet på nurket på tidlig ultralyd privat og sett både hjerteslag og masse sprell så har god følelse
 
Hei alle sammen :)
Første på vei her også, er i følge tidlig UL 11+5 i dag, og kan knapt vente til jeg passerer 12.. :) Skal på første legetime på onsdag, da skal jeg være akkurat 12uker. Gleder oss utrolig mye! Har ikke hatt noen spesielle plager så langt, kun litt trøtt og bittelitt kvalm, men det var så lite at jeg vil si at det nesten er ubetydelig :) Krysser fingrene for oss alle :)
 
Hei alle sammen :)
Hiver meg på bølgen her jeg også :) Førstegangsgravid og veldig glad <3  Spennende! Har termin 10.februar <3 Er i dag 13 + 5, hurra!!!
Hvordan går det med dere andre nybegynnere her? ;)
 
Back
Topp