Førstegangsfødende i februar! (Forhåpentligvis)

Heihopp! Og plutselig ser jeg meg selv i en jungel av nye tanker og gleder, vi har nettop fått den glade beskjed! Hurra tror jeg :) ut fra beregningene mine vil termin være rundt starten av februar, ca 8.2.12. Første gang for oss, litt sånn småskummelt syns jeg? Men for en glede! Blir så gøy å fortelle til familien om noen uker :) og ja, er vel ca 5+2 på vei jeg også. Har hørt så mye fint om slike nettforum for oss fødende, gleder meg til de kommende måneder "sammen" :)
 
Hei :-)

Helt ny på sånt som dette jeg... Men syns det virker veldig kjekt å kunne dele litt tanker med andre likesinnende;-) Bra initiativ Tuttelura!!
Jeg oppdaget at jeg er gravid forrige fredag, ble så øm i puppene torsdag (den dagen mensen skulle kommet) termin er rundt 8-9 februar ifølge disse kalkulatorerene! Jeg er  også bekymret for å miste, men prøver å ikke tenke så altfor mye på det!
Har lyst til å fortelle venninner og familie om nyheten, men foreløpig er det min og sambo sin hemmelighet, tenker vente til 8-10 før vi forteller det til de nærmeste...

Men merker det blir vanskelig å holde det skjult nå som sommeren kommer, og det skjer ting hver helg... Måtte lyve og si at jeg måtte tidlig på jobb forrige helg i en 30 års dag, og denne helgen tror jeg at jeg bare blir hjemme, mens samboeren får dra alene på fest. Flere som har dette problemet?

Ellers er jeg også 28 år, og hadde ikke helt forventet at det skulle sitte på første forsøk! Fremdeles litt i sjokk og forstår ikke helt at jeg er gravid!
 
Heia og velkommen kryssedull og bidemoren ;o) Nå går dere -og vi andre en spennende tid i møte!!!

Takk GunnHelen89 ;o) Har vel tenkt mer nå idag, på at det sikkert er smerter pga mye luft og oppblåsthet.. Det kan jo gjøre vondt. Men håper det bedrer seg etterhvert, det kan være ganske vondt til tider...
Ventetiden ja............................     Kan ikke tiden gå fortere!!! Jeg har bare lyst til å hoppe til 12 uker på en måte, samtidig som jeg vil nyte tiden som er nå. Det hadde jo faktisk vært noe kjedelig hvis man ikke skulle få oppleve alle disse tegnene og det som skjer med kroppen, og det fine ved å ha noe helt hemmelig som er så stort. Men samtidig lengter jeg etter å kunne legge vekk frykten for å miste, og etter å kunne begynne å få ordentlig babymage -og ikke bare luft-mage som jeg må skjule for folk! Og fortsatt har jeg faktisk litt vanskelig for å fatte at jeg er gravid og venter baby... Tror nesten fortsatt at mensen sikkert kommer snart    ! Det er godt alle symptomene er på plass hehe.. I natt måtte jeg for første gang opp for å tisse, og jeg svetter så mye om natten at søvnen ikke akkurat er kvalitets-søvn... Håper bare veldig at denne babyen kommer til oss om 8 mnd, for da er alt verdt det!!!
 
Hei hei, får skrive noe her så tråden kommer litt fram igjen... Nå har det kommet mange nye til på februar-forumet, og da er det sikkert også flere førstegangsfødende??? Koselig hvis alle skriver seg inn her, så ser vi hvor mange som er det i forhold til hvor mange som er på forumet ;o) Her synes jeg tida går noe fortere, men likevel ikke fort nok... Har færre symptomer enn tidligere også, og det gjør meg litt nervøs. Men det var ei jeg snakket med, som sa at jeg sikkert hadde vendt meg til noen av dem også, så jeg håper det bare er det som er saken... Og fortsatt er jeg jo hormonell som fy, stakkar mannen ;o/ Og ømme pupper og do-flying går ikke bort... Gleder meg til slutten av juli! Da begynner snart mer ting å skje, som at folk kan få vite det snart, magen kommer vel litt mer... Blir gøy!
 
Hei alle sammen! Gratulerer! Tok en test idag som var positiv, og ifølge terminkalkulator har jeg termin den 15. februar 2013. Altså er jeg 5+2 idag. Jeg gleder meg utrolig mye, men er kjempenervøs også da! Men satser på at alt går bra! Har ømme brystvorter + stikker også i puppene og magen. Ellers er jeg trøtt... Skal på tidlig ul. (privat) i uke 8 bare for å se at alt er bra med den lille... 
 
JAAAAAAA!!!! Endelig<3 Er 26 år og førstegangsfødende ( forhåpentligvis) Har hatt 2 prøverørsforsøk og 4 fryseforsøk, endelig er det vår tur.. Ble gravid på første prøverørsforsøk men mistet da 11+4..  Håper alt går bra denne gangen, gratulerer til alle med positiv test;)
 
Jeg er førstegangsfødende, jeg har nettopp testet positivt og har termin (ca) 28.02.13. Dette blir veldig spennende. Har prøvd siden jul, og klarte det på første forsøk med hormonkur.
Spontanabort-sjangsen er litt større når du blir gravid på hormonkur, så jeg håper at alt går bra, å at jeg ikke mister. Krysser fingrene! Lykke til alle sammen :) Håper vi kan oppdatere hverandre etter hvert. 

 
Velkommen dere 3 siste ;o) Nå begynner vi å bli flere nye i "gamet" her! Koselig.. Det her er sååå spennende! Og jeg har sikkert 1000 spørsmål... Leter på internett og ser her inne, og lærer stadig noe nytt Men kjenner at jeg ikke klarer ta alt inn over meg heller, klarer ikke helt å innse det som skal skje, så jeg er enda ikke sånn i hundre når det kommer til å kjøpe ting osv. Gikk feks på babytøy-butikk her om dagen, og følte ikke jeg MÅTTE kjøpe noe -kunne liksom ikke forstå at JEG skal behøve det... Men forstår det vel snart ordentlig.
 
Hei, jeg er fra Rogaland og er førstegangsfødende. Er i uke 8 i dag Vært innlagt grunnet litt komplikasjoner, men ser ut til at det går fint nå
 
Så flott å se at det er så mange førstegangsfødende her :-)
Jeg fant ut at jeg var gravid for 11 dager siden, eller... Jeg visste det vel egentlig før, med tanke på kvalmen og trettheten, men uansett positiv test 7. juni <3 Termin 11. februar <3

Jeg er 26 år, og vi ble gravide på første forsøk, så nå håper vi bare at alt går bra fremover!
Vi er litt annerledes enn de fleste her inne, da pappa'n bor i Tyrkia og jeg bor i Norge. Heldigvis reiser jeg ned dit nå om en uke, og skal være en mnd.. (Både gleder og gruver meg, huuuusj så varmt det er der nå!!). Planen er også at jeg skal dra dit på en ukestur i aug/sept og en tur på 14 dager i okt/nov. Pappa'n kommer hit i sept/okt og over nyttår :-)

Spennende tid i vente! Gratulerer så mye alle sammen!
 
Velkommen dere nye ;o) Bare litt nysgjerrig jeg, angående å ha mann i Tyrkia nå som du er gravid... Det må være ganske stor påkjenning for deg! Men får han komme hit når babyen kommer, eller skal han fortsette å bo der? Det virker ikke så enkelt. Og ifht jobb og økonomi er det sikkert også en kabal! Håper alt går bra for dere da. Og for deg som var på sykehus med komplikasjoner også! Men du har jo faktisk begynt på uke 9! Da har du vel termin rett før februar? Langt på vei da, moro ;o)
 
En påkjenning er det, kan vel ikke legge skjul på det. Men vi får fortsette å nyte periodene vi har sammen, er sammen 1-2 uker annenhver mnd :-) Med tanke på jobb er det nok en kabal ja, jeg jobber som sykepleier, var så heldig å få fast 60 % stilling på natt da jeg var ferdigutdannet i fjor :-) Men har jobbet slik at jeg har minimum lønn ut i fra 100 % stilling det siste året.

Planen vår så langt er at han tar seg et besøksvisum på 2-3 mnd f.o.m. midten av januar, så får vi evt. søke om familiegjenforening etter dette.

Det som er mest "skummelt" for meg, er det faktum at hans familie holder godt fast i gamle tradisjoner, og gjerne skulle sett oss som ektemann og kone, nå som vi venter barn sammen. Dette er dog noe som ikke kommer til å skje med det første, en forutsetning for giftemål for min del er at vi bor i samme land :-)
 
Hei alle1.gangsfødende! Jeg er både førstegangsfødende og førstegangs gravid :) Vi ble gravide på første forsøk, så går også med tanken på at "dette var vel for enkelt"... Idag er jeg 4 uker og 5 dager på vei. Hver dag kjenner jeg stikkinger nederst i magen pluss en stram følelse når jeg strekker meg. Akkurat som om jeg er støl på en liten centimetersflekk på magen. Hihi. Ellers er det bare to meeeget følsomme brystvorter som er mine symptomer. Kjempe spent på om kvalmen kommer!!! Jeg er 28 år og vi har egentlig ikke snakket om å få barn før for kanskje et par mnd siden:) Men må si jeg er kjempe spent, redd, glad, nervøs og maaange andre følelser... Men det hører vel med. Gleder meg til å følge med på dere alle! Håper vi alle får et trivelig og godt svangerskap!
 
Åh så mange av dere søte menneskene fra IKM uke 22 her inne <3 kjem ville bare si gratulerer til dere og håpe at dere ikke trenger å bekymre dere så mye, nyt det og ta det med ro :) jeg skal ikke blande meg for mye inn her ettersom jeg nå er i ny pp med termin i mars i så fall. der skal jeg opprette "førstegangsfødende"-tråd jeg også, hvis det blir noe den perioden ^^ hvis det ikke finnes noen som kommer jeg snikende inn hit igjen :p>
 
Heisann jenter!

Er også førstegangsfødende og har temin 27.februar... (Sånn i første omgang, den kan jo endre seg etter legebesøk osv har jeg jo skjønt).

Lille mirakel kom veldig overraskende på, selv om vi prøvde... Høres rart ut, men har slitt med lange sykluser... Og da samboeren dro til Oslo for å jobbe trodde vi at vi gikk glipp av denne pp.
Så her gikk jeg og ventet på EL, så var jeg gravid i steden:-P

Kjenner at jeg er fryktelig bekymret!! Vil så gjerne at h*n skal klamre seg fast! Hver minste ting bekymrer meg... "Ånei, løftet jeg en for tung eske nå?" "Hva var det for noe, er alt bra der inne?" osv.

Samtidig vil jeg skrike det til hele verden at vi skal ha barn! Men man prøver jo å holde seg til uke 12... Får ta en uke om gangen....
Har sagt det til to venninner og sambo blir å fortelle det til en kompis...
Så får vi fortelle familie når vi ser de neste gang... Om en ca 4 uker.... Så føler nesten at jeg lyver til familien når jeg snakker med de... pga at jeg ikke forteller de en slik nyhet...
Men vil ikke at de skal få store forhåpninger osv om det ikke skulle gå bra....

Andre som er bekymret?
 
Jeg er også førstegangsfødende og kan ikke vente til uke 12.... hadde akkurat bikka 12 uker da jeg mista i november og svigers hadde da annonsert det til hele verden, inkludert min familie ( hadde fortalt det til foreldrene og søsteren min men de tok seg av resten.... ) Jeg er veldig kvalm og kaster opp nokså mye, hadde egenmelding torsdag og fredag men har jobbet to dager nå, noe jeg kjenner ikke går så bra. Så legetime er bestilt til torsdag så får vi se hva han sier. De fleste sier jo at graviditet ikke er en sykdom, men når man ikke får gjort jobben sin er det vell like greit å la være i det hele tatt....  Jeg har en kundeservice jobb på kontor og tar imot en del telefoner, da er det litt vanskelig å si midt i samtalen at sorry, jeg må ringe deg tilbake for jeg må springe å kaste opp..... 

jaja... håper vi får en fin tid frem mot februar :) :) :) 
 
Hei :)
Er gravid med min første nå. Jeg og min samboer har vært sammen i over 8 år, og begynte å føle oss klare for å gå et skritt videre med tanke på familieforøkelse. Har gått på p-piller i 8 år og sluttet med pillen i april i år. En mnd etterpå uteble menstruasjonen og jeg tok en test som viste positiv. Ble livredd og det var mange tanker som svirret i hodet på meg. Vi ble etterhvert vant med tanken, men bare et par dager etterpå begynte jeg å blø. Dro til legen der det ble kosntatert spontan abort.

En mnd etterpå, altså nå i juni uteble mensen på nytt og lørdag tok jeg en graviditetstest som var positiv. Vi tør ikke enda helt å glede oss altfor mye da vi nettop har mistet en. Men for hver dag som går blir håpet større om at denne spiren holder fast. Har regnet ut at jeg har termin 18. februar :) for en spennende tid :D <3
 
siljez:

Krysser fingrene for at denne spiren sitter! Hvor langt var du på vei den første gangen? Og hvor mye blødde du? Om det er lov å spør. Jeg spotter litt, lege og andre sier at det ikke er farlig. Men man blir jo fryktelig bekymret likevel!
 
første graviditet og første barn. jeg kikket selv på mange andre tråder,men det var så få som skulle ha sin første baby.
jeg er bare 5 uker på vei. har bare fortalt det til mamma :) skal på familie ferie snart,vet ikke om jeg klarer å holde det hemmelig siden jeg ser dem så sjeldent og er ganske dårlig fortiden.er jo familie jeg ser sjeldent pga avstand. er 7 uker på vei når jeg reiser og i løpet av ferien der rekker jeg å bli 10 uker på vei.
 
Hei:)

Jeg er også førstegangs gravid, og etter flere års slit satt endelig en hjemmelaget spire <3
Jeg tenker å vente 3-4 uker til, før jeg kontakter legen og sjekker om alt er ok, tenker at det ikke er bra å stresse for mye, og at tiden frem mot utvendig ul går raskere om jeg utsetter det litt:) Så får vi se om jeg klarer å holde meg...hehe. Jeg er 4+6 idag med termin 27 februar, så trenger å fordøye en fantastiske nyheten litt til:) Vi skal også gifte oss i sommer, så vi har mer enn nok å gjøre frem mot den store dagen 21.juli, så satser på at tiden flyr avgårde :) 
Gleder meg til å dele alt med det som virker som en fantastisk gjeng! :)  


 
Back
Topp