Førstegangsfødende i februar! (Forhåpentligvis)

trallemamma

Gift med forumet
Hei alle der ute ;o)

Det er så mange tråder her, men nesten alle jeg ser skrive, er flergangsfødende... Og da tenkte jeg at det kunne være moro å ha en egen tråd der vi kan "treffes" ;o) Og fundere på alt det nye som skjer med oss, med kroppen vår og med spirene... Jeg har termin 6.2.13 ifølge pregnancy tickeren min, 8. ifølge babyverden. Ikke helt sikker på hva som blir mest riktig ;o) Enn dere? Har det sunket inn at dere venter en liten? Jeg er litt redd for å glede meg for tidlig, og føler ikke jeg er helt gravid før mange vet det eller noe slikt heller... Så har nesten samtidig lyst til å rope det ut til hele verden!!! Men har egentlig lyst til å vente til uke 12 sånn offentlig... Til noen venner kommer vi nok til å si det, da de uansett ville fått vite det dersom det ikke går bra. Åå, dette er såååååå stort!!! Er dere mange her tro? Venter spent!
 
Da fikk jeg også endelig vite med sikkerhet at jeg er gravid igjen, hurra! <3
Mistet i februar, med stor sorg, så jeg prøver å distansere meg litt, men det klarer jeg absolutt ikke, kjenner jeg :D  (vil bare nyte hver eneste dag!)

Det blir vår første, og termin er foreløpig 10. Februar. Kommer ikke til å dra til legen før jeg er kommet litt lenger denne gangen, og kommer ikke til å offentliggjøre det før det er gått 12 uker. Mulig jeg forteller mamma da :)

Hurra! <3
 
Vi venter også førstemann, mistet i desember og skulle hatt termin nå rundt 20 juni så godt d er en ny en inni der før den datoen kommer. Jeg er også temmelig bekymret for å miste igjen da det var en lang prosess sist gang. Har bestilt kontroll hos legen dagen før vi drar på ferie så hååååper vi får gode nyheter da!

Er litt sånn vente til uke 12 med å si det til for mange, vi hadde akkurat sagt det da jeg mistet uke 11+5 sist. Sååååå nærme, vi bare ventet på den magiske dagen da vi kunne puste lettet ut over 12 uker men sånn gikk det desverre ikke. Vi hadde kjøpt inn en spesiell flaske med noe blåbærgreier som vi skulle feire uke 12 med, nå ligger den i kjøleskapet og skriiiiker etter å bli drukket!

Kjekt at alle vi fra uke 22 er førstegangsfødende da! Blir spennende å se hvordan det går utover i svangerskapet med oss alle! *holder pusten og håper på det beste*

Hipp hipp hipp!
 
Nei, så artig å se begge dere her!!! Gledelig overraskelse... Blir litt bekymra kjenner jeg da, jeg har ikke mista før, men begge dere andre... Hva om det blir min tur, er det så vanlig å miste med 1. baby? Min venninne gjorde også det, og ei i familien også... Kjenner også ei som mista en stund etter 12 uker, så er bekymra for å si det på leenge! Men jeg har såååå oppblåst mage!! Må holde den inn kraftig, og selv slik er den mye større enn vanlig... Så jeg tenker at mange kommer til å mistenke ganske snart. Men noen sier at den går ned etter en stund, så jeg håper på det!  Men hva skal dere gjøre når badesesongen kommer??? Da blir det litt vanskelig... (hvis dere også er oppblåste da). Vi snakkes mer ;o)
 
Hei :)

Vi venter også vår første! var ikke helt planlagt, men like hjertlig velkommen fordet :) Ifølge disse terminkalkulatorene på nett så har jeg termin alt fra 30 januar til 7 februar! hehe.. Men det er et gjennomsnitt som sier 5 så jeg vet ikke helt hva jeg skal stole på jeg.emoticon Men de fleste er enig om at jeg er i uke 5 nå.. hehe.. Uansett skal jeg til gynekologen 11 juni. Og da blir det innvendig Ul regner jeg med emoticon Håper bare vi ser no! Men det er mange som har sett noe i uke 6 da..Kan han si noe da om hvor langt jeg er på vei tro!? Prøver lissom å finne ut av ting på nett ved å google, men det er jo en hel jungel :S Men moro er det :D

Jeg har forresten sagt det til mine to beste venninner :) Jeg føler det er en trygghet på en måte hvis det går dårlig.. Da har jeg noen å snakke med om det. Bortsett fra kjærsten min selvfølgelig :) Men jeg har egentlig en veldig god følelse for dette :D

Gratulerer alle sammen :D :D :D :D
 
Er førstegangsfødende og termin er ifølge terminkalkulatoren 08.februar. Vi gleder oss kjempemye! Håper bare alt går bra.. Har også lyst til å skrike det ut til alle at jeg er gravid, men vi vil nok prøve å vente til etter 12 uker.. Hvis jeg klarer:)

Men hva skal jeg gjøre nå i nærmeste fremtid? Kontakte legen min og be om time eller hvordan funker alt dette??.. :)
 
Terminkalkulatorer på nett sier litt forskjellig ja, men at det er så langt som en uke mellom høres litt utrolig ut, hvis du da ikke har veldig uregelmessig syklus. Men gynekologen kan nok hjelpe deg der ja! Og velkommen mariol!!!

GunnHelen89; velkommen til deg også
Jeg var hos lege og gynekolog for å sjekke at alt er bra før vi prøvde (og fikk napp på første forsøk ;o) ), og da sa legen at det du skal gjøre, er å bestille time en gang før 10.uke. Så jeg tenker å vente til nærme 10 uker dersom ikke noe spesielt skjer. Så blir ikke ventetiden sååå lang frem til UL i 17-18 uke etterpå -må dele opp ventinga litt jeg ;o) Men du kan gå før hvis du gjerne vil, er nervøs, har mange spm etc, det er opp til deg!
 
Tusen takk for svar:-) Da venter jeg til jeg nærmer meg 10 uker før jeg kontakter legen:)

Åååh..dette er så spennende:-D
 
Jeg er 25 år fra vestlandet og venter også mitt første barn i februar. Termin 02.02.2013 i følge terminkalkulatorer på nett. Har prøvd i over et år, så lykken var stor da jeg lykkes:-) Er 5+4 i dag, så håper spiren fortsetter å klore seg fast :-)
 
Velkommen, velkommen! Nå begynner vi å bli en del her, det er så spennende!

Igår fikk jeg meg en liten støkk, for utpå formiddagen så jeg litt rosa slim på truseinnlegget... Heldigvis ble det med det, og det kom ikke noe mer! Men nå har jeg liksom gått og forsøkt å overbevise meg selv om at jeg jo er gravid, og da håper jeg så inderlig på at det ikke går galt! Mannen min har begynt å snakke til barnet, og det er så søtt emoticon ... Jeg har også begynt å holde hånden på maven (noe jeg forsøker å begrense foreløpig, ellers er det veeldig lett å bli avslørt), og har begynt å tenke litt på klær til meg osv... Jeg gleder meg til å handle gravid-klær! Og det trenges nok om ikke så lenge, for jeg er så oppblåst at nesten ingen bukser passer ;o) Må holde maven veldig inne når jeg er sammen med folk, men det er noe ubehagelig... Hvordan går det med dere andre, skjer det noe dere ikke visste fra før om svangerskap?
 
Hei :) Da venter jeg og min forlovede et lite nurk ca. 3 februar :D Er veldig spennende!! Gratulerer alle her inne :) 
 
HeiHei :)
Da har 3 tester fortalt meg og min mann at vi kan vente oss et lite gull ca 2.2.2013, så dette blir spennende. Håper virkelig at det går bra! Kjenner at siden det virker som om det er så vanlig at det går galt går jeg hele tiden rundt å er redd for at det skal gå galt. Det gjør det nok ikke bedre, så skal nok komme meg til legen ganske snart så jeg kan spørre litt og bli litt tryggere på alt det nye som skjer med kroppen min. Så kanskje jeg roer meg litt og heller kan glede meg litt mer med dette som skjer.
 
Heisann! :)

Har nå tatt 2stk tester,det vises som gravid. Men kjenner jeg er redd for å tro for mye på at det er sant...heh.
Isåfall gikk d på 1forsøk..noe vi ikke var innstillte på i det hele tatt da jeg er 28år og flere av venniner har brukt go tid på å få det til.
Hvor gamle er dere andre? Tok det lang tid?
Er så redd for å misste..

GRATULERER til alle!
 
Jeg er også 28 -og det gikk på første forsøk ;o) Vi må bare tenke på at det i vår aldersgruppe er mer enn 85% (mer eksakt 89%) sjanse for at det skal gå bra! Og egentlig tenker jeg mer på at det faktisk egentlig ikke er noen vits eller hjelp i å bekymre seg for masse. - Selv om det er veeldig vanskelig å la være!!!
 
Er 23 og har vært uten prevensjon (pilla) siden i fjor våres. Vi hsr ikke prøvd aktivt og jeg brydde mrg ikke med når jeg hadde EL og slikt før nå på nyåret, når jeg første gang ble gravid og mistet.
 
Helt sant tuttelura!:) Kjenner det hjelper å høre sånt :) Krysser fingrene for at alt går som smurt for oss begge nå :)
 
Hei :) Gratulerer så mye !! Jeg er 22 år, og har ikke vært uten pilla lenger enn fem mnd, og er nå fem uker på vei.. så ting kan skje fort! er litt i samme tenkegang som mange andre her ser jeg, usikkerheten ved å miste.. Men skal selv til legen i morra og får håpe det vil hjelpe litt :) Også er det vel bare å krysse fingra for alle oss her inne og glede oss til februar <3 
 
Hei igjen dere!! Jeg har et spørsmål som jeg prøver å få svar på, men ingen svarer i de andre trådene... Er det noen av dere som har vondt i magen? Og jeg tenker da ikke på murringer/stikkinger nederst i magen, men mageondt som jeg feks våkner med om morgenen. Litt høyere opp enn navlen... Vet ikke om det er vanlig, og da blir jeg litt bekymret.

Nå er jeg endelig i uke 6!!! 5+1 og tiden går fremover... Det er så spennende! Jeg begynner å vende meg til tanken, og det blir mer reellt med alle symptomene også ;o) Hvordan går det med dere andre??
 
Hei!
Har også hatt litt vondt i magen slik som du forklarer..men tror det er vanlig. Har i hvert fall hørt om flere som har opplevd det.

Ellers går alt bra. I dag er jeg 5+2 og jeg synes tiden går så seeeint. Kommer nok til å gå mye fortere når jeg endelig skal fortelle det til familie og venner i uke 12 (og det er jo lenge til!?) Hvordan holder dere ut ventetiden?:)
 
Back
Topp