Førstegangs vs andregangsgravid

Druesaft

Elsker forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Kjenner meg så utrolig mye mer avslappet denne gangen. Tenker lite på hele graviditeten, og det er egentlig litt deilig. Likevel kjenner jeg jo et stikk av dårlig samvittighet for den lille som ikke får så mye oppmerksomhet, selv om det er helt teit å tenke sånn :P Tiden går også så fort denne gangen. 7 uker i dag! Føles som jeg nettopp fant ut at jeg var gravid. Noen som kjenner seg igjen?

Vel, egentlig ikke. Er vel strengt tatt gravid for 3. Gang etter nr. 1. Første og annen gang jeg var gravid var det altoppslukende men nå gir jeg nesten blaffen

Dessverre er det fordi jeg regner med en SA/MA denne gangen også

Ikke helt :-) er ganske engstelig denne gangen og (men har hatt en spontanabort imellom, kanskje det er årsaken). Og syns tiden går sakte... Fordelen er at jeg ikke blir livredd hver gang jeg har pause fra kvalmen - nå klarer jeg faktisk å nyte pausene, sist var jeg bare livredd det hadde gått galt hver gang jeg følte meg bra. Og så visste jeg jo at det kunne bli tøft denne gangen, med førstemann må jeg innrømme at jeg ble litt overrasket. Hadde liksom planlagt å være sånn fresh og frisk og rask gravid ;-)

Mye mere engstelig denne gangen en sist gang. Føler tiden går sakte og jeg er mye mere dårlig denne gangen :)

Føler alle bekymringer og sånt er her denne gangen også, men mer forbredt på hvordan ting er men syns tiden går tregt, sikkert fordi jeg er dårlig denne gangen og gleder meg bare til å komme til uke 12. Så jeg kan fortelle det til alle hvorfor jeg er som jeg er

Kjenner meg så utrolig mye mer avslappet denne gangen. Tenker lite på hele graviditeten, og det er egentlig litt deilig. Likevel kjenner jeg jo et stikk av dårlig samvittighet for den lille som ikke får så mye oppmerksomhet, selv om det er helt teit å tenke sånn :P Tiden går også så fort denne gangen. 7 uker i dag! Føles som jeg nettopp fant ut at jeg var gravid. Noen som kjenner seg igjen?

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier! Har konkludert med at det nok bare er det som er naturlig for meg, livet er mer hektisk nå som vi har en liten en i hus, akkurat tilbake på jobb igjen og nå.. Ikke så mye tid til å fundere og vente..

Hmm..er 7 år siden jeg fikk barn sist, men merker at jeg er mye mer bekymret denne gangen..
Blir siste gang jeg skal gå gravid, så har ønsker å nyte mest mulig av graviditeten og permisjonen når den tid kommer:)

Husker sist,at jeg gledet meg til alle de nye tingene babyen kom til å klare, men det skal jeg ikke stresse med denne gangen:)
Og vi har bestemt å ikke ha full barnehageplass når den tiden kommer:)

Forstår at tiden ikke kan gå fort nok hvis en har opplevd å miste. Har flere venninner som sier de ikke klarer å glede seg over å være gravid, for de er så redd for å miste. Jeg var ekstremt bekymret under første graviditet, men overraskende rolig denne gangen. Er nok litt siden jeg har fått time til tidlig ul i uke 12. Det blir forhåpentligvis en fin opplevelse hvor jeg får se en frisk og fin liten baby. Jeg tenker at hvis jeg mister før uke 12 er det mest sannsynlig at barnet ikke ville vært levedyktig. Jeg høres kanskje kald ut, og hvis det skjer blir det nok helt forferdelig. Har aldri opplevd å miste, så er nok derfor jeg ikke klarer å kjenne så mye på redselen rundt det. Det føles godt å vite at kroppen har vært gjennom et svangerskap og fødsel før, uten for mange plager og vondter. Gleder meg til å bli mindre trett i andre trimester :) nærmer seg med stormskritt!

Vel, egentlig ikke. Er vel strengt tatt gravid for 3. Gang etter nr. 1. Første og annen gang jeg var gravid var det altoppslukende men nå gir jeg nesten blaffen

Dessverre er det fordi jeg regner med en SA/MA denne gangen også
Trist at du har opplevd å miste :/ Hadde en kjemisk i pp1 denne gangen, og kjente på skuffelsen da testene ble svakere. Kun to dager med positive tester var nok til at jeg gledet meg masse. Jeg holdte litt igjen denne gangen, til jeg var godt passert ikm, før jeg anså meg selv som gravid. Hvilke uker mistet du i?

Hmm..er 7 år siden jeg fikk barn sist, men merker at jeg er mye mer bekymret denne gangen..
Blir siste gang jeg skal gå gravid, så har ønsker å nyte mest mulig av graviditeten og permisjonen når den tid kommer:)

Husker sist,at jeg gledet meg til alle de nye tingene babyen kom til å klare, men det skal jeg ikke stresse med denne gangen:)
Og vi har bestemt å ikke ha full barnehageplass når den tiden kommer:)
Skjønner at du vil få det meste ut av svangerskapet og permisjonstiden denne gangen, særlig siden det antakelig blir siste. Med første hadde jeg flere eksamener få uker etter fødsel, og skrev semesteroppgave. Følte at fokuset ikke ble på sønnen min, og nyfødttiden er jo bare noen få uker og så utrolig verdifull... denne gangen vil jeg være i full babymodus fra tre uker før termin, til permisjonen min er over. Føler du svangerskapet veldig annerledes denne gangen da, siden du er litt eldre enn sist? Søstra vi har åtte år mellom første og tredje, og hun sa det var mye tyngre denne gangen.

Jeg venter nr. 3 og er mye mer bekymret nå enn de andre gangene. Har aldri mistet og jeg tenker at det kan jo ikke gå bra 3 ganger!!

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier! Har konkludert med at det nok bare er det som er naturlig for meg, livet er mer hektisk nå som vi har en liten en i hus, akkurat tilbake på jobb igjen og nå.. Ikke så mye tid til å fundere og vente..
Akkurat! Jeg må bare prøve å lære lille fra nå av at han må være litt forsiktig med magen. Han kan være litt voldsom. Hopper rett på magen, skal gi meg f.eks en stor, hard leke, men ender med å hive den hardt ned i magen min, mens han sier "takk!" og smiler.. :)

Fjerde gangen her, og slapper mye mer av med alle symptomer/ikke symptomer, men tenker jo også litt sånn at det kan umulig gå godt denne gangen også. Samtidig tenker jeg at jeg ikke får gjort noe fra eller til, så prøver å ikke tenke så mye. Det som skjer det skjer, så får jeg bare være oppmerksom og ta de forhåndsregler jeg kan :)

Jeg er også mye roligere denne gangen.. 2 gangen her.. Men kjenner ikke helt på gleden før det har gått 2 uker uansett ;)

Jeg er også mye roligere denne gangen.. 2 gangen her.. Men kjenner ikke helt på gleden før det har gått 2 uker uansett ;)
Helt enig. Er kanskje derfor jeg ikke bekymrer meg så mye, fordi jeg tillater meg ikke å glede meg ordentlig før etter tidlig ul og 12 uker.. :)

Back
Topp